На Львівщині розпочали оцінювання надання послуг ЦНАПами області
Станом на початок 2024 року у 72 із 73 територіальних громад області створені ЦНАПи.
Адміністративні послуги стали ще доступнішими для жителів Львівщини протягом минулого року. Станом на початок 2024 року у 72 із 73 територіальних громад області створені ЦНАПи, а майже у всіх старостинських округах – територіальні підрозділи (далі - ТП) та/або віддалені робочі місця адміністратора (далі - ВРМ). Загалом – 580 місць надання адміністративних послуг, куди можуть звернутися жителі громад. Це найбільша мережа місць надання адміністративних послуг в Україні, друга Івано-Франківська область – 296 місць, третя Дніпропетровська область – 242 місця.
Відділ розвитку надання адміністративних послуг управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА провели оцінювання кількості наданих послуг в рамках річного аналізування діяльності ЦНАПів у 2023 році. Згідно статистичної інформації із звітів, які подані ЦНАПами громад області Міністерству цифрової трансформації України, всього у 2023 році надали понад 1 060 918 послуг, з яких 791 363 тис в основних офісах ЦНАП громад, а 269 555 – в їх ТП і ВРМ.
Зазначаємо, що у 2022 році ЦНАПами області надали 751 545 послуг. Приріст наданих послуг у 2023 році порівняно з 2022 роком становить 41,16 %. Такий приріст відбувся внаслідок збільшення кількості ЦНАП на 9 і ВРМ на 320. Проте, ще не в кожному ВРМ можна отримати запитувані жителями послуги, оскільки значну частину створили в останньому кварталі минулого року. Тому, для розуміння реального стану надання послуг ЦНАПами, ТП і ВРМ необхідно періодично проводити моніторинг і оцінювання їх кількості в цілому і певних груп.
Для першого оцінювання функціональності ЦНАП області та їх ТП і ВРМ щодо фактично наданих послуг у 2023 році сформували три критерії.
Перший критерій – відсоток (%) кількості всіх наданих послуг ЦНАП, ТП і ВРМ громади до загальної кількості мешканців громади. Цей критерій важливий для розуміння співвідношення загальної кількості наданих послуг у ЦНАПі громади до чисельності її мешканців.
Другий критерій – відсоток (%) кількості наданих базових послуг в основному офісі ЦНАП до кількості всіх наданих послуг в основному офісі ЦНАП. Цей критерій важливий для забезпечення надання послуг трьох базових груп (реєстрація місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрація актів цивільного стану) в основному офісі ЦНАП громади.
Третій критерій – відсоток (%) кількості всіх наданих послуг у ТП і ВРМ громади до кількості всіх наданих послуг ЦНАП, ТП і ВРМ. Цей критерій важливий для забезпечення надання послуг взагалі та трьох базових груп (реєстрація місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрація актів цивільного стану) в ТП і ВРМ громади.
«Сформовані критерії є початком нашої роботи щодо комплексного оцінювання діяльності ЦНАПів області для вдосконалення їх діяльності та забезпечення функціональності всіх створених місць надання адміністративних послуг. Надалі ми плануємо збільшити кількість критеріїв та показників для розуміння реального стану надання послуг у кожному ЦНАП, ТП і ВРМ», – зазначив начальник управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА Максим Столярчук.
Результати аналізування по кожному критерію в розрізі громад області опубліковані на порталі місцевої статистики Львівщини за посиланням: https://stat.loda.gov.ua/category/infrastruktura/
Серед кращих ЦНАПів області є ті, які були створені і розпочали свою роботу протягом 2022-2023 років. Цей результат отримали завдяки спільній роботі керівництва громад та працівників ЦНАП. Варто зауважити, що у звітах ЦНАПів громад області у загальну кількість наданих послуг включені послуги місцевої ради, серед яких достатньо велика частка припадає на видачу різних довідок. Тому, в майбутньому важливо буде стимулювати громади для надання вказаних вище базових груп у ЦНАПах та їх ТП і ВРМ.
Добру динаміку реального наближення послуг до мешканців демонструють ЦНАП і ВРМ Яворівської та ЦНАП, ТП і ВРМ Давидівської громад, де працівники і старости надають всі послуги базових груп - реєстрації місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрації актів цивільного стану. Зокрема, загальна кількість послуг, які надані у старостинських округах, майже у 1,7 раз більша кількості наданих послуг у основних офісах ЦНАП цих громад. Це дозволяє максимально наблизити основні групи послуг до мешканців всіх населених пунктів громад, що зручно для них та зменшує навантаження на основний офіс ЦНАП.
Очевидним є те, що у 2024 році основні зусилля практично всіх громад області мають бути спрямовані на поліпшення функціональності ЦНАП, ТП і ВРМ шляхом підвищення рівня інтеграції необхідних адміністративних послуг та забезпечення безбар’єрності для маломобільних груп мешканців. Це сприятиме наближенню та підвищенню рівня доступності послуг для мешканців всіх населених пунктів громад.
Читайте також: Львівщина на Open Data Day 2024: просування прозорості та інновацій