Як працювали ЦНАПи: квартальний моніторинг та аналізування діяльності ЦНАП області
Управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА провели аналізування діяльності ЦНАП області за результатами їх діяльності у 2 кварталі 2024 року.
Провели другий квартальний моніторинг та аналізування діяльності центрів надання адміністративних послуг (далі - ЦНАП), їх територіальних підрозділів (далі - ТП) та віддалених робочих місць адміністратора (далі - ВРМ). Він є одним з основних джерел та необхідною умовою для визначення і фіксування позитивних тенденцій і проблемних питань їх розвитку.
Відділ розвитку надання адміністративних послуг управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА провели аналізування діяльності ЦНАП області за результатами їх діяльності у 2 кварталі 2024 року. За основу взяли інформацію із звітів ЦНАП за 2 квартал, які подані Міністерству цифрової трансформації України.
Основні сфери аналізування діяльності ЦНАП стосувались кількості працівників у ЦНАП і ТП/ВРМ та наданих ними основних груп послуг. Також проведено оцінювання за двома визначеними критеріями трьох базових груп адміністративних послуг, зокрема, реєстрація місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрація актів цивільного стану.
Станом на 1 липня цього року в області було 72 чинних ЦНАП, 16 ТП, 491 ВРМ та 1 Мобільний ЦНАП (пересувне ВРМ «Мобільний центр»). Фактично у цих місцях надання послуг працює 1185 працівників, з яких 579 адміністратори. Зокрема, персонал ЦНАП – 606 працівників, з яких 399 адміністратори, та персонал ТП/ВРМ – 579 працівників, з яких 180 адміністратори. У декількох громадах фактична кількість працівників у ЦНАП є критично малою, зокрема, Трускавецька – 1 працівник, Поморянська – 2 працівники, Східницька - 3 працівники.
З початку року ЦНАПами, ТП і ВРМ області надали всього 702 909 адміністративних послуг. Зокрема, 72 основних офіси ЦНАП та 6 ТП м.Львова надали 498 410 послуг, а 10 ТП і 492 ВРМ надали 204 499 послугу.
В розрізі основних груп послуг надали:
- послуг з реєстрації місця проживання/перебування: у ЦНАП – 151 864 послуг, з яких 104 468 витягів, та у ТП/ВРМ – 95 289 послуг, з яких 68 609 витягів;
- послуг ДРАЦС: у ЦНАП – 8 815 послуги, а у ТП/ВРМ – 2 086 послуг;
- послуг соціального характеру: у ЦНАП – 50 124 послуг, а у ТП/ВРМ – 17 702 послуг;
- послуг нерухомості: у ЦНАП – 118 694 послуги, а у ТП/ВРМ – 5711 послуг;
- послуг бізнесу: у ЦНАП - 12 564 послуг, а у ТП – 685 послуг;
- паспортних послуг: у ЦНАП – 47 192 послуг;
- послуг ДЗК: у ЦНАП – 19 229 послуг.
Інформація щодо надання основних груп послуг у ЦНАП та ТП/ВРМ:
- послуги реєстрації місця проживання/перебування надають у 71 ЦНАП (не надають у 1 - Перемишляни), та у ТП/ВРМ 67 громад (не надають у 5 - Бібрка, Заболотці, Золочів, Новий Калинів, Самбір), а в цілому у 65 ЦНАП, ТП, ВРМ вони не надаються;
- послуги соціального характеру надають у 69 ЦНАП (не надають у 3 - Новий Калинів, Самбір, Хирів), та ТП/ВРМ 44 громад (не надають у 28), а в цілому у 4 ЦНАП і у 245 ВРМ вони не надаються;
- послуги ДРАЦС надають у 57 ЦНАП (не надають у 15 - Бориня, Буськ, Жидачів, Заболотці, Золочів, Миколаїв, Моршин, Перемишляни, Поморяни, Радехів, Самбір, Сколе, Трускавець, Турка, Червоноград), та у ТП/ВРМ 30 громад (не надають у 42), а в цілому у 15 ЦНАП, у 1 ТП, і у 345 ВРМ вони не надаються;
- послуги єМалятко надають у 71 ЦНАП (не надають у 1 - Бібрка);
- послуги нерухомості надають у 65 ЦНАП (не надають у 7 - Белз, Добромиль, Красне, Поморяни, Славське, Стрілки, Хирів);
- послуги бізнесу надають 38 ЦНАП (не надають у 34);
- послуги ДЗК надають у 63 ЦНАП (не надавали у 9 - Белз, Глиняни, Підберізці, Поморяни, Сколе, Славське, Судова Вишня, Стрілки, Хирів).
Оцінювання отриманої інформації щодо наданих послуг ЦНАП і ТП/ВРМ територіальних громад області провели для трьох базових груп, зокрема, реєстрація місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрація актів цивільного стану.
Для проведення оцінювання функціональності ЦНАП області та їх ТП і ВРМ щодо фактично наданих послуг у 1 півріччі 2024 року застосували два критерії.
Перший критерій – відсоток (%) кількості наданих трьох груп послуг (реєстрація місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрація актів цивільного стану) у ЦНАП, ТП/ВРМ до кількості жителів громади. Цей критерій важливий для розуміння співвідношення кількості наданих цих послуг у ЦНАП, ТП/ВРМ громади до чисельності її мешканців.
Другий критерій – відсоток (%) кількості наданих трьох груп послуг (реєстрація місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрація актів цивільного стану) у ТП/ВРМ до кількості наданих їх у ЦНАП. Цей критерій важливий для забезпечення інтегрованості цих трьох базових груп у ТП/ВРМ та зменшення навантаження на працівників ЦНАП громад області.
За результатами оцінювання по першому критерію усереднений показник становить 16,80%. Разом з тим тільки у 29 громад відсоток більше усередненого, а решта 43 громади (це 59,7 % від усіх ЦНАП) мають менший відсоток. Загалом є тільки 19 територіальних громад області, в яких фактично надаються послуги всіх трьох груп як у ЦНАП так і у ТП/ВРМ. Також у 3 громадах (Бібрська, Новокалинівська, Самбірська) у ВРМ ще не почали надавати послуги жодної з цих трьох груп, а у 17 громадах у ТП/ВРМ не надають дві групи послуг.
За результатами оцінювання по другому критерію усереднений показник становить 81,53%. Разом з тим тільки у 22 громади відсоток більше усередненого, а решта 50 громад (це 69,4% від усіх ЦНАП) мають менший відсоток. Але чим більший цей відсоток тим більша кількість послуг надається у старостинських округах і жителям немає потреби їхати у центр громади до ЦНАП. Загалом тільки у 15 громадах надали більшу кількість послуг всіх трьох груп у ТП/ВРМ, ніж в основному офісі ЦНАП.
Найкращі показники відсотків по першому і другому критерію (як і в першому кварталі цього року) має Яворівська громада – відповідно 31,71% та 390,73 %, де у всіх 17 ВРМ надаються всі три групи послуг. Кількість наданих послуг цих трьох груп в ЦНАП становить 3 375, а у ВРМ – 13 187. Тобто, достатньо велика кількість жителів мала змогу отримати ці послуги не відвідуючи основний офіс ЦНАП у центрі громади. Це є реальний приклад інтегрованості та наближення послуг, який може слугувати орієнтиром для інших громад області.
Результати оцінювання за перше півріччя цього року по вищезазначених критеріях в розрізі громад області незабаром представлять на Порталі місцевої статистики Львівщини.
«Ми продовжуємо проводити щоквартальний моніторинг і аналізування діяльності ЦНАП, щоб розуміти динаміку їх розвитку. Також ми прагнемо стимулювати вдосконалення надання певних сфер послуг, які часто запитувані мешканцями області. На даний час такими є послуги з державної реєстрації актів цивільного стану та послуги соціального характеру. Наша мета – до кінця цього року забезпечити надання цих груп послуг у всіх ЦНАП, ТП і ВРМ», – вважає начальник управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА Максим Столярчук.
Результати оцінювання за перше півріччя свідчить, що успіх у якості надання адміністративних послуг мають територіальні громади, де керівництво розуміє і підтримує діяльність ЦНАП. А для поліпшення якості надання послуг у громадах, в яких є певні проблеми щодо створення належних ЦНАП, треба застосувати механізми інформування та налагодження зворотного зв’язку з їх керівництвом.
Читайте також: Оцінка сайтів громад Львівщини: яка інформація про ЦНАП доступна