Як комунікувати з ветеранами: фахівці туристичної сфери пройшли навчання від Львівської ОДА
Як Комунікувати З Ветеранами, Фахівці Туристичної Сфери Пройшли Навчання Від Львівської ОДА (4)
Учасники, зокрема, отримали перелік тем-табу, яких варто уникати у спілкуванні з військовослужбовцями.
У Львівській ОДА відбувся тренінг для представників туристичної сфери «Комунікація з ветеранами та культурна чутливість». До навчання долучилися фахівці національних природних парків, туристично-інформаційних центрів, гіди та екскурсоводи, працівники туристичних організацій, викладачі.
«Сучасний туризм має адаптуватися до нових реалій і нових запитів суспільства. Ветерани та їхні родини стають активними учасниками туристичних подорожей, і наше завдання – забезпечити їм максимально комфортний та чутливий сервіс. Ми прагнемо, щоб туристична індустрія нашого регіону була прикладом безбар’єрності, емпатії та високої якості. Такі заходи формують нову культуру взаємодії та роблять туризм доступним і дружнім для всіх», – зазначив директор департаменту спорту, молоді та туризму Львівської ОДА Роман Хім’як.
Лекцію провела терапевтка, засновниця БФ «Роксі», експертка з реабілітації, інклюзії та навчальних програм Роксоляна Шлімко, яка завершує роботу над довідником «Комунікація з ветеранами та ветеранками».
Головне завдання тренінгу – надати фахівцям туристичної галузі сучасні знання й практичні навички комунікації з ветеранами, допомогти краще розуміти специфіку їхнього досвіду, потреб та можливих реакцій у сервісних ситуаціях. Особливий акцентували на культурній чутливості, емоційному інтелекті та етиці взаємодії.
Під час тренінгу учасники дізналися:
- як коректно та делікатно комунікувати з ветеранами та військовослужбовцями;
- як формувати інклюзивну атмосферу та безбар’єрний простір на туристичних об’єктах;
- які реакції можуть виникати у людей з досвідом травми та як підтримати їх у такі моменти.
Зокрема, учасникам розповіли, як діяти у разі флешбеку чи панічної реакції. Рекомендовані фрази підтримки:
- «Подивися на мене. Ми зараз тут, не там».
- «Вдих – видих. Я з тобою, все добре».
- «Те, що відбувається, – це спогад, не реальність».
- «Давай разом дихати: глибокий вдих – повільний видих».
Також фахівці отримали перелік тем-табу, яких варто уникати у спілкуванні з пораненими військовослужбовцями: подробиці поранень, бойових операцій, підрозділів, загиблих побратимів, перебування в полоні, а також запитання на кшталт «Що бачив?», «Вбивав?», «Скільки?».
Учасники тренінгу активно ділилися власним досвідом комунікації з ветеранами та військовими, обговорювали типові помилки та професійні стандарти взаємодії.
Захід організував департамент спорту, молоді та туризму ЛОДА.