Оцінка сайтів громад Львівщини: яка інформація про ЦНАП доступна
Управління з питань цифрового розвитку провели аналіз сайтів громад, щоб оцінити, наскільки легко жителям знайти інформацію про ЦНАП.
Розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг (далі - ЦНАП), їх територіальних підрозділів (далі - ТП) та віддалених робочих місць адміністраторів (далі - ВРМ) на Львівщині, яких на даний час налічується 580, спонукає територіальні громади до актуалізації інформації про їх діяльність. Для їх ефективного функціонування потрібна достатньо активна робота територіальних громад щодо забезпечення публічності інформації, адже жителі повинні мати можливість отримувати актуальну інформацію про діяльність та послуги ЦНАП, ТП і ВРМ.
Відділ розвитку надання адміністративних послуг управління з питань цифрового розвитку провели оцінювання розділів/сайтів ЦНАП області відповідно до вимог пункту 12 Примірного регламенту ЦНАП та для реалізації “Концепції вдосконалення діяльності ЦНАПів територіальних громад Львівської області на 2024-2026 роки”, яка затверджена розпорядженням начальника Львівської ОВА від 7 березня 2024 № 195/0/5-24ВА.
Одним із важливих і доступних джерел отримання інформації мешканцями мають стати розділи ЦНАП на сайтах громад або сайти ЦНАП. Важливо, щоб ця інформація була актуальною і її можна було легко знайти. В значній мірі це стосується сфери адміністративних послуг і діяльності ЦНАП. Для оцінювання були відібрані найбільш важливі 13 показників, які визначені Примірним регламентом ЦНАП, та 2 комплексні показники щодо доступності і зручності інформації у розділах/сайтах ЦНАП.
Оцінювання наявної інформації у розділах/сайтах ЦНАП провели станом на 1 липня 2024 за такими показниками і балами:
- найменування ЦНАП, його місцезнаходження (повна адреса) (2-так, 0-ні);
- номер телефону для довідок (1-так, 0-ні);
- адреса електронної пошти (1-так, 0-ні);
- інформація про ТП/ВРМ (адреса + тел + ел пошта) (3-так, 0-ні);
- прізвище, ім’я, по батькові керівника ЦНАП, телефон, адреса ел.пошти (3-так, 0-ні);
- графік роботи ЦНАП та ТП/ ВРМ (прийому суб’єктів звернень) (2-так, 0-ні);
- перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП та ТП/ ВРМ (2-так, 0-ні);
- інформаційні картки адміністративних послуг згідно переліку (1-так, 0-ні),
- платіжні реквізити для оплати платних адміністративних послуг (1-так, 0-ні);
- Положення про ЦНАП (1-так, 0-ні);
- Регламент центру (1-так, 0-ні);
- графік надання консультацій, прийому суб’єктів звернень суб’єктами, які забезпечують консультування (1-так, 0-ні);
- інформація щодо можливостей отримання послуг он-лайн в електронному вигляді (1-так, 0-ні);
- доступність (1. розділ ЦНАП є на 1 стор сайту громади або власний сайт ЦНАП; 2. повнота меню розділу; 3. впорядкованість меню розділу ) (3-так, 0-ні);
- зручність (1. наявна структура в розділі ЦНАП; 2. інформація актуальна і її легко знайти, в т.ч. без завантаження додаткових файлів) (2-так, 0-ні).
Максимально можлива оцінка, яку можна отримати, становить 25 балів. Усереднений бал розділів/сайтів ЦНАП 72 громад області - 16,06, що становить 64,22 % від максимально можливого. Шкала отриманих балів громадами наступна: від 20 до 25 балів - 23 громади, від 15 до 19 балів - 29 громад, від 1 до 14 балів - 16 громад, 0 балів - 4 громади.
Наповнили інформацією розділ/сайт ЦНАП - 68 громад. Досить доступні і зручні та з необхідною інформацією по всіх 13 показниках є розділи ЦНАП на сайтах Бориславської, Комарнівської, Рава-Руської, Козівської громад. Відсутні розділи ЦНАП або будь-яка інформація у 4 громад - Бібрська, Підберізцівська, Поморянська, Сокальська.
Для жителів, які планують візит до ЦНАП, ТП/ВРМ найбільш важливою є наступна інформація:
- куди звернутись? - місцезнаходження і графік прийому ЦНАП, ТП/ВРМ;
- де отримати інформацію? - номер телефону та адреса електронної пошти ЦНАП, ТП/ВРМ;
- які послуги можна отримати? - перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП та ТП/ ВРМ;
- що треба для отримання адміністративних послуг? - інформаційні картки адміністративних послуг згідно переліку;
- де і як оплатити за платну послугу? - платіжні реквізити для платних адміністративних послуг;
Які ж узагальнені результати оцінювання по цих показниках в цілому?
Ймовірність того, що жителі можуть знайти інформацію у розділах/сайтах ЦНАП територіальних громад області щодо:
- найменування ЦНАП та його місцезнаходження становить 82,19%;
- номеру телефону для довідок - 79,45%;
- адреси електронної пошти - 87,67%;
- інформації про ТП/ВРМ (адреса, телефон, електронна пошта) - 47,03%;
- прізвища, імені, по батькові керівника ЦНАП, телефону, адреси електронної пошти - 59,36%;
- графік роботи ЦНАП та ТП/ ВРМ (прийому суб’єктів звернень) - 76,71%;
- переліку адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП та ТП/ ВРМ - 73,29%;
- інформаційних карток адміністративних послуг - 52,05%;
- платіжних реквізитів для оплати платних адміністративних послуг - 56,16%.
Усереднена оцінка щодо доступності і зручності інформації у розділах/сайтах 72 ЦНАП області становить відповідно 56,02% і 64,58% від максимальної.
Отримані результати оцінювання однозначно свідчать про потребу вдосконалення розділів/сайтів ЦНАП, щоб жителі могли отримувати повну та актуальну інформацію про діяльність і послуги ЦНАП територіальних громад області.
«Ми й надалі будемо приділяти увагу періодичному проведенню аналізування та оцінювання джерел інформування жителів територіальними громадами про надання адміністративних послуг у своїх ЦНАП. Адже справді важливо, щоб жителі знали ці джерела інформування і мали можливість отримувати актуальну інформацію де, коли і як отримати необхідну їм адміністративну послугу», – вважає начальник управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА Максим Столярчук.
Читайте також: На Львівщині стартував «Regional Cyber Resilience Forum Lviv»