«ТЦК та СП є обличчям ЗСУ, маємо зробити так, щоб це обличчя було людським»: Львівщина першою в Україні реформуватиме соціальну складову у роботі ТЦК та СП
На Львівщині триває регіональний семінар-практикум для працівників ТЦК та СП.
Цими днями на Львівщині триває практичний семінар для працівників ТЦК та СП. Його метою є відпрацювання алгоритмів роботи супроводу родин військовослужбовців в ТЦК та СП та для налагодження ефективної взаємодії, координації, обміну інформацією з метою забезпечення реалізації прав і можливостей військовослужбовців, ветеранів, їx сімей, підвищення ефективності та компетенції по роботі з сім’ями військовослужбовців, які загинули (померли), пропали безвісти та полонені, в ТЦК та СП.
Від початку повномасштабного вторгнення Львівщина значно посилила роботу у напрямі надання допомоги військовим та їхнім родинам.
«У нас в області діють кілька добрих ініціатив, включаючи Офіс підтримки родин військових, Координаційні центри підтримки цивільного населення, які ми розгорнули у всіх районах області. Робота як Офісу, так і Координаційних центрів дуже актуальна, але ми перебрали на себе те, що мають робити інші служби. Наприклад, ті ж Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки.
Я вважаю, що правильно буде, коли ТЦК та СП стануть місцем, де воїнам і їхнім рідним допоможуть у вирішенні їхніх запитів або перескерують туди, де точно допоможуть.
Для початку хочемо змінити ставлення людей до роботи ТЦК. Ця служба виконує дуже важливі функції, окрім військових. Пропоную скоординувати нашу діяльність так, щоб люди відчули цю допомогу через ТЦК та СП. З іншої сторони – нашим завданням є скоординувати цю діяльність і покращити імідж людей, які виконують дуже важливу функцію – допомагають воювати на фронті. Дякую кожному з вас, і до праці», – наголосив начальник Львівської ОВА Максим Козицький.
За його словами, наступний етап проєкту – виїзні прийоми родин військовослужбовців та тих, хто втратив рідних на війні. Такі зустрічі відбуватимуться на базі ЦНАПів.
«Працівники від ТЦК, які відповідають за соціальний супровід, здійснюватимуть прийоми, аби краще взаємодіяти з фахівцями, які надають послуги родинам у Центрах надання адміністративних послуг. Коли буде сформований графік зустрічей в ЦНАПах області, інформацію оприлюднять на сторінках Львівської ОВА, координаційних центрів при РВА та громад.
Будуть визначені дні, у які родини військовослужбовців, ветеранів чекатимуть у ЦНАПах їхніх громад, щоб вирішити ті питання, з якими вони зверталися в ТЦК та СП», – пояснив Максим Козицький.
Допомога військовим та їхнім родинам в області здійснюється через Офіс підтримки військовослужбовців та членів їхніх сімей, мережу Координаційних центрів і Західний регіональний центр Координаційного штабу з питань поводження з військовополоненими.
Від початку повномасштабного вторгнення Львівщина значно посилила роботу у напрямі надання допомоги військовим та їхнім родинам.
Так, у травні 2022 року з ініціативи начальника Львівської ОВА Максима Козицького в області створили Офіс підтримки військовослужбовців та членів їхніх сімей. За неповних два роки роботи і лише під час виїздів у райони Львівщини фахівці Офісу опрацювали понад 3 тисячі звернень від воїнів та їхніх рідних.
Активну роботу проводять і спеціалісти Координаційних центрів підтримки цивільного населення. Їх Львівська ОВА розгорнула у всіх районах області для надання гуманітарної, юридичної, психологічної та іншої допомоги ВПО і всім людям у біді. До речі, принцип роботи цих центрів згодом масштабували на інші області нашої держави. Щоб послуги Центрів стали доступнішими, фахівці почали виїжджати у громади області з роз’яснювальними зустрічами.
До таких зустрічей залучають спеціалістів усіх служб, до яких найчастіше мають запитання воїни, ветерани та їхні сім’ї. Людям одразу на місці допомагають вирішити проблеми. А якщо ситуація складніша – чітко пояснюють, куди вони мають звернутися. Загалом в громадах провели вже майже пів сотні таких зустрічей. На кожній з них збираються від 50 до 300 осіб з числа родин військових.
«За час повномасштабного вторгнення дуже багато середовищ декларують причетність до підтримки, консультування, інформування, але коли потрібно реально супроводити цей процес не можуть обійтися без центру комплектування та військової адміністрації.
Тому важливо, що на семінарі об'єдналися працівники і ТЦК, і Львівської ОВА, і Координаційних центрів, і представники громадських організації, які супроводжують та допомагають. Працюємо, аби всі “точки болю” та варіанти їх вирішення, усі напрацювання перевести в реальну систему, яку після цього зможемо рекомендувати для інших областей. Ми маємо напрацювати алгоритми взаємодії всіх служб між собою, це завдання, яке ми отримали від національного рівня і обласного рівня, після спільної зустрічі з Максимом Козицьким та Оксаною Колядою та висвітлили на форумі «Психосоціальні послуги», який відбувся на Львівщині 9 лютого та об'єднав 5 міністерств». Ми вже отримали запит потреби від ТЦК та СП у майбутній взаємодії, координації та перескеруваннях, – зазначила керівниця Координаційного центру з підтримки цивільного населення Львівщини Галина Бордун.
За словами голови Правління ГО «Простір можливостей» Оксани Коляди, практичний семінар присвячений модернізації соціальної роботи ТЦК та СП, цей блок присвячений налагодженню взаємодії з іншими надавачами послуг, аби всі причетні побачили наявні ресурси, структури, надавачів послуг, на рівні регіональної влади, місцевої влади, недержавного сектору та спільно з партнерами визначили алгоритми взаємодії для подальшої ефективної роботи.
Наразі відповідні навчання вже пройшли 30 фахівців зі Львівщини, наступним кроком стане обговорення механізмів впровадження послуги з громадськими організаціями та ТЦК, далі – сам супровід.
В заході беруть участь представники ТЦК, громадських організацій, КЦ районів, керівники структурних підрозділів Львівської ОВА. Учасники мали змогу поставити запитання представникам регіональної влади за напрямками, зокрема, медицини, соцзахисту, економіки, спорту, та ознайомитися з системою психосоціальної підтримки в регіоні.
«ТЦК та СП є точкою входу – під час мобілізації та після демобілізації. Функціонал центрів комплектування потребує змін, зміни потрібні для зменшення навантаження й якісної взаємодії з надавачами послуг.
Перед вами, як працівниками ТЦК та СП, стоїть непросте завдання. Ви є обличчям ЗСУ, тому маємо зробити так, щоб це обличчя було людським. Бо армія – це про людей.
Давайте ж відпрацюємо такий формат роботи, аби довести, що він ефективний та стане посиленням функціоналу і команди, і алгоритмів взаємодії не лише для пілотних областей, а й для інших регіонів України», – наголосила Оксана Коляда.
Нагадаємо: На Львівщині відбувся форум, присвячений психосоціальним послугам: ключові акценти
Всі центри психосоціальної підтримки знаходяться на сайті ЛОВА, контактуйте з менеджерами Координаційних центрів підтримки цивільного населення
https://loda.gov.ua/project/57381
Довідково.
З лютого 2024 року Львівщина і Хмельниччина увійшли в пілотний проєкт, який передбачає аналіз алгоритмів взаємодії ТЦК та СП з органами влади, службами, установами, організаціями, неурядовим сектором, громадами з подальшою розробкою рекомендацій для встановлення ефективної взаємодії, координації, спільної роботи та обміну інформацією.
У межах проєкту за сприяння Міністерства оборони та Міністерства соціальної політики відбулося навчання 60 головних спеціалістів (працівників ЗСУ) ТЦК та СП з Львівської та Хмельницької областей за напрямом соціальної та психологічної роботи на базі Тренінгового центру ГО «Простір можливостей» у Києві. Це був перший етап проєкту щодо модернізації роботи ТЦК та СП в частині посилення напряму соціальної підтримки. А семінар-практикум став його логічним продовженням.