Положення про РАГ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
_______________ №____________
ПОЛОЖЕННЯ
про обласну розрахунково-аналітичну групу
територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
Львівської області
- Загальні положення
- Обласна розрахунково-аналітична група (далі – обласна РАГ) утворюється відповідно до статей 6, 39, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статті 35 розділу ІV Кодексу Цивільного захисту України, пункту 2 «Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2013 №787, наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.2019 № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», методичних рекомендацій щодо організації роботи розрахунково-аналітичної групи, затверджених наказом МНС України від 11.08.2010 №649 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи розрахунково-аналітичної групи та Методичних рекомендацій щодо організації роботи поста радіаційного і хімічного спостереження», з метою збору, узагальнення та оцінки інформації про стан радіаційної і хімічної обстановки, проведення розрахунків та підготовки пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин:
Обласна РАГ є постійно діючим консультаційно-дорадчим органом при обласній державній адміністрації.
- У своїй діяльності обласна РАГ керується законодавчими та нормативно-правовими актами у сфері цивільного захисту, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та цим Положенням.
- Посадовий склад обласної розрахунково-аналітичної групи територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
ІІ. Основні завдання обласної РАГ та функціональні обов’язки спеціалістів
- Основними завданнями обласної РАГ є:
прогнозування можливої радіаційної і хімічної обстановки при аваріях на радіаційно та хімічно небезпечних об’єктах;
визначення можливих втрат населення при радіаційних та хімічних аваріях;
отримання даних про метеорологічну обстановку від Львівського регіонального центру з гідрометеорології;
збір та узагальнення інформації про фактичну радіаційну і хімічну обстановку, отриману від міських та районних РАГ, постів радіаційного і хімічного спостереження (далі – ПРХС) та диспетчерських служб (далі – ДС);
оцінка радіаційної і хімічної обстановки та підготовка пропозицій
щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних
та радіоактивних речовин;
ведення карти прогнозованої та фактичної радіаційної і хімічної обстановки;
підготовка донесень та ведення звітних документів про фактичну радіаційну і хімічну обстановку.
2. Обласна РАГ підпорядковується департаменту з питань цивільного захисту облдержадміністрації та взаємодіє з організаціями та установами державної системи моніторингу, зокрема з Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області, ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України», Львівським регіональним центром з гідрометеорології.
- Посадовий склад обласної розрахунково-аналітичної групи відповідно до додатку 2 цього розпорядження.
- Функціональні обов’язки спеціалістів обласної розрахунково-аналітичної групи:
1) начальник групи здійснює керівництво роботою групи, в установлені терміни подає директору департаменту з питань цивільного захисту облдержадміністрації узагальнені дані щодо радіаційної і хімічної обстановки та пропозиції щодо захисту населення в зонах радіаційного
та хімічного забруднення;
2) заступник начальника групи:
відповідає за своєчасну доповідь про радіаційну і хімічну обстановку;
визначає режим радіаційного захисту населення;
визначає можливі потреби та характер застосування зброї масового ураження, ступінь захисту населення, можливі дози опромінення;
допомагає у вирішенні завдань, аналізує і узагальнює одержані результати;
контролює ведення карти радіаційної і хімічної обстановки;
3) спеціаліст з оцінки хімічної обстановки:
здійснює довгострокове та аварійне прогнозування можливої хімічної обстановки та визначає можливі втрати населення при хімічних аваріях;
отримує дані про метеорологічну обстановку від Львівського регіонального центру з гідрометеорології;
вивчає топографічні особливості місцевості;
розраховує середню щільність населення;
збирає та узагальнює інформацію про фактичну хімічну обстановку від міських та районних РАГ, ДС та ПРХС;
здійснює оцінку хімічної обстановки;
розробляє пропозиції щодо захисту населення у зоні хімічного забруднення та доповідає їх керівнику РАГ;
веде карту прогнозованої та фактичної хімічної обстановки;
готує донесення та веде звітні документи про хімічну обстановку;
4) спеціаліст з оцінки радіаційної обстановки:
за даними прогнозу радіаційної обстановки при аварії на АЕС визначає кількість населення, яке потрапляє у зону радіаційного забруднення;
збирає та узагальнює інформацію про фактичну радіаційну обстановку від міських та районних РАГ, ДС та ПРХС;
здійснює оцінку радіаційної обстановки;
розробляє пропозиції щодо захисту населення у зоні радіаційного забруднення та доповідає їх керівнику РАГ;
веде карту прогнозованої та фактичної радіаційної обстановки;
готує донесення та веде звітні документи про радіаційну обстановку;
5) топограф:
веде карту прогнозованої та фактичної радіаційної обстановки;
веде карту прогнозованої та фактичної хімічної обстановки.
III. Порядок роботи РАГ
- У повсякденному режимі функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області (далі –територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ) із спеціалістами РАГ проводяться заняття з виконання завдань в умовах надзвичайної ситуації. Безпосередньо за підготовку РАГ до дій за призначенням відповідає департамент з питань цивільного захисту облдержадміністрації.
- При переведенні обласної територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ у режим підвищеної готовності або при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, спеціалісти обласної РАГ прибувають в департамент з питань цивільного захисту облдержадміністрації та здійснюють такі заходи:
уточнюють порядок передачі інформації про радіаційну та хімічну обстановку від міських та районних РАГ, ПРХС та ДС;
вивчають топографічні особливості місцевості;
отримують дані про метеорологічну обстановку від Львівського регіонального центру з гідрометеорології (напрямок та швидкість вітру, температура повітря, хмарність, ступінь вертикальної стійкості повітря);
здійснюють прогнозування та оцінку можливої радіаційної і хімічної обстановки;
розраховують середню щільність населення;
готують пропозиції щодо захисту населення при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;
наносять прогнозовану радіаційну та хімічну обстановку на карту;
подають прогноз радіаційної та хімічної обстановки і пропозиції щодо захисту населення директору департаменту з питань цивільного захисту облдержадміністрації.
У подальшому начальник групи організовує цілодобове чергування членів групи.
- При переведенні обласної територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ у режим надзвичайної ситуації або при виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних із викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, обласна РАГ здійснює такі заходи:
отримує дані про метеорологічну обстановку від Львівського регіонального центру з гідрометеорології;
збирає та узагальнює інформацію про фактичну радіаційну обстановку (потужність експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання, час та місце її вимірювання) та хімічну обстановку (назва та концентрація небезпечної хімічної речовини, час та місце її вимірювання) від міських та районних РАГ, ПРХС та ДС;
здійснює оцінку радіаційної і хімічної обстановки;
наносить на карту інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку (місце та час виникнення аварії, зони радіаційного та хімічного забруднення);
готує пропозиції щодо захисту населення;
узагальнює інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку;
подає узагальнену інформацію про радіаційну та хімічну обстановку та пропозиції щодо захисту населення директору департаменту з питань цивільного захисту облдержадміністрації.
- Обласна РАГ здійснює прогнозування хімічної обстановки з використанням Методики прогнозування наслідків виливу (викиду) небезпечних хімічних речовин при аваріях на промислових об’єктах і транспорті, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 29.11.2019 № 1000.
При загрозі та виникненні радіаційної аварії на АЕС розрахунково-аналітична група використовує тільки прогноз можливої радіаційної обстановки, який розробляється адміністрацією АЕС та надається у встановленому порядку до обласної державної адміністрації та Головного управління ДСНС України у Львівській області.
- Під час оцінки хімічної обстановки визначаються наслідки хімічного забруднення та аналізується вплив цих наслідків на населення.
Наслідки хімічного забруднення залежать від масштабу, ступеня небезпеки та терміну дії хімічного забруднення.
Масштаб хімічного забруднення характеризується глибиною розповсюдження хмари небезпечних хімічних речовин (глибиною зони хімічного забруднення) та площею зони хімічного забруднення.
Ступінь небезпеки хімічного забруднення визначається за можливими втратами населення, кількістю будинків, майна і техніки, які можуть бути забруднені НХР.
Термін дії хімічного забруднення залежить від часу підходу хмари НХР до заданого об’єкта, терміну випарювання НХР на місцевості і терміну забруднення НХР водоймищ.
Під час проведення аналізу впливу наслідків хімічного забруднення на населення враховується кількість уражених людей та кількість будинків, майна і техніки, забруднених НХР.
- Під час оцінювання радіаційної обстановки визначаються наслідки радіаційного забруднення та аналізується вплив цих наслідків на населення.
Наслідки радіаційного забруднення залежать від масштабу радіаційного забруднення та потужності експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання.
Масштаб радіоактивного забруднення характеризується довжиною, шириною та площею зони радіоактивного забруднення.
Під час проведення аналізу впливу наслідків радіоактивного забруднення на населення визначається кількість людей, які отримали дози опромінення, та кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними речовинами.
- До пропозицій щодо захисту населення в зонах радіаційного та хімічного забруднення входять:
висновки з оцінки радіаційної та хімічної обстановки (масштаби забруднення, кількість уражених людей, кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами);
засоби індивідуального захисту для населення;
режими радіаційного захисту населення;
найбільш оптимальні маршрути евакуації населення;
- До звітних документів обласної РАГ належать:
- журнал радіаційного та хімічного спостереження (згідно з наказом МВС України від 27.11.2019 № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.01.2020 за № 83/34366);
- копії повідомлень про радіоактивне та хімічне забруднення (згідно з наказом МВС України від 27.11.2019 № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.01.2020 за № 83/34366).
Директор департаменту з питань цивільного
захисту обласної військової адміністрації Ігор ТУЗ
Пов'язані документи:
- Додаток1 до розпорядження начальника обласної військової адміністрації 48/0/5-22ВА від 03.05.2022 р.
- Додаток 2 до розпорядження начальника обласної військової адміністрації 48/0/5-22ВА від 03.05.2022 р.
- Порядок роботи МСЛК
- Додаток 3 до розпорядження начальника обласної військової адміністрації 48/0/5-22ВА від 03.05.2022 р.
- Додаток 4 до розпорядження начальника обласної військової адміністрації 48/0/5-22ВА від 03.05.2022 р.
- Положення про пункти видачі засобів радіаційного і хімічного захисту
- Методичні рекомендації щодо складання переліку суб’єктів господарювання, на яких обладнуються місця для проведення санітарної обробки населення та спеціальної обробки одягу, майна і транспорту