Жителів Львівщини запрошують пройти опитування стосовно якості первинної та екстреної медичної допомоги
Пройти опитування можна ще тиждень. Серед запитань - чи задоволені пацієнти вибором сімейного лікаря.
Минулого тижня у Львівській області стартувало опитування стосовно якості первинної та екстреної медичної допомоги (ЕМД). Уже 500 пацієнтів долучились до ініціативи.
Результати опитування винесуть на обговорення під час круглого столу «Догоспітальна допомога для мешканців громади: взаємодія екстреної та первинної медичної допомоги», який відбудеться у співпраці з професійною спільнотою та ГО «Твій сімейний лікар» у середу, 29 листопада.
З моменту прийняття ЗУ «Про екстрену медичну допомогу» у 2012 році служба екстреної медичної допомоги пройшла значні трансформації За понад 10 років реформи чинності набули чимало нормативно-правових актів, які вплинули на кадровий підхід до служби ЕМД, матеріально-технічне забезпечення та порядок її функціонування. Паралельно розпочалася реформа первинної медичної допомоги.
«Ми відійшли від ситуацій, коли лікар зобов'язаний був обслуговувати кожен виклик пацієнта. Зараз у служби екстреної чинним законодавством визначено чіткий перелік станів пацієнта, на які вони мають виїжджати. А надавач первинної медичної допомоги самостійно приймає рішення про надання окремих послуг за місцем проживання чи перебування пацієнта. Повноваження ЕМД та первинної допомоги почали частково змінюватись. Недостатня комунікація цих змін може викликати дискомфорт у пацієнтів. Тому ми розробили опитування, яким хочемо дізнатися, які проблеми в галузі охорони здоров’я у нас є, які питання найбільше турбують пацієнтів та яким чином ми можемо скоординувати роботу вказаних двох служб», – повідомила в.о. директора департаменту охорони здоров’я Львівської ОВА Наталія Літвінська.
Як розповів заступник начальника управління охорони здоров’я ЛМР Назарій Колачинський, таке опитування орієнтоване насамперед на пацієнта, його потреби, скарги чи побажання. Результати дозволять бачити загальну оцінку галузі охорони здоров’я від споживачів медичних послуг.
Окрім самих пацієнтів, майже 450 фахівців ЕМД та 350 працівників первинної медичної допомоги взяли участь в опитуванні. Вони з власного досвіду знають, які болючі питання необхідно вирішити, аби ці дві служби запрацювали ще ефективніше, в тому числі у взаємодії з пацієнтами.
«Питання мають загальний характер. Відповідаючи на них, можна за шкалою від 1 до 5 (або 10) вказати рівень задоволення тою чи іншою наданою екстреною чи первинною медичною послугою. Також охочі мають змогу залишити відгук, який дозволить покращити рівень обслуговування пацієнтів. Ось наприклад, часто залишають скарги на те, що карета швидкої не приїхала на виїзд. Однак часто є випадки, коли ситуація цього дійсно не потребує і наші фахівці консультують по телефону. Ми просимо викликати екстрену медичну допомогу тільки у випадках, які загрожують життю пацієнта: втрата свідомості, відсутність дихання, серцебиття, масивні кровотечі, ознаки інсульту та інфаркту, наявність травм, з якими пацієнт самостійно не впорається і не зможе дістатись до медичного закладу», - наголосив в.о. генерального директора Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Андрій Васько.
Серед запитань, які пропонують респондентам: чи задоволені вони вибором сімейного лікаря, як би вони оцінили його роботу за 10-бальною шкалою, наскільки лікар(-ка) доступні, тобто відповідають на повідомлення чи дзвінки пацієнта.
Пройти опитування можна за посиланням - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe4rUNNxhcDqOAhBxuKMPeNIZTzILvnFX4dxBWS7q8LtlfLbQ/formResponse