«Профільна освіта: візія розвитку співпраці закладів освіти»: у Львові провели Освітню Академію
«Профільна Освіта Візія Розвитку Співпраці Закладів Освіти» У Львові Провели Освітню Академію (8)
Грунтовно обговорили ключові підходи до моделювання профільної освіти. Також йшлося про стратегічні шляхи ефективної підготовки конкурентоспроможних фахівців для майбутнього України.
Захід, який організував департамент освіти і науки Львівської ОДА, об’єднав, з одного боку, очільників закладів середньої освіти та освітянських органів управління, директорів професійно-технічної та фахової передвищої освіти, а з другого - представників науково-педагогічної спільноти Львівського національного університету ім. Івана Франка.
Грунтовно обговорили ключові підходи до моделювання профільної освіти, зокрема через співпрацю між системою середньої та вищої освіти. Також йшлося про стратегічні шляхи ефективної підготовки конкурентоспроможних фахівців для майбутнього України.
В Академії взяв участь ректор ЛНУ імені Івана Франка, академік НАН України, професор Роман Гладишевський. У своєму виступі він окреслив академічну місію та стратегічну роль університету у формуванні сучасних освітніх траєкторій молоді. Професор розповів про потужні наукові школи університету, які забезпечують безперервність наукових традицій та розвиток актуальних напрямів досліджень.
Він також наголосив на значенні сучасних лабораторій і дослідницьких центрів, що функціонують на базі ЛНУ імені Івана Франка. Ці інфраструктурні платформи відкривають широкі можливості для співпраці з закладами професійної та фахової передвищої освіти, зокрема у сфері STEM, цифрових технологій та прикладних інновацій.
Ректор акцентував на важливості зміцнення горизонтальних освітніх зв’язків між університетом і закладами професійної освіти, адже саме через спільні проєкти, дослідницькі ініціативи та узгоджені освітні програми можливо створити єдиний простір якісної профільної освіти в області.
Також Академію відвідав заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків. Він надав вичерпні відповіді на широкий спектр порушених питань, що турбують освітянську спільноту. Окремо заступник міністра підтвердив, що з 1 січня 2026 року запланували підвищення заробітної плати педагогічним працівникам на 30%.
Значну частину дискусії присвятили реформі старшої профільної школи, яка має бути остаточно впроваджена до 1 вересня 2027 року. До цього часу громади повинні завершити формування мережі та підготуватися до старту трирічного циклу старшої профільної освіти.
Натомість директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска у своїй доповіді зосередив увагу на імплементації інновацій у профільній освіті Львівщини. Він підкреслив, що профільна старша школа неминуче стане інструментом формування конкурентоспроможної молоді.
«Сьогодні ми зобов’язані переосмислити підходи до профільного навчання та створити умови, у яких учень зможе отримати саме ті компетентності, що відповідають викликам сучасного світу», - зазначив Олег Паска.
Окрему увагу він приділив зміцненню партнерства між закладами освіти різних рівнів, що забезпечує плавний та усвідомлений перехід учнів від школи до професійної чи вищої освіти.
Не менш важливим, за його словами, є підготовка педагогів до роботи в профільному освітньому середовищі, що передбачає підвищення кваліфікації, методичний супровід та формування нової культури педагогічної взаємодії.
Також перед учасниками виступили очільники понад 10 факультетів Франкового університету, котрі більш детально висвітлили тему можливої співпраці між університетом, профільними ліцеями, коледжами та закладами профтехосвіти.
Форми такої кооперації можуть бути дуже різноманітні, при цьому їх легко адаптувати під конкретні потреби.
Серед запропонованого: спільні освітні програми, профільні курси або модулі, Дні відкритих дверей, демонстраційні лабораторні заняття, воркшопи на базі університету, наукові конференції, освітні академії, конкурси технічної творчості, експериментальні майстер-класи, використання лабораторій університету для практичних занять учнів; курси та тренінги для вчителів ліцеїв та викладачів профтехосвіти, організовані на базі університету.
На завершення додамо, що під час Академії учасники мали можливість обговорити актуальні виклики, які постають перед профільною школою, поділитися успішними практиками та визначити пріоритетні напрями співпраці.