«У пошуках Едіка»: для працівників Львівської ОВА та РВА провели навчання з креативної комунікації у соцмережах
Досвідом ділилася «мама» вінницького Едіка, комунікаційниця КП «Вінницяоблводоканал» – Оксана Поліщук.
На запрошення департаменту комунікацій та внутрішньої політики Львівської ОВА комунікаційниця КП «Вінницяоблводоканал» – Оксана Поліщук, «мама» того самого пуголовка Едіка, про якого говорили в усій Україні, провела майстер-клас із креативної комунікації у соцмережах для працівників ОВА та РВА.
Історію Едіка можна прочитати тут. До речі, під час навчання Оксана розповіла, що Едік тепер стане мерчем. Він також буде допомагати комунікувати з аудиторією «Вінницяоблводоканалу».
Через zoom до майстер-класу долучилися 48 працівників Львівської ОВА та районних військових адміністрацій Львівської області. Серед учасників – люди, які ведуть соцмережі департаментів, управлінь, відділів ОВА або РВА, також – декілька керівників підрозділів.
А людям що з цього?
Писати як твори у школі і писати журналістські статті – це дві крайнощі, в які Оксана Поліщук рекомендує не впадати тим, хто веде соцмережі.
«Стаття для сайту – це дуже добре. Сайт – офіційне обличчя нашої структури. А соцмережі – те місце, де нас мають розгледіти і полюбити. Тут треба і роботу нашої структури показати, але і в кожному дописі питати у cебе: «А що з цього читачеві?»». – Пояснює Оксана Поліщук.
Зніміть три краватки
«Зніміть три краватки» – ще один момент, на якому наголошує комунікаційниця. Каже, що іноді службовці настільки серйозні і замкнені, що, таке враження, наче вони носять не одну, а одразу три краватки. Читачі ж хочуть бачити не держструктуру, чиновників, посади, а насамперед людей і що ці люди роблять для інших людей.
«Як три футбольні поля»
Працювати з цифрами Оксана радить через зрозумілі порівняння. Наприклад, замість того, щоб писати, що висадять декілька гектарів лісів, вкажіть, що висадять лісів на площі, як три футбольні поля. Або інший приклад: щоб виконувати свою функцію, водоканалу треба електроенергії на місяць стільки, скільки найбільшому мікрорайону міста.
Починайте пояснювати з елементарного
У болючих питаннях, де є багато критики і нерозуміння, Оксана Поліщук рекомендує починати пояснювати з елементарного, адже може виявитися, що люди критикують, бо просто не мають повної інформації.
«Була у нас ситуація, що на одній ділянці часто ставалися прориви. Люди злилися, казали, що ми нічого не робимо, а проблема насправді у тому, що зношені мережі замінити дуже дорого. Та люди не вірили. Тоді я з’ясувала у колег, скільки коштує труба. Виявилося, що метр поліетиленової труби діаметром 1200 мм коштує понад 45 тисяч гривень. Замінити треба 12 кілометрів таких труб. Тобто, лише на труби потрібно більше ніж 543 мільйони гривень. Ми оприлюднили ці цифри, лише після того люди почали читати наші пояснення». – Ділиться Оксана.
Зображення має значення
Вона також наголосила, що зображення, яким доповнюють допис, відіграє важливу роль. Воно може мотивувати прочитати пост, а може спрацювати рівно навпаки. Менше «кабінетних» фото, більше – «з поля». Якщо ви пишете на тему, яку не можна передати через фото чи відео або такі фото читачам вже набридли, то варто спробувати використовувати меми.
«Коли трапилася історія з Едіком, я видихнула і зрозуміла, що та істина, яку я пропагувала упродовж останніх десяти років, знайшла підтвердження. Бо був такий досвід, що на деяких роботах, де працювала раніше, я намагалася пояснити важливість доступної комунікації й, де доцільно, комунікації з гумором, але мою позицію не завжди поділяли». – Додала комунікаційниця.
Однією з найактивніших учасниць навчання була головна спеціалістка відділу цифрової трансформації та інфраструктури Львівської ОВА Марта Гибалюк.
«Тренінг був дійсно захопливим! Він дав багато корисних порад щодо того, як створювати цікавий контент для соцмереж, особливо в контексті держструктури. Історія про Едіка вразила мене. Вона показала, як можна креативно підходити навіть до такої серйозної теми і як це перетворити на цікавий інструмент комунікації. Дякую за натхнення та корисні поради»! – Поділилася Марта після майстер-класу.
А для Лілії Чорної, яка лише два тижні працює у відділі інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Стрийської РВА, це було перше навчання з комунікації.
«Оскільки я економіст за освітою, цей напрям є зовсім новим для мене. Тому я вчуся і намагаюся «хапати» все, що мені допоможе в результативній роботі. Велика подяка керівництву Стрийської РВА за сприяння. Це було моє перше навчання з комунікації. І воно було мегацікавим! Я дізналася багато нової корисної інформації, яка допоможе мені у роботі. Зокрема по-новому поглянула на використання відео та мемів. Учасники круті та позитивні. Настільки цікаво, що я не зауважила, як минули 2 години. Це навчання показало мені, що я зробила правильний вибір, тепер треба вчитися та розвиватися. Щиро вдячна Марії Курило та Оксані Поліщук за таку можливість», – зазначила вона.
Під час майстер-класу учасники також ділилися своїм досвідом, обговорювали, як знайти вихід з непростих комунікаційних ситуацій і де гумор доречний, а де – варто підібрати інші інструменти.
«Приємно вразило, що Львівська ОВА має таку потужну команду комунікаційників, заряджених на пошук нових сучасних форматів спілкування з людьми, і що взагалі переймається цим питанням, а не стоїть осторонь чи робить для «бо так годиться». Ми й так страждаємо від інформаційної перевантаженості, тому вкрай важливо відшуковувати шляхи полегшення комунікації між людиною та державними структурами. Це про відкритість, щирість, прозорість». – Резюмувала Оксана Поліщук.
Як зазначила заступниця начальника управління інформаційної політики Львівської ОВА Марія Курило, такі майстер-класи від фахівців з комунікації уже стали доброю традицією у Львівській ОВА. Наступне навчання схожого спрямування департамент планує провести у березні.
«Я написала Оксані у сам розпал слави Едіка. Була дуже приємно вражена, що вона так швидко відгукнулася на наш запит і погодилася на безкоштовних засадах поспілкуватися про цікаве, важливе, кумедне та те, що болить у професії. Дякую за конкретику і предметний зворотний зв’язок, який отримали всі, хто озвучив свої запитання. Ми надихнулися. Продовжуємо працювати над тим, щоб якісної комунікації людською мовою від Львівської ОВА та РВА нашої області ставало більше», – наголосила Марія Курило.
Нагадаємо, раніше у Львівській ОВА провели курс для посадовців, які хочуть покращити якість своїх виступів у ЗМІ. Спікерами стали досвідчені журналісти та медіаексперти. Як це було – читайте тут. Крім того, у Львівській ОВА провели інтенсив для SMM-спеціалістів – «Людською мовою 2.0».
Вас також може зацікавити: Не обіймати і не брати на руки, але дбати про гідність: працівникам Львівської ОВА розповіли про етику комунікації у закладах.