Львівська обласна військова адміністрація розпочала інформаційний аудит апарату та структурних підрозділів
Львівська область знаходиться серед лідерів по прозорості та відкритості.
Ще у 2022 році розгорнуто Місцевий портал відкритих даних Львівщини https://data.loda.gov.ua/, де вже розміщено 147 наборів даних. Спільно з проєктом USAID «Говерла» розгорнуто Аналітичний портал Львівщини (https://apl.loda.gov.ua/portal/apps/sites/#/site), який дозволяє візуалізувати важливі дані регіону у геопросторовому вигляді. Окрім того, запрацював Портал місцевої статистики https://stat.loda.gov.ua/, на якому станом на сьогодні візуалізовано 112 соціально-економічних показників області.
Пошук корисних та цікавих для жителів області даних триває постійно, тому Львівська обласна військова адміністрація та очільники 7 територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади у Львівській області, а саме: Головного управління ДПС у Львівській області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Львівського обласного центру зайнятості, Головного управління Національної поліції у Львівській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, Головного управління статистики у Львівській області, Головного управління ДСНС України у Львівській області підписали меморандум про співпрацю у сфері обміну даними, у межах якого вже оприлюднено 56 наборів даних показників соціально-економічного розвитку регіону.
Прозорість та відкритість вимагає постійного руху вперед. Тому розпорядженням начальника Львівської обласною військової адміністрації №1042/0/5-23ВА від 01.11.20223 «Про проведення інформаційного аудиту наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних у 2023 році», розпочато інформаційний аудит апарату та структурних підрозділів адміністрації. Таких кейсів в Україні менше 5 і Львівська ОВА тут теж серед лідерів.
Інформаційний аудит – це процес аналізу щодо наявності, стану, форматів, процесів управління та використання усієї інформації, яка перебуває у володінні суб'єктів владних повноважень (розпорядника), щорічне проведення якого передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (зі змінами). Аудит проводиться за принципом «відкритість за замовчуванням», тобто розпорядник повинен публікувати усю публічну інформацію у формі відкритих даних, за виключенням тієї, що Законом віднесена до інформації з обмеженим доступом.
«Відкриті дані є ключем до покращення якості життя громадян та забезпечення прозорого та ефективного управління, — зазначив заступник голови Львівської ОВА з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Олександр Кулепін. — Навчання інструментам роботи з відкритими даними допоможе фахівцям впроваджувати інновації у місцевому управлінні та зміцнювати відкритість та прозорість у прийнятті управлінських рішень. Сподіваюся, що ця ініціатива також стимулюватиме розроблення цифрових рішень, які вирішують виклики воєнного часу».
Варто зазначити, що Інформаційний аудит Львівської обласної військової адміністрації проводиться за сприяння Міністерства цифрової трансформації України та підтримки USAID / UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах / TAPAS» і Фонду Східна Європа.
Процес аудиту складається з декількох етапів. У межах підготовчого етапу проводяться електронні консультації з громадськістю. Їх метою є визначити пріоритетні дані, публікація яких має значний суспільний інтерес, та пріоритетні структурні підрозділи адміністрації. Ви теж можете вплинути на сферу розвитку відкритих даних регіону. Свої пропозиції можна подавати на електронну адресу управління з питань цифрового розвитку ЛОВА thedigital@loda.gov.ua і вашу думку буде враховано при визначенні пріоритетів.
Наступним етапом буде проведення віддаленого аудиту апарату і всіх структурних підрозділів Львівської ОВА шляхом анкетування. І після обробки всієї отриманої інформації аудитори вивчатимуть інформацію безпосередньо в структурних підрозділах, які буде визначено на основі анкетування та з урахуванням суспільного інтересу.
Підсумком усього стане звіт аудиторів, який міститиме низку рекомендацій щодо:
- покращення системи роботи з даними, використання даних для прийняття рішень;
- наборів даних, які можуть бути додатково оприлюднені у формі відкритих даних;
- виправлення наявних порушень: відсутність нормативно-правової бази, неоприлюднення наборів даних, помилки у оприлюдненні наборів;
Проведення інформаційного аудиту — не лише досягнення в сфері електронної демократії, але й можливість покращити доступність даних та є важливим кроком на шляху до формування єдиної культури роботи з даними та системи стандартів якості, прозорості та підзвітності влади.