Якою має бути інфраструктура майбутнього Львівщини: в області відбулось засідання робочої групи з актуалізації Стратегії розвитку
Це уже третє засідання робочих груп з актуалізації Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років та розробки нового плану заходів з її реалізації на 2024-2027 роки.
Про те, якою має бути інфраструктура майбутнього Львівщини говорили в межах робочої групи «Інфраструктура та просторовий розвиток» з галузевими експертами, представниками науки, Львівської обласної військової адміністрації та Львівської обласної ради.
Це уже третє засідання робочих груп з актуалізації Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років та розробки нового плану заходів з її реалізації на 2024-2027 роки.
Як поінформували у департаменті економічної політики Львівської ОВА оновлений стратегічний документ стане основою для реалізації проектів регіонального розвитку з врахуванням умов воєнного та повоєнного періоду, демографічного фактора, особливостей розвитку окремих територій. Адже інфраструктура доріг, транспорту, зв’язку, житлово-комунального господарства є досить коштовними проектами, щоб робити її без урахування планів просторового розвитку.
Експерти погодилися, що кошти державних інвестиційних проєктів, міжнародно-технічної допомоги та міжнародних фінансових інституцій виділятимуться на великі інфраструктурні проєкти з огляду на стратегічні документи ЄС, Державну стратегію регіонального розвитку (чинний документ - https://cutt.ly/z369siG), програму відновлення України (проект - https://cutt.ly/k362iqM ) та стратегію конкретного регіону (чинний документ - https://cutt.ly/U369vdh) та транскордонні стратегії.
Яка інфраструктура потрібна Львівщині?
Як зазначили в межах заходу після переможного закінчення війни Україна вступить до ЄС та НАТО, тому потреби у будівництві нових міжнародних пунктів пропуску на Львівщині не буде. Натомість посилиться потреба у модернізації залізничної та дорожньої мережі під євростандарти. Залізниця не лише Львівщини, а й України в цілому як фактор безпеки та розвитку зовнішньоекономічних відносин повинна бути інтегрована до європейської мережі. Автомагістралі мають нарешті будуватися в обхід населених пунктів за усіма стандартами безпеки та пропускної спроможності.
Будівництво вантажного аеропорту у Львівській області є необхідною умовою збільшення обсягів та підвищення швидкості обміну товарами з іншими країнами.
Не менш важливим є фактор зв’язку. Розвиток 5G покриття, впровадження політики відкритих даних, підвищення рівня кібербезпеки є необхідною умовою повноцінної інтеграції Львівщини у світовий інформаційний простір.
Екологічна та безпекова інфраструктура не менш важлива для забезпечення належної якості життя мешканців Львівщини у майбутньому. Для цього необхідні: створення комплексної системи поводження з відходами, будівництво сортувальних ліній, сміттєпереробного заводу, модернізація та будівництво мереж централізованого каналізування.
Розвиток якісної системи громадського транспорту має забезпечити високий рівень мобільності для мешканців області в межах субрегіонів, зменшити шкідливі викиди СО2 в атмосферу і вирішити проблему забезпечення кадрами для інвестора, в яку б громаду області він не вирішив інвестувати.