На Львівщині представили результати апробаційного дослідження е-інструментарію для вимірювань якості освітнього середовища

Фото умовне (з відкритих джерел)
За результатами досліджень робоча група напрацює рекомендації для кожного закладу.
Проєкт розроблення та впровадження технології оцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО як виховного простору з використанням електронного інструментарію вимірювання показників реалізується у межах Стратегії розвитку освіти Львівщини на 2021-2027 рр.
Під час реалізації проєкту у 2021-2022 роках створено:
- анкети для опитування учнів 4/5, 8/9 та 10/11 класів, батьків (опікунів) цих учнів та педагогічних працівників;
- ІТ-програми для проведення анкетувань та датабаза результатів досліджень;
- навчально-методичні матеріали (тексти +відео) для педагогічних працівників, що описують технологію оцінювання /самооцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО як виховного простору та її теоретичне підґрунтя;
- програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти «Організація опитувань у закладах загальної середньої освіти з використанням анкет у е-форматі»;
- технічні завдання до ІТ-програми для проведення анкетувань та датабази результатів досліджень (для ІТ-спеціалістів).
Учасники опитування оцінили освітнє середовище за такими показниками:
- рівень безпеки (повітряно-тепловий режим, шкільне харчування, шкідливі звички у межах шкільної території, булінг)
- рейтинг довіри (комунікація з батьками, психологом, педагогами, однолітками; ставлення педагогів до учнівських помилок; оцінювання навчальних досягнень)
- демократичність (стратегія розвитку, учнівське самоврядування, вибори лідерів батьківської спільноти)
- патріотизм (ставлення до державних символів України; ставлення до насаджень, пам’яток, громадського та шкільного майна; ставлення до шкільних заходів)
- культуротворчість
- відкритість, інклюзивність.
За результатами досліджень робоча група напрацює рекомендації для кожного закладу.
Над апробаційним дослідженням працювали:
- Роман Пастушенко – керівник проєкту;
- Олеся Щерба – соціолог, кандидат соціології, доцент;
- Ярина Неборак – психолог, бакалавр психології;
- Галина Занік – методист кабінету внутрішнього забезпечення якості освіти.
Попередні підсумки дослідження представили на вебінарі наприкінці минулого року.
Загалом в області було опитано близько 1300 учнів 5-11 класів, а також батьків та педагогічних працівників.
Цього року дослідження продовжать у закладах ІІ та ІІІ ступеню Львівської області.
Надалі планується проводити регулярний моніторинг освітнього середовища з метою оцінки динаміки по кожному показнику та внесення відповідних коректив в Програму розвитку освіти.