Видатки громад Львівської області на оборону: підсумки 11 місяців
Видатки громад Львівської області на оборону: підсумки 11 місяців
За 11 місяців цього року громади Львівської області спрямували понад 3,79 млрд грн на потреби, пов’язані зі збройною агресією російської федерації.
Лідерами за часткою видатків на оборонні потреби (у відсотках до загального обсягу бюджету без урахування цільових трансфертів) уже кілька місяців поспіль залишаються такі громади:
-
Сокільницька громада – 34,7%
-
Підберізцівська громада – 31,1%
-
Розвадівська громада – 28%
-
Мурованська громада – 25,3%
-
Великомостівська громада – 22,1%
«Ці показники є прикладом того, коли безпека справді визначається як пріоритет бюджетної політики на місцях.Окремо відзначу Сокільницьку та Великомостівську громади, які вже два роки поспіль системно закладають значні видатки на потреби, пов’язані зі збройною агресією росії. Така послідовність і сталість свідчить про відповідальний та зрілий підхід до управління фінансовими ресурсами в умовах повномасштабної війни», — наголосив голова Львівської ОДА Максим Козицький.
Водночас у низці громад Львівщини частка оборонних видатків стабільно залишається критично низькою. Зокрема:
-
Добросинсько-Магерівська громада – 2,6%
-
Самбірська громада – 1,5%
-
Підкамінська громада – 1,1%
-
Турківська громада – 2%
-
Хирівська громада – 2,5%
«Ці показники свідчать не про відсутність фінансового ресурсу, а про небажання змінювати управлінські підходи та переглядати бюджетні пріоритети в умовах повномасштабної війни.Загалом 19 громад Львівської області спрямували на оборонні потреби менше ніж 5% своїх бюджетів. Окремого аналізу потребує ситуація у Львівській міській громаді, яка формує близько 38% усіх місцевих бюджетів Львівщини. Станом на 1 грудня вона виділила на оборонні потреби понад 1,2 млрд грн, що становить лише 9% від загального бюджету громади. Такий показник є вкрай непропорційним з огляду на масштаби бюджету та фінансові можливості громади», — наголосив голова Львівської ОДА Максим Козицький.
Він зазначив, що фінансові рішення органів місцевого самоврядування чітко демонструють управлінські позиції. Одні громади зробили підтримку оборони системною частиною своєї фінансової політики. Інші ж залишили це питання на другому плані, розраховуючи, що відповідальність нестимуть інші.
«Кожен відсоток бюджету — це управлінське рішення. Якщо у громаді на оборону спрямовується лише 1–3%, це означає, що безпека не входить до числа реальних пріоритетів. Водночас місцевий бюджет — це кошти платників податків і складова безпеки кожного мешканця. Жителі Львівщини мають право і обов’язок знати, на що спрямовуються бюджетні ресурси в умовах війни. Запитувати, аналізувати та вимагати пояснень — це нормальна громадянська позиція у державі, яка бореться за своє майбутнє. Мовчання також є позицією, однак воно не здатне захистити під час реальної загрози», — додав очільник Львівщини.