ЛОДА проаналізувала роботу ЦНАПів та їх територіальних підрозділів за 9 місяців цього року: ключове
ЛОДА Проаналізувала Роботу Цнапів Та Їх Територіальних Підрозділів За 9 Місяців Цього Року Ключове
Найкращі показники у Яворівської громади.
Управління з питань цифрового розвитку ЛОДА провело аналіз діяльності центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП), їх територіальних підрозділів (далі – ТП) та віддалених робочих місць адміністратора (далі – ВРМ). Мета –зафіксувати позитивні зміни та зрозуміти, над чим ще потрібно попрацювати.
Моніторинг стосувався насамперед кількості працівників у ЦНАП, ТП та ВРМ і кількості послуг, які вони надали, а також оцінювання якості надання соціальних послуг, реєстрації місця проживання та актів цивільного стану.
Співвідношення кількості працівників та кількості наданих послуг
Станом на 1 жовтня в області функціонує 73 ЦНАП, 16 ТП, 502 ВРМ та 1 пересувне ВРМ «Мобільний центр». Фактично тут працює 1292 працівників, з них – 600 адміністраторів. У Трускавецькій та Поморянській громаді тільки 2 працівників – це критично мало.
З початку року ЦНАПи, ТП і ВРМ області надали 1,2 млн адміністративних послуг. Найчастіше жителі Львівщини зверталися щодо послуг з реєстрації місця проживання/перебування, послуг ДРАЦС (Народження, укладання або розірвання шлюбу, зміна імені, або смерть), послуг соціального характеру, нерухомості, бізнесу та паспортних послуг.
Результати аналізу свідчать про поступове поліпшення їх надання. Проте, дві групи послуг – соціального характеру і ДРАЦС – потребують особливої уваги керівництва 12-13 територіальних громад:
- послуги соціального характеру взагалі не надають у всіх ВРМ 11 громад: Бібрська, Глинянська, Миколаївська, Новокалинівська, Оброшинська, Підкамінська, Самбірська, Старосамбірська, Трускавецька, Турківська, Хирівська;
- послуги ДРАЦС не надають ні у ЦНАП, ні у жодному ВРМ 10 громад: Буська, Жидачівська, Золочівська, Івано-Франківська, Миколаївська, Перемишлянська, Поморянська, Радехівська, Сколівська, Старосамбірська, Трускавецька, Шептицька.
Оцінювання ефективності роботи
Для оцінювання ефективності роботи ЦНАП, ТП і ВРМ застосовували два критерії:
- Перший показує, який відсоток мешканців громади скористався трьома базовими групами послуг (реєстрація місця проживання, послуги соціального характеру, реєстрація актів цивільного стану);
- Другий – наскільки активно ці послуги надають саме у віддалених робочих місцях порівняно з основним офісом ЦНАП.
У середньому в області перший показник становить 30%, другий – 84%. Вищі за середні результати мають лише 34 та 30 громад відповідно. Це означає, що в більшості громад ще є потенціал для розширення доступу до послуг, особливо у старостинських округах.
Водночас Яворівська громада продемонструвала найкращі результати за обома критеріями – 53,3% і 42,4%. Усі 17 віддалених робочих місць громади надають три базові групи послуг. Там мешканці отримали понад 22 тисячі послуг без потреби відвідувати центральний офіс. Це приклад ефективної інтеграції та наближення адміністративних сервісів до людей.
Результати оцінювання за 9 місяців буде оприлюднено на Порталі місцевої статистики Львівщини.
«Періодичний моніторинг діяльності ЦНАП є важливим інструментом для розуміння тенденцій розвитку та вдосконалення послуг. Наша мета – забезпечити, щоб усі громади області надавали ключові послуги якісно і доступно.
Підсумки аналізу підтверджують: найкращих результатів досягають громади, де є реальна підтримка діяльності ЦНАПів. Для решти необхідно посилити співпрацю з керівництвом громад і вдосконалити зворотний зв’язок», – зазначила т.в.о. начальника управління з питань цифрового розвитку Львівської ОДА Наталія Хомик.