На Львівщині підбили підсумки проєкту «Освітній Еверест»

На Львівщині Підбили Підсумки Проєкту «Освітній Еверест» (5)
Ідея «Освітнього Евересту» - створення інноваційного простору професійного зростання педагогічних працівників, сприяння якісному освітньому процесу та сталому розвитку навчальних закладів.
26 червня відбулась підсумкова Освітня Академія в межах амбітного та успішного проєкту «Освітній Еверест», що реалізовувався на Львівщині протягом 2021–2025 років. Ініціатором і виконавцем проєкту виступив департамент освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації за підтримки Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Реалізація відбувалася в межах Програми розвитку освіти Львівської області на 2021–2025 роки.
Ідея «Освітнього Евересту» - створення інноваційного простору професійного зростання педагогічних працівників, сприяння якісному освітньому процесу та сталому розвитку навчальних закладів. Проєкт зародився у відповідь на виклики адміністративно-територіальної реформи, що призвела до часткового руйнування системи безперервного професійного навчання педагогів: у 73 громадах області діє лише 16 Центрів професійного розвитку.
Основна мета ініціативи - підвищити кваліфікацію вчителів шляхом:
- створення на базі провідних шкіл мережі тренінгових центрів у громадах;
- підготовки груп тренерів, здатних працювати в цих осередках.⠀
ПІДСУМКИ ПРОЄКТУ
Протягом 2021–2025 років у межах «Освітнього Евересту»:
- підготували 42 команди тренерів професійної майстерності для роботи у 40 громадах;
- розробили тематику тренінгів та засідань методичних об’єднань;
- 299 педагогів підвищили мотивацію до впровадження змішаного навчання, переймаючи досвід колег;
- створили методичні посібники:
- «Розмова з учителем. НУШ у базовій школі. Куди йдемо?» - для вчителів;
- «Автономія школи. Розмова з директором» — для керівників ЗЗСО;
- у щорічних літніх школах (2022–2024) взяли участь 165 педагогів.⠀
Успіх ініціативи став можливим завдяки професіоналізму та натхненній роботі її авторів і тренерів: керівниці проєкту Ірини Сислюк, співавторки та тренерки Оксани Клепуц, тренерів Жанни Акушиної-Король, Мар’яни Дмитрів, Мирослави Товкало.
Особливі слова вдячності прозвучали саме на їхню адресу. Голова комісії з питань освіти, науки та інновацій Львівської обласної ради Парасковія Дворянин зазначила:
«Успішне сходження на гору залежить не лише від рівня кисню, але й від сили триматися, бо там дме несамовитий вітер. Наші освітяни, учасники програми "Освітній Еверест" (а це 299 учасників з громад Львівщини) разом з тренерськими командами мали свій досвід сходження. Всупереч загрозам, що їх щодня несе війна, всупереч бажанню ворога забрати у нас сили, ідеї, бажання пізнавати щось нове - вони креативили, обмінювалися досвідом і вчилися один в одного».
Директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска під час презентаційної панелі наголосив:
«Коли мене почали просити поширити цей проєкт на сусідні області, я зрозумів, що мети досягнуто. Це також свідчить про те, що освіта Львівщини, як велика професійна спільнота, є надзвичайно креативною та натхненною. І саме це - наша перевага у протистоянні московії, де вміють діяти лише за шаблонами.
Щиро дякую учасникам, авторам і тренерам проєкту. Завдяки вам Львівщина - унікальний регіон, який вплітає яскраві барви у загальну картину поступу освіти України.
І замість того, щоб підбивати підсумки, хочу звернутися до всіх: нумо вже зараз подумаємо про те, що ми будемо робити з 1 вересня. Можливо, «Освітній Еверест» варто не завершувати, а продовжити - як майданчик поширення нових педагогічних практик».
Директор ЛОІППО Павло Хобзей додав:
««Освітній Еверест» - це дуже добрий проєкт, рівень дуже високий. Щодо конкуренції, то, на мою думку, ми не так конкуруємо, як доповнюємо одне одного. Інститут здійснює всеобуч, і це непросто, бо стандарт має засвоїти кожен. Але «Еверест» - це про мотивацію, про запал, і це надзвичайно важливо.
Добре, що сформувалася ця спільнота. Бо спільноти - це річ надзвичайно цінна, а створити їх у наш час дуже складно. Адже за шкалою цінностей ми нині, на жаль, ближчі до виживання, ніж до розвитку й самореалізації.
Інституції не можуть навчити краще, ніж вчителі, які щодня працюють з дітьми, бачать їхні потреби й реакції. І саме тому надзвичайно важливо, що ви ділитесь своїми практиками. Бо, зазвичай, усі шукають конкретні інструменти, а не теоретичні моделі».
Ірина Сислюк зазначила:
«На тлі державних та комунальних інституцій і великих програм, спрямованих на педагогічне зростання вчителів, унікальність проєкту «Освітній Еверест» полягала в тому, що ми працювали не на окремого вчителя, а на команду вчителів. Ми прагнули підготувати команду вчителів-тренерів, яка могла б поширювати інноваційні практики та методики викладання не тільки у себе в школі, але й серед педагогічних колективів цілої громади та району. При цьому до участі в проєкті ми насамперед залучали команди з тих громад, де немає Центрів професійного розвитку педагогічних працівників».
Вона також висловила вдячність:
«Передовсім хочу щиро подякувати учасникам цього проєкту, бо без їхнього «хочу брати участь у цьому проекті» його б не було. І звісно, велика подяка нашим тренерам, модераторам, спікерам, які не шкодували часу, сил та здоров’я для того, щоб вести вчителів у світ цифровізації, штучного інтелекту, якісного освітнього середовища, формувального оцінювання - і цей перелік далеко не вичерпаний».
Підсумкова Освітня Академія, на яку з’їхалися учасники з усієї області, довела - проєкт реалізував свої цілі. В межах події відбулося 11 майстер-класів, які провели педагогічні команди для колег з інших закладів. Це підтверджує - на Львівщині сформоване середовище мотивованих та професійних освітян, які готові передавати знання одне одному.
Ось кілька назв майстерок, які зголосилися провести команди проєкту:
- «Професійний GPS-навігатор кар’єрної компетентності сучасного вчителя» - Ралівський опорний ЗЗСО ім. Івана Франка;
- «Sin cera: лайфхаки нейронавчання (Мистити, Вчити, Творити)» - Судововишнянський ліцей ім. Тадея Дмитрасевича;
- «Педагогічна майстерня сучасного вчителя: калейдоскоп нових ідей» - Великомостівський ліцей.
Також під час Академії представлено виставку-презентацію «Діяльнісна активність команд-учасниць проєкту «Освітній Еверест»».
Особливою подією став конкурс авторської пісні: на розгляд журі подано 27 творів, перемогу здобула команда Жидачівської ЗЗСО №2, виконавши свою пісню наживо. Найактивніші учасники проєкту отримали нагороди.
Чотирирічне сходження на «Освітній Еверест» завершено. Попереду - нові вершини, які українські вчителі, без сумніву, долатимуть з натхненням, любов’ю до дітей і вірою в силу освіти.