Як не стати жертвою онлайн-шахраїв під час покупок в інтернеті: Львівська ОВА інформує

Як Не Стати Жертвою Онлайн Шахраїв Під Час Покупок В Інтернеті Львівська ОВА Інформує (5)
Однією з популярних схем залишається шахрайство через сервіси доставки.
Купівлі в інтернеті стали звичним способом шопінгу для мільйонів українців. Та водночас із розвитком онлайн-торгівлі зростає й активність шахраїв, які полюють на довірливих покупців і продавців.
Управління з питань цифрового розвитку Львівської обласної військової адміністрації закликає мешканців бути особливо уважними та обережними під час онлайн-покупок. Особливо це стосується покупок через популярні торговельні майданчики та соцмережі.
Найпоширеніші схеми шахраїв
Однією з популярних схем залишається шахрайство через сервіси доставки, зокрема OLX-доставку. Зловмисник пише продавцю, імітуючи покупку, а далі надсилає підроблене посилання для отримання коштів. Продавець, перейшовши за ним, вводить дані своєї банківської картки – і втрачає доступ до коштів.
Ще одна схема – фейкові інтернет-магазини в Instagram. Шахраї можуть створювати сторінки, що виглядають як справжній бізнес, консультувати, відповідати на запити, надсилати красиві фото товарів. Після отримання передоплати вони зникають або повідомляють, що товару немає, і просять ввести реквізити картки «для повернення грошей».
На що звертати увагу
Фахівці радять: обирайте тільки перевірені інтернет-магазини. Перед покупкою в Instagram уважно перегляньте акаунт: коли він створений, де зареєстрований, як часто змінювалась назва. Занадто нова сторінка з великою кількістю дописів, опублікованих за один день – привід насторожитися.
«Шахраї стають дедалі винахідливими. Вони можуть переконливо імітувати справжній магазин або покупця, вести активну переписку, навіть надсилати договір. Тому ми наполегливо радимо мешканцям Львівщини дотримуватися простих правил цифрової гігієни. Вони – перший бар’єр, який захищає наші гроші та персональні дані», – зазначила т.в.о. начальника управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА Наталія Хомик.
Поради для безпечного онлайн-шопінгу
Користуйтеся віртуальною карткою для покупок і поповнюйте її лише на суму, потрібну для конкретної оплати.
Не повідомляйте стороннім тризначний CVV-код, пароль до банкінгу чи коди з SMS.
Не переходьте у месенджери для обговорення покупки – ведіть спілкування лише через офіційні платформи.
Завжди обирайте післяплату, якщо така можливість є.
У разі, якщо ви випадково ввели дані картки на шахрайському сайті, негайно заблокуйте картку і зверніться до банку. Також повідомте про інцидент кіберполіцію через посилання.
У протидії онлайн-шахрайству важлива не лише обережність користувачів, а й об’єднання зусиль усієї цифрової спільноти. Саме з такою метою запущено всеукраїнську інформаційну кампанію #ШахрайГудбай, яку ініціювали Національний банк України, Кіберполіція та Держспецзв’язку.
До кампанії приєдналися близько 80 організацій: банки, мобільні оператори, онлайн-платформи, торговельні мережі, комунальні установи, громадські ініціативи, ІТ-компанії та навіть радіостанції. Їхня спільна мета – допомогти українцям розпізнавати шахрайські схеми та навчитися простим, але ефективним способом захисту своїх фінансів.
Актуальні поради, приклади шахрайських трюків і способи захисту – на офіційній сторінці кампанії.