Виклики у час війни перед будівельною галуззю: у Львівській ОВА відбулась зустріч в межах платформи «Діалог влади та бізнесу»
У Львівській ОВА відбулась вже восьма галузева зустріч в межах регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу», яку ініціював Президент України.
Цього разу особисто поспілкуватися з керівництвом області, правоохоронцями, податківцями та іншими дотичними структурами мали змогу представники будівельної галузі, зокрема йдеться про виробників будівельних матеріалів та забудовників комерційної і житлової нерухомості. Вони розповіли про основні виклики, з якими стикаються у щоденній роботі та озвучили питання, які їх турбують.
На зустрічі представили аналіз поточного стану будівельної галузі Львівщини. Як зазначив начальник відділу розвитку підприємництва Департаменту економічної політики Львівської ОДА Михайло Капустяк кількість суб’єктів підприємницької діяльності в будівельній галузі (виробництво буд. матеріалів) збільшилась на 1,08 % до показника 2023 року, а в напрямі будівництва житлової та комерційної нерухомості на 1,86% до показника минулого року.
Сума сплачених податків у 1 півріччі 2024 року підприємствами будівельної галузі (виробництво буд. матеріалів) зросла на 43,45% у порівнянні до суми сплачених податків у 1 півріччі 2023 року. Більшу частину всіх сплачених податків сплачують ФОПи 128 млн. 654 тис. грн. (65,9%) і Юридичні особи 8 млн. 687 тис. грн. (34,1%); у напрямі будівництва житлової та комерційної нерухомості сума сплачених податків збільшилась на 50.95% у порівнянні до суми 1-го півріччя 2023 року.
Заробітна плата на підприємствах галузі (виробництво буд. матеріалів) у 1 півріччі 2024 року зросла до рівня 14 278 грн. (на 18,68%) у порівнянні до 1 півріччя 2023 року – 12 031 грн; (будівництво житлової та комерційної нерухомості) - заробітна плата у 1 півріччі 2024 року становить 10 248 грн , що є на 30.83 % більшою, ніж у 1 півріччі 2023 року - 7 833 грн.
На сайтах work.ua та jooble вакансії у галузі у Львівській області пропонують з заробітною платнею від 30 000 грн.
«Перш за все хочу щиро подякувати представникам будівельної галузі, що не в надто сприятливий для ведення бізнесу час ви продовжуєте працювати, створювати робочі місця та сплачувати податки.
По заробітній платі в галузі ми бачимо незначний ріст, але це точно не той показник, який відповідає ринковим і фактичним обставинам.
Наше завдання проговорити саме ті проблемні питання, які б могли зняти додаткові перепони, які існують сьогодні, щоб ці показники трансформувалися у більшу кількість сплачених податків у бюджети всіх рівнів»,- зазначив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик.
Він додав, що: «Навіть попри воєнний час наша економіка повинна працювати, тому зараз ми прагнемо відновити ефективний діалог абсолютно з усіма ланками бізнес-середовища. Якщо проблема системна і виходить за межі регіонального рівня, тоді будемо готувати відповідні звернення та пропозиції до Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України».
Серед проговорених питань: критерії бронювання військовозобов'язаних та критерії для отримання підприємств для отримання статусу критичності.
Тут Андрій Годик зазначив, що Львівська ОДА подала пропозиції у профільні Міністерства щодо розблокування процедури надання критичності підприємствам.
«Як тільки це запрацює, ми зі своєї сторони забезпечимо максимально швидкий розгляд усіх поданих пакетів документів», - зазначив він.
Та підкреслив, що середня заробітна плата працівника, який підлягає бронюванню, має становити не менше 20 тис грн.
Також, вже не вперше в межах «Діалогів влади та бізнесу» порушують питання блокування податкових накладних. Підприємці заявляють, що через використання автоматизованої системи ризиків, накладні часто блокуються навіть на малі суми, що спричиняє додаткові бюрократичні затримки та фінансові втрати для бізнесу. В результаті це змушує їх наймати додаткових працівників для оформлення документації, що призводить до зайвих витрат.
Андрій Годик зазначив, що за результатами спільних обговорень Львівська ОВА буде піднімати питання необхідності змін правового регулювання реєстрації податкових накладних на вищому рівні.
За підсумками зустрічі погодили із бізнесом плани по створенню робочої групи, де буде детально обговорено питання, які потребують вирішення та надалі вже узагальнені пропозиції подаватимуться до вищих органів виконавчої влади.