У Винниківській школі відкрили унікальний STEM-простір
У створенні STEM-простору у рідному закладі брали участь самі школярі.
Напередодні, 21 травня, у Винниківській санаторній школі відкрили унікальний STEM-простір.
На відкритті були присутні представники департаменту освіти і науки Львівської ОВА, офісу Львівської громади м. Винники, школярі та педагоги. Організаторами події стали Фонд ICCO (Нідерланди) та КЗ ЛОР «Винниківська загальноосвітня санаторна школа І–ІІІ ступенів».
Керівником цього проєкту є відомий в Україні популяризатор науки, харків’янин Сергій Биченко, чий досвід поєднався з інтересом винниківських дітлахів. Експонати STEM-центру робили власноруч учні 7 і 8 класів Владислав Капустинський, Ростислав Барабаш, Юрій Казміжевський і Владислав Качмар. Діти спочатку розробляли ідею й вивчали теоретичні питання, далі створювали макети або прототипи, а також розраховували економічну складову своєї розробки. Потім виїздили в будівельний гіпермаркет, де юні експериментатори добирали матеріали для своїх розробок. Завершальним етапом був саме процес створення експонатів. Останнім випробуванням для хлопців стала презентація експонатів на урочистому відкритті.
«Цього центру не було б без підтримки адміністрації навчального закладу, а також пана Олександра Ролька, мецената, який допоміг утілити задуми дітлахів.
Щиро віримо, що такі освітньо-просвітницькі ініціативи мають вивищувати українську освіту, яка долає труднощі війни та надолужує освітні втрати. На жаль, діти втрачають інтерес до навчання. І це неправильно. Можливо, ми повинні більше дослухатися до пропозицій учнівства щодо зацікавлення й візуалізації навчального процесу? Поміркуймо про це разом!» – зазначили в навчальному закладі.
STEM-центр розміщений у невеликому підвальному приміщенні шкільного укриття. Там знаходяться чимало експонатів, однак найцікавішими для відвідувачів стали ті, з якими можна було працювати практично. Наприклад, усіх охочі могли спробувати, як працює стілець йога, учні пропонували зав’язати шнурівки за допомогою пласкогубців, дослідили, скільки цукру міститься в улюблених напоях, як працює маятник Ньютона та ліхтарі, дія яких базується на випромінюванні світла в невидимому для людського ока, діапазоні.
«Питання популяризації науки й залучення учнів до просвітницьких рухів в Україні є достатньо новими. Наразі поширеним і затребуваним соціально-культурним явищем можна вважати різноманітні локації цікавої інтерактивної науки, які завжди приваблюють увагу чималої кількості людей. Тут зазвичай зосереджені передові наукові й освітні практики, проводяться найуспішніші заходи з популяризації науки, формується важлива робота з учительством і учнівством стосовно напрацювання нових смислів і практик освіти, особливо в умовах реформи Нової української школи. Такі наукові локації дають змогу привернути увагу до науки, інженерної та винахідницької сфер, укріплюючи тим самим успішну світову технологію STEM-STEAM-STREAM-навчання, на основі якої базуються найважливіші інтегровані курси світової освіти», – зазначила директорка Винниківської ЗСШ Лілія Свистович.
Читайте також: «Львівська область сьогодні точно може бути промоутером реформи старшої профільної школи», – Парасковія Дворянин