Про обласний бюджет Львівської області на 2024 рік
ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
22.12.2023 Львів № 1288/0/5-23ВА
Про обласний бюджет Львівської
області на 2024 рік
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», статей 75, 76, 77 і пункту 221 розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року № 252 (зі змінами) «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану»
З О Б О В ’ Я З У Ю:
- Визначити на 2024 рік:
- доходи обласного бюджету в сумі 6 162 241 223 грн, у тому числі доходи загального фонду бюджету – 5 576 498 600 грн, доходи спеціального фонду бюджету – 585 742 623 грн, згідно з додатком 1;
- видатки обласного бюджету в сумі 6 166 241 223 грн, у тому числі видатки загального фонду бюджету – 5 341 628 600 грн, видатки спеціального фонду бюджету – 824 612 623 грн;
- повернення кредитів до обласного бюджету в сумі 10 615 000 грн, у тому числі повернення кредитів до загального фонду – 9 000 000 грн, спеціального фонду – 1 615 000 грн;
- надання кредитів з обласного бюджету в сумі 6 615 000 грн, у тому числі надання кредитів із загального фонду – 5 000 000 грн, спеціального фонду – 1 615 000 грн;
- профіцит загального фонду обласного бюджету в сумі 238 870 000 грн згідно з додатком 2;
- дефіцит спеціального фонду обласного бюджету в сумі 238 870 000 грн;
- оборотний залишок бюджетних коштів обласного бюджету в розмірі 80 000 000 грн, що становить 1,49 відсотка видатків загального фонду обласного бюджету, визначених цим пунктом;
- резервний фонд обласного бюджету в розмірі 270 498 947 грн, що становить 5,06 відсотка видатків загального фонду обласного бюджету, визначених цим пунктом.
- Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів обласного бюджету на 2024 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами згідно з додатками 3, 4.
- Затвердити на 2024 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 5.
- Затвердити на 2024 рік обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проєктів згідно з додатком 6.
- Затвердити розподіл витрат на реалізацію обласних цільових програм згідно з додатком 7.
- Відповідно до вимог статей 43 та 73 Бюджетного кодексу України визначити у 2024 році департамент фінансів обласної державної адміністрації в особі директора одержувачем:
- позик на покриття тимчасових касових розривів, що виникають за загальним фондом та бюджетом розвитку обласного бюджету, у фінансових установах на строк до трьох місяців у межах поточного бюджетного періоду;
- позик на покриття тимчасових касових розривів обласного бюджету, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, у межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов’язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
- Установити, що у 2024 році:
7.1. Плата за оренду майна здійснюється згідно з Положенням про оренду об’єктів спільної власності територіальних громад області, затвердженим рішенням обласної ради від 29 вересня 2020 року № 1086 «Про оренду майна спільної власності територіальних громад області», за винятком оренди нерухомого майна Львівською обласною державною адміністрацією та її структурними підрозділами, плата за яку встановлюється на 2024 рік у розмірі 1 гривні за рік (без податку на додану вартість) з кожної юридичної особи.
7.2. Комунальні унітарні підприємства спільної власності територіальних громад Львівської області сплачують до загального фонду обласного бюджету частину прибутку (доходу) відповідно до Порядку, затвердженого рішенням обласної ради від 17 квітня 2007 року № 281 «Про відрахування частини прибутку комунальних підприємств, господарських організацій, що вилучається до бюджету», за ставками згідно з частиною десятою пункту 1 рішення обласної ради від 26 квітня 2012 року № 459 «Про внесення змін до показників обласного бюджету Львівської області на 2012 рік».
- Департамент фінансів обласної військової адміністрації:
8.1. За наявності тимчасово вільних коштів обласного бюджету спрямовувати їх на депозитні рахунки фінансово-кредитних установ або придбання державних цінних паперів, у тому числі у валюті, відповідно до вимог статті 16 Бюджетного кодексу України та в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
8.2. Відповідно до вимог статті 16 та 74 Бюджетного кодексу України дозволити вчиняти всі передбачені чинним законодавством України дії, пов’язані із залученням внутрішніх місцевих запозичень до обласного бюджету, погашенням основної суми боргу, виплатою відсотків за кредитним договором, а також інші дії, пов’язані з виконанням кредитного договору.
8.3. Надання субвенцій з Державного бюджету України місцевим бюджетам області здійснювати з урахуванням обсягу надходжень коштів на цю мету до обласного бюджету.
8.4. У разі внесення Міністерством фінансів України змін і доповнень до бюджетної класифікації в частині присвоєння окремим трансфертам, доходам і видаткам найменувань та кодів класифікації, враховувати такі зміни під час складання й виконання розпису обласного бюджету на 2024 рік.
8.5. Кошти із загального фонду обласного бюджету виділяти в межах зареєстрованих розпорядниками коштів бюджетних зобов’язань в органах Державної казначейської служби України на підставі замовлень головних розпорядників коштів.
- Департамент паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства обласної державної адміністрації затвердити обґрунтовані ліміти споживання в 2024 році енергоносіїв і комунальних послуг у натуральних показниках для голових розпорядників
коштів обласного бюджету.
- Головних розпорядників коштів обласного бюджету:
10.1. Забезпечити першочергово урахування потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; проведення розрахунків за послуги зв’язку, електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення і природний газ, які споживають бюджетні установи.
10.2. Затвердити обґрунтовані граничні обсяги споживання енергоносіїв у фізичних розмірах для кожної підвідомчої установи в межах встановлених лімітів споживання енергоносіїв і комунальних послуг для головних розпорядників коштів обласного бюджету та передбачити персональну відповідальність керівників підпорядкованих закладів та установ за їх дотриманням.
10.3. Затвердити паспорти бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цього розпорядження.
10.4. Здійснювати управління бюджетними коштами у межах встановлених бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.
10.5. На період дії воєнного стану у першочерговому порядку здійснювати фінансування захищених та інших найнеобхідніших видатків, що забезпечують функціонування бюджетних установ, організацій і неприбуткових комунальних підприємств; заходів щодо відсічі збройної агресії, територіальної оборони та цивільного захисту; підготовки об’єктів соціальної та іншої інфраструктури до опалювального сезону; підвищення енергоефективності; аварійно-відновлювальних робіт; соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб і створення умов тимчасового проживання для них; реабілітації військових та ветеранів, підтримки бізнесу, у тому числі щодо створення робочих місць для ветеранів, дотримуючись положень постанови Кабінету Міністрів України від 09 вересня 2021 № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану».
10.6. Укладання нових угод (за нагальної потреби), виконання робіт і взяття бюджетних зобов’язань за незахищеними видатками здійснювати з урахуванням пункту 10.5 цього розпорядження лише за погодженням з профільними заступниками начальника Львівської обласної військової адміністрації (Львівської обласної державної адміністрації).
- Рекомендувати виконавчим комітетам міських, селищних, сільських рад територіальних громад:
11.1. Для надання мешканцям відповідних територій належних послуг в установах (некомерційних підприємствах) освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту населення, фізичної культури та спорту, які фінансуються з інших місцевих бюджетів, передбачати у відповідних бюджетах на цю мету надання субвенцій.
11.2. Під час затвердження місцевих бюджетів на 2024 рік та внесення змін до них передбачити кошти для:
- надання адресної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу малозабезпеченим категоріям громадян, які мають право на такі пільги відповідно до рішень / ухвал обласної ради: учасникам бойових дій УПА та особам з інвалідністю УПА (рішення обласної ради від 11 травня 1995 року № 65); вдовам ветеранів УПА (рішення обласної ради від 15 листопада 2005 року № 438); малолітнім політичним в’язням (рішення обласної ради від 29 червня 1999 року № 196); вдовам політв’язнів (ухвала обласної ради від 25 грудня 1991 року № 197 (із змінами)); одиноким особам з інвалідністю, особам з інвалідністю по зору І і ІІ груп; сім’ям, у яких проживає 2 і більше осіб з інвалідністю (ухвала обласної ради від 04 вересня 1991 року № 177);
- відшкодування наданих населенню пільг із послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
- Додатки 1 – 7 до цього розпорядження є його невід’ємною частиною.
- Розпорядження набирає чинності з 01 січня 2024 року.
- Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
Начальник М. КОЗИЦЬКИЙ