Додаток до розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 18.12.2023 № 1266/0/5-23ВА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
_____________№ _____________
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент дорожнього господарства
Львівської обласної державної адміністрації
- Департамент дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, утворюється розпорядженням голови обласної державної адміністрації та забезпечує виконання покладених на нього завдань. Департамент підпорядкований голові обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі – Мінінфраструктури).
- Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінінфраструктури та інших міністерств, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
- Департамент координує діяльність територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у сфері дорожнього господарства і транспорту та сприяє у виконанні завдань і функцій, які покладені на них.
- Основними завданнями Департаменту є реалізація державної політики у галузях дорожнього господарства і транспорту.
- Департамент є правонаступником прав та обов’язків Управління транспорту та зв’язку Львівської обласної державної адміністрації в частині повноважень у галузі транспорту.
- Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
- Готує спрямовані на виконання розпорядчих актів Президента України та Уряду пропозиції щодо розвитку і реформування дорожнього господарства і транспорту та вживає заходів для їх реалізації.
- Аналізує стан і тенденції розвитку галузей дорожнього господарства і транспорту, бере участь у визначенні його пріоритетів, у проведенні структурних змін, а також формуванні напрямів інвестиційної політики.
- Здійснює узагальнення інформаційних матеріалів про хід виконання в області указів і доручень Президента України, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України з питань дорожнього господарства і транспорту.
- Готує пропозиції до проєктів обласного бюджету і програм соціально-економічного та культурного розвитку області з питань, що належать до його компетенції.
- Розробляє проєкти обласних цільових програм та здійснює підготовку пропозицій до проєктів державних цільових, галузевих та регіональних програм з питань, що належать до компетенції Департаменту.
- Готує матеріали для розгляду на сесіях обласної ради з питань затвердження та ходу виконання щорічних програм розвитку галузі дорожнього господарства і транспорту області.
- Готує пропозиції і подає їх на розгляд керівництву обласної державної адміністрації про перелік проблемних питань області, вирішення яких вимагає допомоги центральних органів влади.
- Готує та організовує виконання державних програм з питань забезпечення надійного і безпечного руху автомобільними дорогами загального користування місцевого значення на регіональному рівні.
- Організовує будівництво, ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та окремих об’єктів доріг комунальної власності, а також відповідних інженерних комунікацій і споруд.
- Визначає в межах своїх повноважень напрями використання коштів, що надходять на розвиток мережі й утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та окремих об’єктів доріг комунальної власності.
- Фінансує роботи з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та інших штучних споруд та окремих об’єктів доріг комунальної власності згідно із законодавством.
- Організовує внутрішній контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, що надходять на розвиток мережі й утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та окремих об’єктів доріг комунальної власності, з урахуванням положень Бюджетного кодексу та інших нормативно-правових актів.
- Організовує на регіональному рівні виконання програм розвитку та функціонування (з питань, що належать до її компетенції) об’єктів дорожнього сервісу.
- Здійснює функції замовника за всім комплексом дорожніх робіт на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення та окремих об’єктів доріг комунальної власності.
- Здійснює технічний нагляд за станом автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та інших штучних споруд.
- Аналізує на регіональному рівні інформацію про стан автомобільних доріг загального користування місцевого значення та безпеку дорожнього руху, організацію проведення діагностики й оцінки транспортно-експлуатаційної якості зазначених доріг, відповідних інженерних мереж і споруд, розробляє і реалізує заходи щодо поліпшення їх якості.
- Розробляє та здійснює разом з органами Управління патрульної поліції у Львівській області заходи з питань безпечної експлуатації автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та інших штучних споруд.
- Узгоджує маршрути на проїзд у регіоні транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
- Організовує і проводить тендери та розміщує замовлення на виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та інших штучних споруд та окремих об’єктів доріг комунальної власності відповідно до законодавчих та нормативно-правових актів з цих питань.
- Здійснює контроль за умовами виконання контрактів та угод з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та інших штучних споруд та окремих об’єктів доріг комунальної власності.
- Реалізує політику з упровадження прогресивних проєктних рішень, сучасних матеріалів та новітніх технологій.
- Забезпечує приймання та контроль якості виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та інших штучних споруд згідно зі встановленими нормативами.
- Веде облік на регіональному рівні автомобільних доріг загального користування місцевого значення, інженерних комунікацій і споруд.
- Бере участь у підготовці пропозицій щодо визначення об’єктів концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг загального користування місцевого значення в установленому порядку.
- Організовує виконання положень Закону України «Про дорожній рух» та правил дорожнього руху в частині охорони автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та інших штучних споруд.
- Організовує проведення необхідних заходів у разі стихійного лиха в регіоні.
- Проводить мобілізаційні підготовки доріг.
- Надає статистичну та іншу звітність відповідним органам.
- Взаємодіє з органами місцевого самоврядування у вирішенні питань, пов’язаних з функціонуванням та розвитком автомобільних доріг загального користування місцевого значення та галузі автомобільних пасажирських перевезень у регіоні.
- Проводить моніторинг та здійснює узагальнення моніторингових показників щодо:
- реалізації довгострокових державних та регіональних програм;
- виконання показників галузей дорожнього господарства і транспорту в контексті Програми соціально-економічного та культурного розвитку Львівської області;
- стану виконання урядових рішень та доручень, які стосуються питань дорожнього господарства і транспорту;
- стану рівня заробітної плати та інших соціальних виплат у регіоні в галузях дорожнього господарства і транспорту;
- стану фінансування з обласного бюджету обласних програм.
- Розробляє пропозиції щодо вдосконалення системи підготовки (перепідготовки) кадрів (спеціалістів) у сферах дорожнього господарства і транспорту.
- Розробляє разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації та з громадськими організаціями підприємців регіональні програми розвитку дорожнього господарства і транспорту.
- Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Департаменту, подає пропозиції щодо удосконалення законодавства.
- Готує інформаційні матеріали про хід виконання заходів облдержадміністрації щодо реалізації урядових програм.
- Розглядає та вирішує питання відповідно до звернень і запитів народних депутатів України, депутатів обласної ради, звернень громадян (у межах компетенції).
- Розглядає пропозиції інших органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, звернення суб'єктів господарювання, громадських організацій, засобів масової інформації та громадян з питань, що належать до компетенції Департаменту, приймає щодо них рішення, проводить прийом громадян.
- Організовує спільно з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації представлення області на міжнародних та загальнодержавних виставках, інвестиційних форумах, круглих столах, конференціях, громадських оглядах та конкурсах.
- Проводить інформаційну та консультаційну роботу з питань, що належать до його компетенції, бере участь у підготовці та проведенні конференцій, симпозіумів, семінарів, виставкових заходів тощо.
- Забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів, що виділяються Департаменту, як розпоряднику коштів, на виконання відповідних бюджетних програм, та здійснює внутрішній фінансовий контроль за надходженням і витрачанням бюджетних коштів.
- Забезпечує виконання державних і регіональних програм у галузях дорожнього господарства і транспорту.
- Здійснює організаційні заходи щодо надання послуг у галузях дорожнього господарства і транспорту.
- Координує діяльність підприємств дорожнього господарства і транспорту.
- Вносить в установленому порядку пропозиції щодо залучення іноземних інвестицій та впровадження інноваційних технологій.
- Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент.
- Здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції в межах компетенції.
- Здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування.
- Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
- Забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.
- Бере участь у розробленні мобілізаційних заходів і бронюванні військовозобов'язаних у період мобілізації та на воєнний час в установленому законодавством порядку.
- Забезпечує захист персональних даних відповідно до норм чинного законодавства.
- Подає пропозиції щодо вдосконалення маршрутної мережі перевезення пасажирів у межах області.
- Аналізує потреби області в перевезенні залізничним, автомобільним та повітряним транспортом.
- Забезпечує організацію пасажирських перевезень на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Львівської області.
- Формує у приміському та міжміському сполученні мережу автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території області, та здійснює в межах своїх повноважень контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території.
- Забезпечує організацію діяльності внутрішнього водного транспорту, в частині:
- відкриття баз для стоянки малих суден і баз для стоянки спортивних суден, здійснення їх огляду;
- контролю дотримання правил безпечної експлуатації баз для стоянки малих суден;
- організації перевірки суднових документів, міжнародних посвідчень на право управління прогулянковим судном та посвідчень судноводія малого судна або водного мотоцикла, виданих до набрання чинності Закону України «Про внутрішній водний транспорт».
- Бере участь в організації робіт з оперативної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на автомобільних дорогах загального користування та підприємствах транспортної галузі.
- Бере участь у формуванні напрямів діяльності обласної державної адміністрації щодо підвищення рівня безпеки експлуатації усіх видів транспорту та у роботі Координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху.
- У межах компетенції бере участь у розробленні пропозицій щодо фінансово-економічного обґрунтування обсягів закупівлі товарів (робіт, послуг) для державних потреб за рахунок коштів державного бюджету.
- У межах компетенції бере участь у розробленні своєчасних заходів для запобігання банкрутству підприємств, що належать до сфери управління Мінінфраструктури.
- Забезпечує в межах компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням.
- Надає дозволи на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів області.
- Бере участь у створенні, функціонуванні та діяльності обласної спеціалізованої служби цивільного захисту транспортного забезпечення.
- Здійснює бухгалтерський облік у Департаменті.
- Забезпечує належне функціонування документообігу в Департаменті.
- Здійснює інші завдання, повноваження та функції замовника на закупівлю товарів, робіт та послуг за рішенням голови обласної державної адміністрації.
- Департамент має право:
- Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою), а також учених та фахівців для розгляду питань, що належать до його компетенції.
- Одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи і матеріали, а від Головного управління статистики у Львівській області – статистичні відомості, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
- Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
- Користуватись в установленому порядку інформаційними базами обласної державної адміністрації, системами зв'язку і комунікації, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами.
- Укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з навчальними закладами, науковими установами, міжнародними організаціями, фондами тощо.
- Представляти свої інтереси (здійснювати самопредставництво) в судах усіх юрисдикцій і всіх інстанцій та інших органах під час розгляду правових питань і спорів, що стосуються прав та обов’язків Департаменту.
- Організовувати претензійну та позовну роботу, здійснювати контроль за її проведенням.
- Укладати з підприємствами незалежно від підпорядкування та форми власності контракти (договори), як правило, на конкурсних засадах на виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів, інших штучних споруд та окремих об’єктів доріг комунальної власності, вартість яких не повинна перевищувати встановлених лімітів бюджетних асигнувань.
- Одержувати в установленому порядку від регіональних органів, підприємств, установ та організацій, діяльність яких пов’язана з функціонуванням автомобільних доріг, інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
- Брати участь у межах своєї компетенції та в порядку, визначеному законодавством, у розслідуванні причин аварій і катастроф на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення, а також проводити службові розслідування.
- Вимагати дотримання законодавчих і нормативних актів з питань дорожнього руху та міжнародних угод і видавати відповідні розпорядження для забезпечення їх виконання.
- Порушувати питання щодо відшкодування збитків, заподіяних протиправними діями (порушеннями правил експлуатації доріг і дорожніх споруд, псування майна дорожнього господарства, створення перешкод безпечному руху на автомобільних дорогах та ін.), та притягнення до відповідальності юридичних і фізичних осіб згідно із законодавством.
- Користуватись іншими правами згідно із законодавством.
- Департамент у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами.
- Структурні підрозділи районних державних адміністрацій, які виконують завдання і функції у сферах дорожнього господарства і транспорту, підзвітні та підконтрольні Департаменту.
- Департамент очолює директор. Директор Департаменту призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням Мінінфраструктури.
10.1. Директор Департаменту має одного заступника директора Департаменту – начальника управління. Заступника директора Департаменту – начальника управління призначає на посаду та звільняє з посади директор Департаменту згідно із законодавством про державну службу.
10.2. На час відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує заступник директора Департаменту – начальник управління або один із працівників Департаменту, на якого покладається виконання обов’язків розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
- Директор Департаменту:
11.1. Здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань, визначає функції та ступінь відповідальності керівників його структурних підрозділів.
11.2. Подає на затвердження голові обласної державної адміністрації Положення про Департамент.
11.3. Затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту, посадові інструкції працівників Департаменту та розподіляє обов’язки між ними.
11.4. Планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації.
11.5. Вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту.
11.6. Звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів роботи.
11.7. Може входити до складу Колегії обласної державної адміністрації.
11.8. Вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях Колегії обласної державної адміністрації питань, що належать до компетенції Департаменту, та розробляє проєкти відповідних рішень.
11.9. Може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування.
11.10. Представляє інтереси Департаменту у взаєминах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва обласної державної адміністрації.
11.11. Видає в межах повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.
11.12. Подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проєкти кошторису, штатного розпису, структури Департаменту в межах граничної чисельності працівників і фонду оплати їх праці.
11.13. Розпоряджається коштами в межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису Департаменту.
11.14. Здійснює добір кадрів.
11.15. Організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту.
11.16. Призначає на посаду та звільняє з посади в порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, заохочує їх та притягає до дисциплінарної відповідальності.
11.17. Приймає на роботу та звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, заохочує їх та притягає до дисциплінарної відповідальності.
11.18. Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту.
11.19. Забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього службового розпорядку та виконавської дисципліни.
11.20. Скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції Департаменту.
- Накази директора Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації.
- Департамент утримується за рахунок коштів державного бюджету. Структуру, штатний розпис та кошторис Департаменту затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозицією директора Департаменту відповідно до чинного законодавства.
- Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків та органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, кутовий штамп, фірмові бланки.
Департамент є бюджетною неприбутковою установою, не є платником податку на прибуток підприємств.
Фінансування діяльності Департаменту здійснюється з державного бюджету і використовується виключно на його утримання. Фінансування Департаменту з обласного бюджету спрямовується для реалізації завдань та напрямів діяльності, визначених цим Положенням. У результаті своєї діяльності Департамент не отримує прибутків.
- У разі припинення юридичної особи (Департаменту) в результаті ліквідації, реорганізації (злиття, поділу, приєднання або перетворення), передача активів Департаменту відбувається в межах установ, неприбуткових організацій, які є структурними підрозділами обласної державної адміністрації, або на баланс обласної державної адміністрації.
- Адреса Департаменту: 79008, м. Львів, вул. Винниченка, 18.
Директор департаменту
дорожнього господарства
облдержадміністрації Орест ШУЛІКОВСЬКИЙ