Додаток до розпорядження начальника обласної державної адміністрації від 11.09.2023 № 824/0/5-23ВА
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Розпорядження начальника обласної військової адміністрації ______________ №____________ |
ПОЛОЖЕННЯ
про Львівський обласний центр соціальних служб
(нова редакція)
- Львівський обласний центр соціальних служб (далі – обласний центр) є комплексним закладом, що здійснює методичне забезпечення організації соціальної роботи, надання соціальних послуг, організовує навчання з питань проведення соціальної роботи, надання соціальних послуг, проводить соціальну роботу, надає соціальні послуги особам / сім’ям, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах (далі – особи / сім’ї).
Метою діяльності обласного центру є методичне забезпечення проведення у територіальних громадах соціальної роботи, надання соціальних послуг, соціальної допомоги, соціальної підтримки особам / сім’ям, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах, організація навчальних заходів з питань соціальної роботи, надання соціальних послуг, надання особам / сім’ям комплексу соціальних послуг.
Львівський обласний центр соціальних служб має коротке найменування – ЛОЦСС.
- Обласний центр утворюється, реорганізується та ліквідується Львівською обласною державною адміністрацією і належить до сфери її управління.
Львівський обласний центр соціальних служб є правонаступником Соціального центру матері та дитини у Львівській області, Центру соціально-психологічної допомоги у Львівській області, Соціального гуртожитку у Львівській області, реорганізованих згідно з розпорядженнями начальника Львівської обласної військової адміністрації від 07.04.2023 № 208/0/5-23ВА «Про реорганізацію державних установ з надання соціальних послуг», від 12.05.2023 року № 332/0/5‑23ВА «Про внесення змін до розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 07.04.2023 № 208/0/5-23ВА».
- Положення про обласний центр, структура, гранична чисельність працівників обласного центру затверджується Львівською обласною державною адміністрацією, а фонд оплати праці, кошторис і штатний розпис – головним розпорядником коштів. Директор обласного центру залежно від нагальної потреби може змінювати чисельність працівників відділів (структурних підрозділів) у межах граничної чисельності працівників центру за погодженням із Львівською обласною державною адміністрацією.
- Зміни до структури обласного центру вносяться за рішенням Львівської обласної державної адміністрації.
- Обласний центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, Національної соціальної сервісної служби України, іншими нормативно-правовими актами у сфері соціальної роботи та надання соціальних послуг, рішеннями Львівської обласної ради, розпорядженнями голови Львівської обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.
- Обласний центр провадить діяльність за принципами дотримання прав людини, прав дитини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності; добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
- Основними завданнями обласного центру є:
- методична допомога громадам у проведенні соціальної роботи, наданні соціальних послуг;
- організація навчання із соціальної роботи, надання соціальних послуг;
- організація інформування громад щодо сімейних цінностей, профілактики соціального сирітства, недопущення насильства, жорстокого поводження з дітьми;
- проведення навчальних заходів для надавачів соціальних послуг, спеціалістів виконавчих органів місцевого самоврядування, які здійснюють управління в системі надання соціальних послуг сім’ям та дітям;
- організація та проведення інших заходів, у тому числі культурно-мистецьких, спрямованих на популяризацію сімейних цінностей, здорового способу життя, підтримку сімей та осіб, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах;
- надання особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, комплексу соціальних послуг, зокрема із забезпечення місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування, кризового та екстреного втручання, консультування на основі оцінки їх потреб та індивідуального підходу з урахуванням віку, статі, стану здоров’я, соціального становища особи;
- надання особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальних послуг з надання притулку, соціальної інтеграції та реінтеграції.
- надання соціальних послуг з підтриманого проживання, соціальної інтеграції осіб, які тимчасово проживають у гуртожитку.
- Обласний центр відповідно до визначених завдань:
- готує інформаційно-аналітичні довідки, інформує районні державні адміністрації, виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад територіальних громад про ситуацію щодо розвитку послуг в адміністративно-територіальних одиницях, вносить пропозиції щодо поліпшення доступності та якості соціальних послуг керівництву адміністративно-територіальних одиниць;
- сприяє впровадженню державних стандартів соціальних послуг;
- впроваджує нові технології соціальної роботи та надання соціальних послуг, у тому числі міжнародні;
- забезпечує методичний та інформаційний супровід діяльності закладів, установ, організацій, що проводять соціальну роботу, надають соціальні послуги;
- організовує та проводить семінари і тренінги з питань організації проведення соціальної роботи та надання соціальних послуг для працівників закладів, установ, що надають соціальні послуги у відповідних адміністративно-територіальних одиницях, фахівців із соціальної роботи, посадових осіб районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, працівників центрів соціальних служб, служб у справах дітей, інших надавачів соціальних послуг, за результатами яких видає відповідний документ;
- співпрацює з відповідними закладами вищої освіти та науково-дослідними установами, науково-практичними відділеннями, творчими об’єднаннями та організаціями, діяльність яких пов’язана із соціальною роботою, наданням соціальних послуг;
- впроваджує програми навчання та підвищення професійної компетентності / кваліфікації для працівників закладів, установ, що надають соціальні послуги у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, фахівців із соціальної роботи, посадових осіб районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, працівників служб у справах дітей, патронатних вихователів, кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, наставники, усиновлювачі (згідно з вимогами законодавства), опікунів / піклувальників;
- проводить підготовку кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, опікуни, піклувальники, наставники, усиновлювачі (згідно з вимогами законодавства), за результатами якої готує рекомендації службі у справах дітей щодо можливості влаштування в їх сім’ї дітей, забезпечує підвищення кваліфікації таких осіб;
- забезпечує підготовку тренерів із реалізації соціальних проєктів і програм, проведення тренінгових навчань для фахівців соціальної сфери;
- збирає та узагальнює статистичні дані щодо надання соціальних послуг вразливим категоріям населення в адміністративно-територіальних одиницях;
- бере участь у визначенні потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, а також у розробленні та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах;
- аналізує виконання місцевих програм з надання соціальних послуг, готує пропозиції щодо їх розвитку;
- проводить засідання за круглим столом, конференції, дослідження щодо надання соціальних послуг, моніторинг та оцінювання якості соціальних послуг відповідно до державних стандартів;
- організовує і проводить науково-методичні та рекламно-інформаційні заходи з питань організації соціальної роботи та надання соціальних послуг: виставки, презентації, семінари, засідання за круглим столом, готує науково-методичні матеріали тощо;
- розробляє та виготовляє соціально-рекламну продукцію;
- поширює досвід роботи установ, закладів та організацій, фахівців із соціальної роботи з питань надання соціальних послуг вразливим верствам населення в адміністративно-територіальних одиницях;
- співпрацює з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, громадськими об’єднаннями.
- надає притулок особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, у разі відсутності у цих осіб засобів до існування;
- забезпечує зазначених осіб частковим харчуванням відповідно до нормативів, визначених Міністерством соціальної політики України за погодженням Міністерства охорони здоров’я України;
- проводить оцінку потреб зазначених осіб, складає разом з ними індивідуальні плани заходів щодо усунення складних життєвих обставин з установленням строків виконання;
- надає таким особам психологічну допомогу, сприяє проведенню аналізу життєвих ситуацій, проводить роботу з корекції сімейних стосунків;
- надає зазначеним особам допомогу в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами, а також інформує з питань соціального захисту населення;
- сприяє отриманню вказаними особами безоплатної правової допомоги, реєстрації місця проживання (перебування), отриманню (відновленню) житла, працевлаштуванню, навчанню тощо;
- у разі потреби вживає заходів щодо надання таким особам екстреної медичної допомоги;
- у разі потреби створює мобільну бригаду з питань протидії домашньому насильству і роботи з особами та сім’ями, які опинились у складних життєвих обставинах, шляхом залучення спеціалістів, які працюють згідно з договором. Фінансування мобільної бригади може здійснюватись за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством;
- приймає та розглядає заяву особи, яка постраждала від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, чи її представника про отримання допомоги та надає такій особі інформацію про її права та можливість отримання необхідної допомоги;
- надає інші послуги відповідно до законів України “Про протидію торгівлі людьми”, “Про соціальні послуги”, а також класифікатора соціальних послуг, затвердженого Міністерством соціальної політики України;
- погоджує скерування на надання тимчасового притулку особам, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі, чи їх представникам про отримання допомоги;
- надає соціальні послуги зазначеним особам шляхом консультування за допомогою телефонного зв’язку, а також в умовах денного стаціонару без забезпечення тимчасовим притулком і частковим харчуванням;
- для забезпечення надання медичних послуг центр у встановленому законодавством порядку направляє осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема постраждалих від торгівлі людьми, до закладу охорони здоров’я або до фізичної особи – підприємця, які зареєстровані та одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики; також центр може укласти договір про медичне обслуговування осіб, які перебувають у центрі, із закладом охорони здоров’я або фізичною особою – підприємцем, яка отримала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики;
- для забезпечення надання постраждалим особам, у тому числі іноземцям або особам без громадянства, послуг, які не надаються в центрі, можуть залучатися кошти, які надходять до центру як добровільні внески підприємств, установ та організацій, благодійна допомога (благодійна пожертва або грант), а також кошти з інших джерел, не заборонених законодавством, у встановленому порядку;
- інформує структурний підрозділ місцевої державної адміністрації або виконавчий орган сільської, селищної, міської ради з питань сім’ї і дітей за місцем проживання (перебування) зазначеної особи про необхідність її соціальної підтримки після закінчення строку перебування в центрі;
- створює соціально-побутові умови для тимчасового проживання осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- забезпечує зазначених осіб харчуванням відповідно до нормативів, визначених Міністерством соціальної політики України за погодженням з Міністерством охорони здоров’я України;
- надає зазначеним особам психологічну допомогу (у тому числі психологічні консультації жінкам з інвалідністю та матерям дітей з інвалідністю), допомогу в аналізі життєвих ситуацій, визначенні основних проблем та шляхів їх розв’язання, складанні плану виходу зі складної життєвої ситуації, зміцненні (відновленні) родинних і суспільно корисних зв’язків, з питань догляду за дітьми раннього віку, їх розвитку та виховання, а також інформацію з питань соціального захисту населення, сприяє отриманню безоплатної правової допомоги, реєстрації місця проживання (перебування), отриманню (відновленню) житла, працевлаштуванню;
- сприяє таким особам у здобутті освіти;
- організовує отримання особами медичних послуг, медичного обстеження;
- забезпечує створення соціально-побутових умов для осіб, які тимчасово проживають у відділеннях обласного центру;
- забезпечує навчання, розвиток і підтримку навичок самостійного проживання зазначених осіб, зокрема шляхом сприяння наставництву, надає допомогу в аналізі життєвих ситуацій, визначенні основних проблем і шляхів їх розв’язання, складанні плану виходу із складної життєвої ситуації, організації розпорядку дня, веденні домашнього господарства;
- надає особам, які тимчасово проживають у відділеннях обласного центру, психологічну допомогу, інформацію з питань соціального захисту населення, допомогу в оформленні документів, організації взаємодії з іншими фахівцями та службами, сприяє отриманню безоплатної правової допомоги, реєстрації місця проживання (перебування), отриманню (відновленню) житла, працевлаштуванню тощо;
- у разі потреби організовує надання зазначеним особам екстреної медичної допомоги.
- Обласний центр має право:
- вносити до Міністерства соціальної політики України, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо вдосконалення соціальної роботи, надання соціальних послуг;
- укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання визначених для нього завдань;
- залучати спеціалістів науково-дослідних установ, закладів вищої освіти, фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності (за погодженням з їх керівниками) для виконання завдань обласного центру;
- в установленому порядку одержувати інформацію, аналітичні та інші матеріали від органів місцевого самоврядування, установ, закладів та організацій, що надають соціальні послуги у громадах, фахівців із соціальної роботи стосовно стану надання соціальних послуг;
- подавати в установленому порядку пропозиції щодо розвитку інноваційних соціальних послуг у громадах;
- самостійно визначати форми та методи роботи;
- використовувати у своїй діяльності кошти з джерел, не заборонених законодавством (у тому числі міжнародна фінансова і технічна допомога, міжнародні гранти);
- залучати на договірних засадах для надання соціальних послуг (консультацій, методичної допомоги) підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема волонтерів, перекладачів жестової мови тощо.
- Для надання окремих видів соціальних послуг в обласному центрі утворюються та діють такі структурні підрозділи (відділення) без статусу юридичної особи:
відділення соціально-психологічної допомоги (надає соціальні послуги особам, які постраждали внаслідок стихійного лиха, збройних конфліктів, домашнього насильства та насильства за ознакою статі, перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати (далі – особи, які перебувають у складних життєвих обставинах), опинилися у складних життєвих обставинах внаслідок торгівлі людьми (громадянам України, іноземцям та особам без громадянства) та отримують соціальну допомогу відповідно до законодавства у сфері протидії торгівлі людьми на безоплатній основі та незалежно від місця їх проживання (зареєстрованого місця проживання));
відділення матері та дитини (надає соціальні послуги (тимчасове проживання) жінкам на сьомому – дев’ятому місяцях вагітності та матерям із дітьми віком від народження до 18 місяців, які перебувають у складних життєвих обставинах, що перешкоджають виконанню материнського обов’язку );
відділення тимчасового проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування віком від 15 до 18 років, та осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років);
відділення з надання притулку для жінок та дітей, які постраждали від домашнього насильства (соціальні послуги для жінок та дітей, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі, насильства, зокрема сексуального, пов’язаного із збройним конфліктом.
- Обласний центр очолює директор, якого призначає на посаду і звільняє з посади в установленому законодавством порядку голова Львівської обласної державної адміністрації.
- Директор обласного центру:
- організовує роботу обласного центру, персонально відповідає за виконання обласним центром визначених для нього завдань;
- складає в установленому порядку штатний розпис обласного центру в межах граничної чисельності працівників та фонду оплати та подає на затвердження головному розпоряднику коштів;
- затверджує положення про структурні підрозділи обласного центру та посадові інструкції його працівників;
- видає в межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання;
- представляє обласний центр у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
- проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до компетенції обласного центру;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами обласного центру;
- утворює в обласному центрі атестаційну комісію, сприяє підвищенню кваліфікації працівників центру;
- призначає на посади та звільняє з посад працівників обласного центру;
- приймає рішення щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників обласного центру.
- 13. Діяльність обласного центру фінансується за рахунок коштів обласного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
- Для виконання своїх повноважень обласний центр може утворювати тренінгові центри, мобільні консультаційні пункти та інші спеціалізовані формування соціального спрямування.
- Умови оплати праці, тривалість робочого часу та відпусток працівників обласного центру встановлюються відповідно до законодавства.
- Для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення обласний центр забезпечує належні умови для вільного доступу до будівель закладу та приміщень обслуговування, безперешкодного переміщення прилеглою до закладу територією та всередині будівель, своєчасного отримання інформації, яка допомагає орієнтуватися у просторі, відповідно до вимог, установлених ДБН В.2.2‑40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» та ДБН В.2.2-9:2018 «Громадські будинки та споруди. Основні положення».
- Обласний центр є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Львівській області, гербову печатку та бланк зі своїм найменуванням.
Директор Львівського обласного центру
соціальних служб Ярослав БОРДІЯН