ПОРЯДОК надання фінансової підтримки громадським об’єднанням ветеранів і осіб з інвалідністю, діяльність яких має соціальну спрямованість
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення обласної ради
від 16 березня 2021 року № 87
(в редакції розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
від ________________ № ____________)
ПОРЯДОК
надання фінансової підтримки громадським об’єднанням ветеранів
і осіб з інвалідністю, діяльність яких має соціальну спрямованість
(далі – Порядок)
- Цей Порядок визначає механізм надання та використання коштів, передбачених в обласному бюджеті на фінансову підтримку статутної діяльності (далі – бюджетні кошти), громадським об’єднанням ветеранів, осіб з інвалідністю, громадським організаціям, які представляють інтереси постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій громадян, пов’язаних із цією аварією, та здійснюють свою діяльність на території Львівської області, в рамках реалізації Комплексної програми соціальної підтримки окремих категорій громадян Львівської області на 2021 – 2025 роки.
- Законодавчою та нормативною основою цього Порядку є Бюджетний кодекс України, закони України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років», «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті».
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:громадське об’єднання - добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів;аплікаційна форма – інформація про діяльність громадського об’єднання за форматом (формою та змістом), визначеним організатором конкурсу;конкурсна пропозиція – комплект документів, які готуються громадськими об’єднаннями для участі в конкурсі;конкурсна комісія – тимчасово діючий орган, що утворюється організатором конкурсу для розгляду конкурсних пропозицій, відповідно до вимог цього Порядку;організатор конкурсу – департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації, що є розпорядником бюджетних коштів. прохідний бал – визначена конкурсною комісією мінімальна сума балів, яку конкурсна пропозиція повинна отримати на другому етапі конкурсу для включення її до рейтингу конкурсних пропозицій, на підставі якого визначаються переможці конкурсу;рейтинг конкурсних пропозицій – складений конкурсною комісією перелік конкурсних пропозицій у порядку зменшення кількості балів, отриманих конкурсними пропозиціями;учасник конкурсу – громадське об’єднання, що подало конкурсну пропозицію для участі в конкурсі і відповідає усім критеріям, зазначеним у абзаці п’ятому пункту 5 цього Порядку. 4. Головним розпорядником бюджетних коштів є департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня – одержувачі бюджетних коштів.
- Право на отримання фінансової підтримки мають громадські об’єднання які зареєстровані в установленому порядку не менше одного року до оголошення проведення конкурсу і на яких поширюється дія законів України, визначених у пункті 2 цього Порядку.
Одержувачами бюджетних коштів є:
громадські об’єднання осіб з інвалідністю, які внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та утворені з метою, визначеною статтею 12 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»;
громадські об’єднання ветеранів війни - неприбуткові громадські організації, які зареєстровані відповідно до вимог законодавства та утворені з метою захисту прав і свобод, задоволення суспільних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України та/або які надають послуги ветеранам війни, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України та особам, на яких поширюється чинність Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,«Про жертви нацистських переслідувань», «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років» і «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті»;
громадські організації, які представляють інтереси постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій громадян, пов’язаних із цією аварією відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Громадське об’єднання повинне відповідати одночасно таким критеріям:
- громадське об’єднання не перебуває у процесі припинення;
- громадське об’єднання провадить свою статутну діяльність не менше одного року до оголошення проведення конкурсу;
- наявність власного або орендованого приміщення, у якому провадиться статутна діяльність громадського об’єднання;
- відсутні факти порушення громадським об’єднанням вимог бюджетного законодавства, крім тих, до яких застосовано попередження, протягом двох попередніх бюджетних періодів (у разі отримання фінансової підтримки за рахунок коштів державного (місцевого) бюджету, про що керівник громадського об’єднання зазначає у заяві про участь у конкурсі.
6. Бюджетні кошти виділяються на конкурсній основі та спрямовуються на забезпечення статутної діяльності громадських об’єднань, зокрема на фінансування витрат на виконання (реалізацію) проєктів (заходів) громадського об’єднання, організаційне і матеріально-технічне забезпечення діяльності громадського об’єднання, розвиток громадського об’єднання та на фінансові зобов’язання, що виникли у поточному бюджетному році і пов’язанні із статутною діяльністю громадського об’єднання. 7. Бюджетні кошти, надані громадському об’єднанню, спрямовуються на:1) виконання (реалізацію) проєктів (заходів) громадського об’єднання, передбачених у плані діяльності організації на відповідний рік (окрім проєктів, що виконуються з метою отримання прибутків);
2) витрати на організаційне і матеріально-технічне забезпечення діяльності громадського об’єднання, а саме на:
оренду нежитлових приміщень, у разі відсутності власних приміщень громадських об’єднань, у яких громадське об’єднання провадить свою статутну діяльність;
оплату комунальних послуг щодо утримання приміщень, у яких громадське об’єднання провадить свою статутну діяльність;
придбання канцелярських товарів;
послуги зв’язку, телекомунікацій та обслуговування оргтехніки;
придбання періодичних, довідкових, інформаційних, аналітичних та методичних видань з питань діяльності громадського об’єднання та бухгалтерського обліку;
послуги з придбання, встановлення, користування та обслуговування довідково-інформаційних, системних програм і програм бухгалтерського обліку, а також нотаріальні послуги з оформлення установчих документів громадського об’єднання, що надаються державними нотаріальними конторами;
витрати на оплату послуг залучених спеціалістів (плата за договором про надання послуг), що передбачаються тільки для оплати послуг спеціалістів, які залучаються до підготовки, реалізації проекту або проведення заходу на підставі укладених договорів.;
інші витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності громадського об'єднання, які підтверджені відповідними документами;
3) витрати на розвиток громадського об’єднання, у тому числі:
оплата короткострокового навчання членів громадського об’єднання на тренінгах, конференціях, курсах;
одноразове навчання членів громадського об’єднання, відповідальних за підготовку та проведення процедури закупівлі, у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»;
оплата перекладацьких та юридичних послуг;
придбання офісної техніки (видатки споживання), витратних матеріалів для офісної техніки, ціна за одиницю якої не перевищує 20,0 тис гривень;
оплата вартості послуг з розробки, вдосконалення веб-сайту громадського об’єднання, користування хостингом та доменним ім’ям сайту;
інші витрати на організаційний розвиток громадського об’єднання, які підтверджені відповідними документами.
4) фінансові зобов’язання громадського об’єднання, що виникли у поточному бюджетному році і напряму пов’язанні із статутною діяльністю організації.
- Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку.
- Відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань у органах Державної казначейської служби України та операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
- Кошти обласного бюджету на фінансову підтримку статутної діяльності громадським об’єднанням виділяються на конкурсній основі.
- З метою конкурсного відбору громадських об’єднань, яким надаватиметься фінансова підтримка на статутну діяльність з обласного бюджету, утворюється Комісія з конкурсного відбору громадських об’єднань, яким надаватиметься фінансова підтримка на статутну діяльність з обласного бюджету (далі – конкурсна комісія) у складі не менш як семи осіб. Персональний склад конкурсної комісії затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
Головою конкурсної комісії призначається заступник голови обласної державної адміністрації відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
До складу конкурсної комісії включаються представники організатора конкурсу, представники державних органів, голова комісії з питань соціального захисту, прав дітей, людини та учасників бойових дій Львівської обласної ради, голова (уповноважений представник) громадської ради при обласній державній адміністрації за згодою, представники інститутів громадянського суспільства, наукових установ і фахівці відповідно до тематики конкурсу.
Для відбору представників інститутів громадянського суспільства, наукових установ і фахівців організатор конкурсу розміщує оголошення про подання кандидатур до складу конкурсної комісії, в якому зазначаються вимоги до кандидатів, строки подання заяв про включення до складу конкурсної комісії, адреса, за якою подаються заяви, та контактна особа для надання додаткової інформації, на веб-сайті обласної державної адміністрації.
У заяві про включення до складу конкурсної комісії кандидати зазначають про себе таку інформацію:
рівень, ступінь освіти;
досвід діяльності у відповідній сфері;
досвід членства кандидата у конкурсних комісіях з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка;
делегування кандидата інститутом громадянського суспільства, який він представляє, або науковою установою, в якій він працює, з додаванням відповідного листа-підтвердження.
Строк подання заяви про включення до складу конкурсної комісії повинен становити не менше 14 календарних днів з дня розміщення оголошення про подання кандидатур до складу конкурсної комісії.
Заявники подають заяви про включення до складу конкурсної комісії з проставленням особистого підпису в паперовій формі.
У разі не подання жодної заяви або недостатньої кількості отриманих заяв упродовж 14 календарних днів, організатор конкурсу формує склад комісії самостійно. Представники інститутів громадянського суспільства, наукових установ і фахівці відповідно до тематики конкурсу залучаються до складу комісії за їх згодою.
Члени конкурсної комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
Не може бути членом конкурсної комісії особа, що є керівником або членом учасника конкурсу.
Члени конкурсної комісії зобов’язані не допускати конфлікту інтересів під час розгляду конкурсних пропозицій.
Перед початком розгляду конкурсних пропозицій член конкурсної комісії зобов’язаний повідомити про наявність реального або потенційного конфлікту інтересів та надати пояснення щодо обставин, які можуть перешкоджати об’єктивному виконанню ним обов’язків.
За поданням конкурсної комісії виключається з її складу член комісії, у якого виявлено реальний або потенційний конфлікт інтересів.
Якщо реальний або потенційний конфлікт інтересів виявлено після ухвалення конкурсною комісією рішення про визначення переможців конкурсу, зазначене рішення підлягає перегляду. Індивідуальні оцінки члена конкурсної комісії, в якого виявлено реальний або потенційний конфлікт інтересів, не враховуються.
Організатор конкурсу протягом п’яти календарних днів з дати затвердження персонального складу конкурсної комісії розміщує інформацію про членів конкурсної комісії на веб-сайті обласної державної адміністрації. Інформація має містити:
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) члена конкурсної комісії;
місце роботи, посаду члена конкурсної комісії;
найменування організації у разі, коли член конкурсної комісії представляє таку організацію, із зазначенням коду згідно з ЄДРПОУ (крім членів конкурсної комісії, які є представниками організатора конкурсу). В інформації про члена конкурсної комісії, який є головою (уповноваженим представником) громадської ради, утвореної при організаторові конкурсу, зазначаються найменування та код згідно з ЄДРПОУ інституту громадянського суспільства, який делегував його до складу відповідної громадської ради.
Засідання конкурсної комісії проводяться відповідно до потреби, про що повідомляється учасникам засідання не пізніше ніж за три робочі дні до його проведення.
Конкурсна комісія на першому засіданні затверджує регламент її роботи, у якому зазначаються порядок роботи конкурсної комісії, засоби електронного зв’язку, з використанням яких можуть бути проведені засідання конкурсної комісії, процедура відкритого захисту, прохідний бал (у разі його встановлення конкурсною комісією) тощо.
Засідання конкурсної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини її складу.
- Рішення конкурсної комісії приймається більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні.
За умови рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
Усі рішення, прийняті конкурсною комісією, зазначаються в протоколі, який підписується присутніми на її засіданні членами комісії.
- Рішення конкурсної комісії розміщуються протягом трьох робочих днів на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації. Учасникові конкурсу на його вимогу видається копія протоколу засідання конкурсної комісії.
- Організатор конкурсу не допускає громадське об’єднання до участі в конкурсі в разі, коли:
інформація, зазначена в конкурсній пропозиції, не відповідає інформації про громадське об’єднання, що міститься у відкритих державних реєстрах;
громадське об’єднання не відповідає вимогам, зазначеними у пункті 5 цього Порядку;
громадське об’єднання відмовилось від участі в конкурсі шляхом надсилання його організаторові офіційного листа;
громадське об’єднання перебуває в стадії припинення;
конкурсну пропозицію подано після закінчення встановленого організатором строку подання конкурсних пропозицій та/або не в повному обсязі.
- Розподіл бюджетних коштів для надання фінансової підтримки з обласного бюджету на фінансову підтримку громадських об’єднань, зазначених у пункті 5 цього Порядку, здійснюється на підставі протоколу конкурсної комісії, у межах бюджетних асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на відповідний рік на фінансову підтримку громадських об’єднань ветеранів і осіб з інвалідністю, діяльність яких має соціальну спрямованість.
- Конкурс проводиться у два етапи:
16.1. На першому етапі конкурсу члени конкурсної комісії оцінюють конкурсні пропозиції за критеріями, зазначеними в пункті 5 цього Порядку.
Конкурсна комісія приймає рішення про участь у другому етапі конкурсу конкурсних пропозицій, щодо яких більшість її членів зробила висновок про їх відповідність зазначеним критеріям.
16.2. На другому етапі конкурсу проводиться відкритий захист конкурсних пропозицій та індивідуальне оцінювання членами конкурсної комісії конкурсних пропозицій. Відкритий захист складається з презентації діяльності громадського об’єднання та відповідей на запитання до учасника конкурсу.
Рішення конкурсної комісії про проведення відкритого захисту оприлюднюється на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації не пізніше ніж за три робочі дні до початку відкритого захисту. Представники громадськості та засобів масової інформації мають право бути присутніми під час відкритого захисту як спостерігачі.
Захист конкурсної пропозиції здійснює керівник або уповноважений представник учасника конкурсу, який повинен надати документ, що підтверджує відповідні повноваження.
Захист конкурсної пропозиції здійснюється державною мовою.
У разі коли учасник конкурсу письмово відмовився від відкритого захисту або не з’явився на відкритий захист конкурсної пропозиції, конкурсна комісія приймає рішення про припинення його подальшої участі в конкурсі, про що надсилає письмове повідомлення.
Засідання конкурсної комісії може проводитись у режимі онлайн.
16.3. Члени конкурсної комісії індивідуально оцінюють конкурсні пропозиції шляхом проставлення балів від 0 до 5 за такими критеріями:
відповідність діяльності громадського об’єднання статутним вимогам;
соціальна значущість діяльності громадського об’єднання та його вплив на розвиток громадянського суспільства області;
здійснення заходів, що сприяють розвитку громадського об’єднання;
наявність власного або орендованого приміщення для провадження статутної діяльності громадського об’єднання;
рівень кадрового та матеріально-технічного забезпечення діяльності громадського об’єднання.
Індивідуальні оціночні листи членів конкурсної комісії та результати оцінки всіх конкурсних пропозицій додаються до протоколу засідання конкурсної комісії.
Індивідуальні оціночні листи членів конкурсної комісії не розміщуються та не надаються для ознайомлення.
- Конкурсна комісія підсумовує результати оцінки конкурсних пропозицій, складає рейтинг конкурсних пропозицій.
Рейтинг конкурсних пропозицій впорядковується за балами від більшого до меншого.
Відповідне рішення затверджується конкурсною комісією.
Конкурсна комісія на своєму засіданні може визначити прохідний бал. У разі встановлення прохідного балу, до рейтингу конкурсних пропозицій включаються конкурсні пропозиції, що набрали суму балів, яка дорівнює прохідному балу або перевищує його.
Рейтинг конкурсних пропозицій оприлюднюється на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації.
- Протягом 20 робочих днів з дня проведення засідання конкурсна комісія на підставі рейтингу конкурсних пропозицій та в межах передбаченого обсягу фінансування приймає рішення щодо визначення переможців конкурсу та обсягів бюджетних коштів для надання фінансової підтримки на статутну діяльність громадським об’єднанням.
З переможцями конкурсу організатор конкурсу укладає договори про надання фінансової підтримки на статутну діяльність (далі – договір).
- Договір повинен містити обов’язки організатора конкурсу щодо фінансування громадського об’єднання із зазначенням строків такого фінансування; обов’язки громадського об’єднання стосовно використання наданих коштів, щодо підготовки та подання звітів тощо.
- До початку конкурсу організатор конкурсу затверджує текст оголошення про проведення конкурсу, у якому зазначаються:
короткий зміст умов відбору;
адреса, за якою приймаються конкурсні пропозиції;
кінцевий термін прийняття конкурсних пропозицій від громадських об’єднань.
Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється організатором конкурсу на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації та в інший спосіб.
Строк приймання конкурсних пропозицій становить 30 календарних днів з дня оголошення проведення конкурсу.
Організатор конкурсу має право продовжити строк подання конкурсних пропозицій.
- Для участі в конкурсі громадські об’єднання подають до організатора конкурсу конкурсні пропозиції, а саме:
- заяву про участь у конкурсі за формою, визначеною в оголошенні про проведення конкурсу;
- аплікаційну форму, формат визначений у оголошенні про проведення конкурсу;
- копію статуту громадського об’єднання, завірену в установленому порядку.
Конкурсні пропозиції подаються до організатора конкурсу у друкованій та електронній формах за адресою та у строк, що визначені в оголошенні про проведення конкурсу.
Організатор конкурсу видає учасникові конкурсу довідку із зазначенням дати надходження конкурсних пропозицій.
- Відповідальність за достовірність інформації, що зазначається у конкурсних пропозиціях, несе учасник конкурсу.
Подані конкурсні пропозиції не повертаються учасникам конкурсу.
- Організатор конкурсу із залученням громадських об’єднань проводить моніторинг стану використання коштів фінансової підтримки статутної діяльності за рахунок бюджетних коштів.
- Переможець конкурсу може вносити зміни до плану діяльності громадського об’єднання, наданого у аплікаційній формі, відповідно до листа обґрунтування лише за погодженням організатора конкурсу.
- Громадські об’єднання подають до організатора конкурсу заявку на фінансування з копіями підтверджувальних документів (завірені підписом керівника та скріплені печаткою громадського об’єднання) у межах суми, визначеної конкурсною комісією.
Залишки невикористаних коштів повертаються до обласного бюджету відповідно до вимог бюджетного законодавства.
- Громадське об’єднання, яке визнано переможцем конкурсу та отримало фінансову підтримку на статутну діяльність за рахунок бюджетних коштів, подає організаторові конкурсу фінансовий і підсумковий звіти про використання коштів за формою та у строк, що визначені організатором конкурсу.
- Організатор конкурсу після надходження всіх фінансових та підсумкових звітів переможців конкурсу, які отримали фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів готує підсумковий висновок щодо використання бюджетних коштів на здійснення статутної діяльності громадських об’єднань. Підсумковий висновок передається конкурсній комісії.
Конкурсна комісія на підставі підсумкового висновку може прийняти рішення про нецільове використання бюджетних коштів громадським об’єднанням та про повернення бюджетних коштів.
Переможець конкурсу у тижневий строк повертає кошти до обласного бюджету та упродовж п’яти календарних днів інформує про це організатора конкурсу.
- Фінансування видатків на фінансову підтримку статутної діяльності громадських об’єднань здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених для організатора конкурсу за КПКВК 0813192 «Надання фінансової підтримки громадським організаціям ветеранів і осіб з інвалідністю, діяльність яких має соціальну спрямованість».
- З обласного бюджету кошти виділяються департаментом фінансів обласної державної адміністрації в межах зареєстрованих одержувачем бюджетних коштів бюджетних зобов’язань в органах Державної казначейської служби України, відповідно до замовлення організатора конкурсу, та скеровуються громадським об’єднанням.
Т. в. о. директора департаменту
соціального захисту населення
обласної державної адміністрації Роман АНДРЕС