ПОЛОЖЕННЯ про робочу групу з оцінювання корупційних ризиків у діяльності обласної державної адміністрації
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної адміністрації
____________№____________
ПОЛОЖЕННЯ
про робочу групу з оцінювання корупційних ризиків
у діяльності обласної державної адміністрації
- Це Положення визначає завдання та повноваження робочої групи з оцінювання корупційних ризиків (далі – робоча група), регулює питання організації її діяльності.
- У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про запобігання корупції», Методології управління корупційними ризиками, затвердженій наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 28 грудня 2021 року №830/21.
- Робоча група є постійно-діючим консультативно-дорадчим органом обласної державної адміністрації.
- Робоча група у своїй діяльності керується Конституцією України, міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Національного агенства з питань запобігання корупції, іншими актами законодавства та цим Положенням.
- Основні завдання робочої групи обласної державної адміністрації:
- планування роботи з оцінювання корупційних ризиків;
- дослідження середовища обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів та визначення обсягу оцінювання корупційних ризиків;
- обмін інформацією та проведення консультацій із внутрішніми та зовнішніми заінтересованими сторонами, у тому числі шляхом їх опитування (анкетування), інтерв’ювання;
- здійснення ідентифікації, аналізу та визначення рівнів корупційних ризиків;
- розробка заходів впливу на корупційні ризики.
- Робоча група відповідно до покладених на неї завдань:
1) узгоджує організаційні питання своєї діяльності (засоби комунікації, місця проведення зустрічей, способи документування, накопичення інформації, обміну інформацією тощо);
2) складає план оцінювання корупційних ризиків та підготовки антикорупційної програми;
3) організовує отримання відомостей для оцінювання корупційних ризиків шляхом використання різних джерел інформації;
4) досліджує середовище обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів та визначає обсяг оцінювання корупційних ризиків:
- визначає функції та активи обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів, що становлять значну економічну цінність;
- встановлює внутрішні та зовнішні заінтересовані сторони обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів, аналізує характер їх взаємодії з обласною державною адміністрацією, її самостійними структурними підрозділами;
- складає перелік нормативно-правових актів та розпорядчих документів, що регулюють діяльність обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів;
- збирає та аналізує інформацію про інші фактори середовища обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів;
- складає аналітичні довідки за результатами збору та аналізу інформації про середовище обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів;
- погоджує перелік функцій (окремих процесів) у діяльності обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів як потенційно вразливих до корупції;
5) ідентифікує корупційні ризики:
- описує потенційно вразливі до корупції функції, процеси (підпроцеси) у діяльності обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів;
- аналізує описані потенційно вразливі до корупції функції, процеси (підпроцеси) у діяльності обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів;
- виявляє та детально документує окремі елементи корупційних ризиків;
6) аналізує корупційні ризики:
- визначає рівень імовірності реалізації корупційних ризиків;
- визначає потенційні втрати обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів від реалізації корупційних ризиків;
- визначає рівень наслідків від реалізації корупційних ризиків;
7) визначає рівні корупційних ризиків;
8) розробляє заходи впливу на корупційні ризики;
9) розглядає пропозиції та зауваження до проєкту антикорупційної програми щодо результатів оцінювання корупційних ризиків;
10) взаємодіє з громадськістю та іншими зовнішніми заінтересованими сторонами з питань, що належать до компетенції робочої групи;
11) здійснює за дорученням голови обласної державної адміністрації, інші повноваження, пов’язані з виконанням основних завдань.
- Робоча група для виконання покладених на неї завдань має право:
1) за письмовим запитом одержувати від структурних підрозділів обласної державної адміністрації інформацію та документи (їх копії), необхідні для виконання поставлених перед робочою групою завдань, з урахуванням положень законодавства щодо захисту інформації;
2) проводити опитування, інтерв’ювання працівників обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів, інших внутрішніх та зовнішніх заінтересованих сторін;
3) залучати у разі потреби до діяльності робочої групи інших працівників обласної державної адміністрації, її самостійних структурних підрозділів;
4) під час оцінювання корупційних ризиків використовувати різні джерела інформації;
5) залучати для забезпечення своєї діяльності необхідні матеріально-технічні ресурси;
6) брати учать у публічному обговоренні проєкту антикорупційної програми;
7) вносити голові обласної державної адміністрації пропозиції щодо вдосконалення діяльності організації у сфері запобігання та протидії корупції.
- Персональний склад робочої групи затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації. Голова обласної державної адміністрації визначає голову, заступника голови та секретаря робочої групи.
Головою робочої групи або його заступником, як правило, є керівник уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції обласної державної адміністрації за посадою. Голова робочої групи має заступника. У разі відсутності голови робочої групи його обов’язки виконує заступник голови робочої групи.
- Голова робочої групи:
1) організовує діяльність робочої групи та забезпечує для цього необхідні умови:
- здійснює підготовку засідань робочої групи;
- забезпечує ведення протоколів засідань робочої групи;
- забезпечує обмін інформацією між членами робочої групи;
2) здійснює координацію роботи з оцінювання корупційних ризиків та розробки заходів впливу на корупційні ризики.
- Секретар робочої групи:
1) готує проєкт порядку денного засідання робочої групи;
2) інформує членів робочої групи та запрошених осіб про дату, час і місце проведення засідання робочої групи і порядок денний;
3) оформлює протоколи засідання робочої групи;
4) готує інші документи, необхідні для забезпечення діяльності робочої групи.
- Члени робочої групи мають право:
1) ознайомлюватися з матеріалами, що належать до повноважень робочої групи;
2) висловлювати свою позицію під час засідання робочої групи та брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування;
3) ініціювати у разі потреби скликання засідання робочої групи, а також вносити пропозиції щодо розгляду питань, не зазначених у порядку денному;
4) здійснювати інші повноваження, пов’язані із діяльністю робочої групи.
- Основною формою діяльності робочої групи є засідання, які проводяться відповідно до плану оцінювання корупційних ризиків та підготовки антикорупційної програми або у разі потреби.
- Засідання робочої групи є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.
- Рішення робочої групи приймається простою більшістю голосів та оформлюється протоколом засідання. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови робочої групи.
- У протоколі зазначаються список присутніх на засіданні робочої групи, питання, які розглядалися, рішення, прийняті за результатами обговорення відповідного питання, та підсумки голосування.
- Кожен член робочої групи має право внести до протоколу висловлені під час засідання пропозиції та зауваження з порушеного питання.
- Протокол засідання робочої групи оформлюється протягом двох робочих днів згідно з інструкцією з діловодства в обласній державній адміністрації. Такий протокол доводиться до відома всіх членів робочої групи.
- Рішення робочої групи, прийняті у межах її повноважень, мають рекомендаційний характер.
- Матеріально-технічне забезпечення діяльності робочої групи здійснює обласна державна адміністрація.
Керівник апарату Ірина ШУРПЯК