ПОЛОЖЕННЯ про сектор з питань запобігання та виявлення корупції апарату Львівської обласної державної адміністрації
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної адміністрації
03.10.2019 № 1077/0/5-19
(у редакції розпорядження голови
обласної державної адміністрації
______________ № _____________)
ПОЛОЖЕННЯ
про сектор з питань запобігання та виявлення корупції
апарату Львівської обласної державної адміністрації
І. Загальні положення
- Сектор з питань запобігання та виявлення корупції апарату Львівської обласної державної адміністрації (далі – Сектор) утворюється розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
- Сектор утворюється як самостійний та функціонально незалежний структурний підрозділ обласної державної адміністрації відповідно до частини першої статті 131 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) з метою організації та здійснення заходів із запобігання та виявлення корупції, передбачених Законом.
- Сектор є структурним підрозділом апарату обласної державної адміністрації, підконтрольний та підзвітний безпосередньо голові обласної державної адміністрації.
- У своїй діяльності Сектор керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Типовим положенням про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженим наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 27.05.2021 № 277/21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.07.2021 за № 914/36536, розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації, наказами керівника апарату обласної державної адміністрації та іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
- Втручання у діяльність Сектору під час здійснення ним своїх повноважень, а також покладення на Сектор обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень чи обмежують виконання покладених на нього завдань, забороняється.
- Працівникам Сектору забороняється розголошувати інформацію з обмеженим доступом, отриману у зв’язку із виконанням службових обов’язків, крім випадків, встановлених законом.
ІІ. Основні завдання та функції Сектору
- Основними завданнями Сектору є:
1) розроблення, організація та контроль за проведенням заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним з корупцією;
2) організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності обласної державної адміністрації, підготовки заходів щодо їх усунення, внесення відповідних пропозицій голові обласної державної адміністрації;
3) надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
4) здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування голови обласної державної адміністрації та Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
5) перевірка факту подання декларацій суб’єктами декларування апарату обласної державної адміністрації та повідомлення НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у порядку, визначеному Законом;
6) здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі в структурних підрозділах обласної державної адміністрації, районних державних адміністраціях, на підвідомчих підприємствах, в установах та організаціях (далі – юридичні особи, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації);
7) розгляд повідомлень про порушення вимог Закону, у тому числі в структурних підрозділах обласної державної адміністрації, районних державних адміністраціях та юридичних особах, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації;
8) здійснення повноважень у сфері захисту викривачів відповідно до Закону;
9) інформування голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації, НАЗК або інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції у випадках, передбачених законодавством, про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.
- Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє проєкти актів з питань запобігання та виявлення корупції в обласній державній адміністрації;
2) надає працівникам апарату обласної державної адміністрації, структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій методичну та консультаційну допомогу з питань додержання законодавства про запобігання корупції;
3) здійснює контроль за дотриманням антикорупційного законодавства в апараті обласної державної адміністрації, структурних підрозділах обласної державної адміністрації, районних державних адміністраціях та юридичних особах, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації;
4) здійснює координацію діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції структурних підрозділів обласної державної адміністрації та районних державних адміністрацій, юридичних осіб, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації;
5) взаємодіє з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) інших місцевих органів виконавчої влади, НАЗК, іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;
6) за результатами роботи за звітний рік надає до НАЗК інформацію щодо своєї діяльності до 10 лютого року, наступного за звітним;
7) у разі зміни структури, штатної чисельності, контактних даних, а також завідувача Сектору повідомляє про це НАЗК протягом десяти робочих днів;
8) організовує роботу з оцінки корупційних ризиків у діяльності обласної державної адміністрації, підготовки заходів щодо їх усунення, вносить голові обласної державної адміністрації пропозиції щодо таких заходів, залучається для виконання цих функцій до роботи комісії з оцінки корупційних ризиків;
9) забезпечує підготовку Антикорупційної програми обласної державної адміністрації, змін до неї, подання її на погодження та моніторинг її виконання;
10) здійснює підготовку звітів за результатами періодичного моніторингу та оцінки виконання Антикорупційної програми обласної державної адміністрації, а також надає пропозиції щодо внесення змін до неї;
11) щопівроку надає НАЗК інформацію щодо виконання заходів, передбачених Антикорупційною програмою обласної державної адміністрації;
12) візує проєкти актів з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, кадрових питань залежно від їх видів;
13) вживає заходів з виявлення конфлікту інтересів та сприяє його врегулюванню, інформує голову обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації та НАЗК про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
14) надає консультаційну допомогу у заповненні декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
15) проводить перевірку факту подання суб’єктами декларування, які працюють в апараті обласної державної адміністрації (працювали або входять чи входили до складу утвореної в апараті обласної державної адміністрації конкурсної комісії), відповідно до частини першої статті 512 Закону декларацій та повідомляє НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному законодавством порядку;
16) співпрацює з викривачами, забезпечує дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених Законом;
17) надає працівникам обласної державної адміністрації або особам, які проходять у ній службу чи навчання або виконують певну роботу, методичну допомогу та консультацію щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону та захисту викривачів, проводить внутрішні навчання з цих питань;
18) організовує роботу внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону, отримує та організовує розгляд повідомленої через такі канали інформації;
19) здійснює перевірку отриманих повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
20) інформує голову обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації, НАЗК або інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції у випадках, передбачених законодавством, про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень та інших порушень вимог Закону працівниками обласної державної адміністрації;
21) здійснює моніторинг Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, з метою забезпечення дотримання працівниками обласної державної адміністрації вимог частини першої статті 59 та частини другої статті 651 Закону;
22) повідомляє у письмовій формі голову обласної державної адміністрації про вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, та інших порушень вимог Закону працівниками обласної державної адміністрації з метою забезпечення дотримання вимог частин другої, четвертої та п’ятої статті 651 Закону;
23) у разі отримання офіційної інформації стосовно вчинення працівником обласної державної адміністрації корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, здійснює моніторинг офіційного вебпорталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень з метою отримання інформації щодо результатів розгляду відповідної справи судом;
24) організовує роботу та бере участь у службовому розслідуванні, яке проводиться в обласній державній адміністрації з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконання вимог Закону в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або за приписом НАЗК;
25) інформує НАЗК у разі не направлення відділом персоналу та нагород апарату обласної державної адміністрації засвідченої в установленому порядку паперової копії розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення та інформаційної картки до розпорядчого документа про накладення (скасування розпорядчого документа про накладення) дисциплінарного стягнення на особу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
26) веде облік працівників обласної державної адміністрації, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією;
27) здійснює інші заходи щодо запобігання та виявлення корупції.
ІІІ. Права Сектору
Сектор з метою виконання покладених на нього завдань має право:
1) мати доступ до документів та інформації, розпорядником яких є обласна державна адміністрація, з урахуванням обмежень, встановлених Законом, робити чи отримувати їх копії;
2) витребувати від працівників апарату обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів документи або їх копії, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці);
3) здійснювати обробку інформації, у тому числі персональних даних, з дотриманням законодавства про захист персональних даних;
4) викликати та опитувати осіб, дії або бездіяльність яких стосуються повідомлених викривачем фактів, у тому числі голову обласної державної адміністрації, першого заступника та заступників голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації;
5) звертатися до НАЗК щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;
6) вносити голові обласної державної адміністрації, керівникові апарату обласної державної адміністрації, керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації, іншим керівникам юридичних осіб, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації, подання про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників, винних у порушенні Закону;
7) виконувати інші визначені Законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень про вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень та інших порушень вимог Закону, у тому числі повідомлень викривачів, захист їхніх прав і свобод;
8) отримувати від посадових та службових осіб обласної державної адміністрації письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення вимог Закону про запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших передбачених вимог, обмежень та заборон;
9) брати участь та проводити для працівників обласної державної адміністрації внутрішні навчання, а також ініціювати проведення нарад з питань запобігання і виявлення корупції;
10) надсилати за підписом завідувача Сектору запити до структурних підрозділів обласної державної адміністрації, юридичних осіб, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації, з метою отримання від них інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Сектор завдань;
11) ініціювати перед головою обласної державної адміністрації питання про проведення перевірки стану організації роботи із запобігання і виявлення корупції в апараті та в структурних підрозділах обласної державної адміністрації, районних державних адміністраціях та юридичних особах, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації;
12) проводити аналіз потенційних та наявних контрагентів обласної державної адміністрації і надавати інформацію про них голові обласної державної адміністрації;
13) витребувати від апарату та структурних підрозділів обласної державної адміністрації інформацію щодо виконання заходів, передбачених Антикорупційною програмою обласної державної адміністрації;
14) вести листування з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) з питань запобігання та виявлення корупції інших місцевих органів виконавчої влади, НАЗК, іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції з питань, що належать до компетенції Сектору;
15) надавати на розгляд голові обласної державної адміністрації, керівникові апарату обласної державної адміністрації пропозиції щодо удосконалення роботи Сектору.
- IV. Завідувач Сектору
- Сектор очолює завідувач, який призначається на посаду та звільняється з посади в порядку, передбаченому законодавством.
Завідувач Сектору підзвітний і підконтрольний голові обласної державної адміністрації, з питань проходження державної служби підпорядковується керівникові апарату обласної державної адміністрації.
- Завідувач Сектору:
1) здійснює керівництво діяльністю Сектору, організовує, спрямовує і контролює роботу Сектору;
2) визначає основні напрями роботи Сектору відповідно до завдань та функцій, визначених цим Положенням;
3) забезпечує взаємодію зі структурними підрозділами обласної державної адміністрації, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;
4) організовує розроблення проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, наказів керівника апарату обласної державної адміністрації, що належать до компетенції Сектору, підготовку та проведення аналітичної і методичної роботи з питань запобігання та виявлення корупції;
5) підписує та надсилає повідомлення до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції щодо порушень вимог Закону працівниками обласної державної адміністрації, в тому числі головою обласної державної адміністрації;
6) подає відповідно до законодавства пропозиції голові обласної державної адміністрації, керівникові апарату обласної державної адміністрації щодо вдосконалення організаційної структури Сектору, заохочення, нагородження державними нагородами та відзнаками працівників Сектору;
7) визначає окрему особу, відповідальну за реалізацію повноважень із захисту викривачів, а в разі її відсутності – іншу особу, яка виконуватиме ці повноваження;
8) забезпечує своєчасність і повноту виконання завдань та обов’язків, покладених на Сектор.
9) забезпечує проведення перевірок стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції у структурних підрозділах обласної державної адміністрації, районних державних адміністраціях та юридичних особах, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації;
10) здійснює інші повноваження, визначені Законом.
Керівник апарату
обласної державної адміністрації Ірина ШУРПЯК