ПОЛОЖЕННЯ про Територіальну комісію з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
____________ №_______________
ПОЛОЖЕННЯ
про Територіальну комісію з питань узгодження заборгованості
з різниці в тарифах
- Територіальна комісія з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах (далі – Територіальна комісія) створюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 року № 932 «Про затвердження Типового положення про територіальну комісію з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах» (зі змінами).
- Метою створення Територіальної комісії є реалізація положень Закону України«Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» в частині розгляду та підтвердження (узгодження) обсягів заборгованості з різниці в тарифах на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі у разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися відповідним категоріям споживачів та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідним категоріям споживачів, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування (далі ⸺ заборгованість з різниці в тарифах).
Територіальна комісія розглядає та підтверджує (узгоджує) обсяги заборгованості з різниці в тарифах, утвореної після 1 червня 2021 р. станом на 1 липня 2022 р., для теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що подали заяву, розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердні документи відповідно до вимог цього Положення.
У подальшому Територіальна комісія розглядає та підтверджує (узгоджує) обсяги заборгованості з різниці в тарифах для теплопостачальних та теплогенеруючих організацій відповідно до поданої ними заяви, розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів відповідно до вимог цього Положення:
протягом дії воєнного стану ⸺ щокварталу, станом на перше число місяця, що настає за звітним кварталом;
після припинення або скасування воєнного стану ⸺ станом на перше число сьомого місяця після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.
В окремих випадках (виключно за результатами перевірок контролюючих органів, судових рішень) Територіальна комісія може прийняти рішення про переузгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах, що були утворенні до 1 червня 2021 р., розраховані суб’єктами господарювання відповідно до Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої Кабінетом Міністрів України, та узгодженні Територіальною комісією у 2021 році.
- 3. Територіальна комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінрегіону, нормативно-правовими актами НКРЕКП, іншими актами законодавства, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та цим Положенням.
- Територіальна комісія утворюється у складі голови, двох заступників голови, секретаря та членів.
- До складу Територіальної комісії входять представники апарату та структурних підрозділів обласної державної адміністрації, представники відділу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) у Львівській області, Головного управління Державної податкової служби України у Львівській області, Західного офісу Держаудитслужби, Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області, Управління Служби безпеки України у Львівській області, Львівської обласної організації профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України та підприємств паливно-енергетичного комплексу.
У разі невключення представників територіальних органів Держаудитслужби та НКРЕКП до складу Територіальної комісії така комісія вважається неправоможною.
- Основними завданнями Територіальної комісії є:
- розміщення на офіційному веб-сайті Львівської облдержадміністрації розрахунків обсягу заборгованості з різниці в тарифах, що подані суб’єктами господарювання до Територіальної комісії, та передача їх для оприлюднення на офіційному веб-сайті НКРЕКП не пізніше ніж за три робочих дні до їх розгляду на засіданні Територіальної комісії.
У разі внесення суб’єктом господарювання змін до розрахунків обсягу заборгованості з різниці в тарифах після їх опублікування розміщення на офіційному веб-сайті Львівської облдержадміністрації відкоригованих розрахунків обсягу заборгованості з різниці в тарифах та передача їх для оприлюднення на офіційному веб-сайті НКРЕКП не пізніше ніж за три робочих дні до їх розгляду на засіданні Територіальної комісії;
- розгляд та аналіз поданих суб’єктами господарювання розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів, за результатами чого підтвердження (узгодження) обсягів заборгованості з різниці в тарифах);
- проведення засідань на яких заслуховуються уповноважені представники суб’єктів господарювання, що подали розрахунки для узгодження обсягів заборгованості різниці в тарифах та підтвердні документи;
- прийняття рішень про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах з урахуванням вимог статті 4 Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення;
- прийняття рішень про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах для суб’єктів господарювання, які постраждали внаслідок воєнних (бойових) дій та надали документи або їх копії, завірені в установленому порядку, згідно з вимогами абзацу другого пункту 9 цього Положення;
- оформлення рішень про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах протоколами;
- передача суб’єктам господарювання копій протоколів про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах;
- зберігання документів, на підставі яких Територіальною комісією приймаються рішення щодо узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах.
- Територіальна комісія приймає рішення протягом двох тижнів з дня подання суб’єктами господарювання заяви у довільній формі, розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та наступних підтвердних документів:
1) розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах, здійснені відповідно до Методики визначення обсягів заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої Кабінетом Міністрів України;
2) копії рішень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення (затвердження) тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі в разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, установам і організаціям, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення населенню, а також організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам;
3) копії звернень суб’єкта господарювання до органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення (затвердження) тарифів на теплову енергію та комунальні послуги (за наявності);
4) звіти про витрати на виробництво та фінансові показники діяльності підприємств за формами, затвердженими наказом Держжитлокомунгоспу від 16 грудня 2004 року № 224 «Про затвердження звітності за формами 1С (звіт про витрати на виробництво послуг)», наказом Мінрегіону від 21 грудня 2015 року № 326 «Про моніторинг стану реформування і розвитку житлово-комунального господарства», наказом Мінрегіону від 16 грудня 2019 року № 312 «Про здійснення моніторингу стану розрахунків за житлово-комунальні послуги та інших показників у сфері житлово-комунального господарства», наказами Держстату «Про затвердження форм державного статистичного спостереження № 1-підприємництво (річна), «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 11-мтп (річна) «Звіт про постачання та використання енергії», щодо:
- надання послуг з теплопостачання (форма № 1С-теплопостачання);
- надання послуг з водопостачання та водовідведення (форма № 1С-водопостачання, водовідведення);
- структурного обстеження підприємства (форма № 1-підприємництво (річна));
- постачання та використання енергії (№ 11 МТП (річна)).
Звіти, зазначені в цьому підпункті, подаються суб’єктами господарювання за відповідний період, в якому виникла заборгованість з різниці в тарифах;
5) звіти за формами, затвердженими постановою НКРЕ від 14 квітня 2011 року № 606 «Про затвердження форм звітності НКРЕ у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення» та/або постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 11 жовтня 2013 року № 202 «Про затвердження Правил організації звітності, що подається до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг» та/або постановою НКРЕКП від 31 травня 2017 року № 717 «Про затвердження Правил організації звітності, що подається суб’єктами господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», а саме:
- звіти про використання палива ліцензіатом з виробництва теплової енергії (форма звітності № 1-НКРЕ-виробництво теплової енергії) та/або виробництво теплової енергії та використання енергетичних ресурсів (форма звітності № 1-НКП-тепло) та/або звіти про виробництво теплової енергії та використання енергетичних ресурсів (форма звітності № 1-НКРЕКП-тепло);
- звіти про обсяги транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільними) тепловими мережами і нормативні технологічні витрати теплової енергії (форма звітності № 2-НКРЕ-тепло) та/або звіти про транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільними) тепловими мережами (форма звітності № 2-НКП-тепло) та/або звіти про виробництво, транспортування, постачання теплової енергії (баланс теплової енергії) (форма звітності № 2-НКРЕКП-тепло);
- звіти про розрахунки за спожиту теплову енергію (форма звітності № 5-НКРЕ-тепло) та/або звіти про розрахунки за спожиту теплову енергію та послуги з транспортування теплової енергії (форма звітності № 3-НКП-тепло) та/або звіти про стан розрахунків за реалізовану теплову енергію і транспортування теплової енергії (форма звітності № 3-НКРЕКП-тепло);
-звіти про обсяги натуральних показників ліцензіатів з централізованого водопостачання та/або водовідведення (форма № 4-НКП-водопостачання / водовідведення) та/або звітні та розрахункові дані про обсяги споживання електроенергії для провадження діяльності з централізованого водопостачання та/або водовідведення та розрахунки з енергопостачальниками (форма звітності № 4-НКРЕКП-водопостачання / водовідведення);
- звіти про розрахунки за централізоване водопостачання (форма № 5-НКП-водопостачання) та/або звітні та розрахункові дані про розрахунки за послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення (форма звітності № 5-НКРЕКП-водопостачання / водовідведення);
- звіти про розрахунки за централізоване водовідведення (форма № 6-НКП-водовідведення) та/або звітні та розрахункові дані про обсяги діяльності з централізованого водопостачання та/або водовідведення (форма звітності № 6 НКРЕКП-водопостачання / водовідведення);
- звіти про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності (форма звітності № 6-НКРЕ-ЖКК) та/або звіти про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності (форма звітності № 8-НКП-ЖКК) та/або звіти про фінансові результати та виконання структури тарифів за видами діяльності ліцензіата (форма звітності № 8-НКРЕКП-водопостачання / водовідведення, форма звітності № 8-НКРЕКП-тепло);
- звіти про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності (форма № 8-НКП-ЖКК) та/або звіти про фінансові результати та виконання структури тарифів за видами діяльності ліцензіата (форма звітності № 8-НКРЕКП-водопостачання / водовідведення).
Звіти, зазначені в цьому підпункті, подаються суб’єктами господарювання, для яких тарифи встановлювалися НКРЕ та/або Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг та/або НКРЕКП за відповідний період їх регулювання зазначеними органами, з урахуванням періоду, в якому виникла заборгованість з різниці в тарифах.
- Заява, розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердні документи подаються до Територіальної комісії в паперовій та електронній формі (у тому числі у форматі doc, docx, excel), засвідчуються підписом керівника або іншої уповноваженої особи суб’єкта господарювання та скріплюються печаткою (у разі наявності).
У разі неможливості подання суб’єктом господарювання до Територіальної комісії заяви, розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів у паперовій формі у зв’язку із веденням на відповідній території воєнних (бойових) дій, допускається їх подання лише в електронній формі.
У такому разі суб’єкт господарювання зобов’язаний підписувати заяву та розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах з накладенням електронного підпису та/або печатки, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису, сервіси для обміну електронними документами, при цьому електронні копії документів та електронне листування прирівнюються до оригіналів документів (повідомлень).
У разі коли внаслідок воєнних (бойових) дій у суб’єкта господарювання відбулося знищення (частково чи повністю) документів, зазначених у пункті 8 цього Положення, такий суб’єкт господарювання подає до Територіальної комісії акти про знищення та наявні в нього документи, копії документів, завірені в установленому порядку, отриманих у тому числі від органів, яким суб’єкт господарювання подавав відповідну звітність, що можуть підтвердити здійснені суб’єктом господарювання розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах.
- Відповідальність за достовірність поданих розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах та підтвердних документів несуть керівники суб’єктів господарювання.
- Територіальна комісія має право:
- запитувати/отримувати від суб’єктів господарювання додаткові письмові обґрунтування щодо наданих матеріалів та/або іншу додаткову інформацію, необхідну для вирішення питань, що виникли під час розгляду розрахунку обсягів заборгованості з різниці в тарифах, завірені належним чином;
- залучати до участі у своїй роботі представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою).
- Територіальна комісія може прийняти рішення щодо неузгодження заборгованості з різниці в тарифах у разі невідповідності розрахунків обсягів заборгованості з різниці в тарифах Методиці визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженій Кабінетом Міністрів України, та/або підтвердним документам, та/або ненадання підтвердних документів, визначених цим Положенням.
У разі неприйняття Територіальною комісією позитивного рішення про узгодження заборгованості з різниці в тарифах суб’єкт господарювання може повторно звернутись до Територіальної комісії з відповідною заявою після усунення невідповідностей.
У разі повторного звернення суб’єкта господарювання Територіальна комісія забезпечує розгляд заяви та підтвердних документів не пізніше семи календарних днів з дня подання заяви.
- Після припинення діяльності комісії одержана в процесі її діяльності документація зберігається в департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства обласної державної адміністрації.
Директор департаменту паливно-
енергетичного комплексу, енергоефективності
та житлово-комунального господарства
обласної державної адміністрації Богдан КЕЙВАН