ПОЛОЖЕННЯ про департамент економічної політики Львівської обласної державної адміністраці
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної
адміністрації
04.09.2020 № 746/0/5-20
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент економічної політики
Львівської обласної державної адміністрації
1. Департамент економічної політики Львівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, утворений розпорядженням голови Львівської обласної державної адміністрації.
2. Департамент підпорядкований голові обласної державної адміністрації.
3. Згідно з розподілом функціональних обов’язків між головою, першим заступником голови та заступниками голови обласної державної адміністрації, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 24.04.2020 № 269/0/5/20, керівництво Департаментом здійснює перший заступник голови обласної державної адміністрації.
4. Департамент підзвітний і підконтрольний Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Міністерству розвитку громад та територій України.
5. Департамент координує діяльність територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у сфері економічної політики та сприяє у виконанні завдань і функцій, які покладені на них.
6. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією України,
законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України,
наказами та рішеннями Міністерства розвитку економіки, торгівлі та
сільського господарства України, Міністерства розвитку громад та територій
України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації,
наказами директора Департаменту, рішеннями Львівської обласної ради в
частині виконання делегованих повноважень, іншими нормативно-правовими
актами з питань реалізації сталого регіонального розвитку та розвитку
державної політики у галузях економіки, а також цим Положенням.
7. Департамент є правонаступником департаменту економічного
розвитку, торгівлі та промисловості обласної державної адміністрації.
8. Основними завданнями Департаменту є забезпечення реалізації на
території Львівської області:
державної політики економічного розвитку;
державної регіональної політики;
державної політики у сфері публічних закупівель;
державної промислової політики;
державної політики у сфері інвестиційної діяльності;
державної політики щодо підтримки розвитку малого і середнього
підприємництва, регуляторної політики;
державної політики у сфері торгівлі та споживчих ринків;
державної зовнішньоекономічної політики;
державної інноваційної політики;
державної політики у сфері управління об’єктами державної власності.
9. Департамент відповідно до визначених повноважень за сферами
діяльності організовує виконання Конституції та законів України, актів
Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів та рішень
Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
України, Міністерства розвитку громад та територій України, розпоряджень
голови обласної державної адміністрації, наказів директора Департаменту,
рішень Львівської обласної ради в частині виконання делегованих
повноважень і здійснює контроль за їх реалізацією та виконує такі завдання:
9.1. У сфері стратегічного планування, економічного та інноваційного
розвитку:
9.1.1. Аналізує стан та тенденції економічного та інноваційного розвитку
області, секторів та галузей економіки, адміністративно-територіальних
одиниць; проводить рейтингову оцінку соціально-економічного розвитку
районів та міст обласного значення; здійснює прогнозування економічного
розвитку області з метою формування прогнозних, стратегічних та
програмних документів.
9.1.2. Відстежує стан виконання у Львівській області стратегічних та
програмних документів та проєктів регіонального розвитку.
9.1.3. Здійснює організаційно-методичне керівництво та координацію
роботи з розроблення і виконання державних і регіональних програм, веде їх
облік, проводить моніторинг виконання зазначених програм на території
області, вносить пропозиції щодо їх удосконалення.
3
9.1.4. Формує пропозиції стосовно включення до переліку проєктів, що
можуть реалізовуватись за рахунок коштів державного, обласного бюджетів
та інших джерел.
9.1.5. Проводить моніторинг використання бюджетних коштів у частині
реалізації інфраструктурних програм та проєктів; аналізує їх використання на
предмет відповідності стратегічним та програмним документам держави та
регіону; у разі необхідності вносить пропозиції щодо коригування переліків
об’єктів соціальної та інженерної інфраструктури, будівництво яких
фінансується у відповідному періоді.
9.1.6. Реалізує заходи регіональної політики в області, формує пропозиції
щодо вдосконалення політики регіонального та місцевого розвитку
Львівської області.
9.1.7. Надає консультаційну, організаційну, методичну допомогу
територіальним громадам щодо стратегічного планування розвитку
територій, формування спроможної мережі публічних послуг та
впровадження інноваційних проєктів.
9.1.8. Здійснює допомогу в розробленні та супроводі інвестиційних
проєктів органів місцевого самоврядування, що фінансуються за рахунок
бюджетних коштів, коштів підприємств, установ та організацій.
9.1.9. Взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної
державної адміністрації, Агенцією регіонального розвитку Львівської
області, громадськими організаціями з питань регіональної політики та
економічного розвитку.
9.1.10. Розробляє пропозиції щодо нормативно-правового забезпечення з
питань регіональної політики і місцевого самоврядування, державної
підтримки розвитку місцевого самоврядування.
9.2. У сфері промисловості і підприємництва:
9.2.1. Забезпечує реалізацію в області державної політики щодо
підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва.
9.2.2. Аналізує стан і тенденції розвитку малого та середнього
підприємництва в області; бере участь у визначенні пріоритетів економічного
розвитку; розробляє пропозиції, спрямовані на вдосконалення системи та
механізмів підтримки підприємництва, зокрема пріоритетних видів
економічної діяльності, що мають високий економічний та інноваційний
потенціал.
9.2.3. Надає суб'єктам підприємницької діяльності консультаційну,
інформаційно-методичну підтримку та вживає заходів щодо захисту їх прав і
законних інтересів.
4
9.2.4. Здійснює організаційно-методичне та інформаційне забезпечення
роботи консультаційно-дорадчих органів при обласній державній
адміністрації з питань розвитку підприємництва та промисловості.
9.2.5. Створює умови для налагодження кооперації суб’єктів
господарської діяльності області з науково-дослідними установами та
громадськими об’єднаннями.
9.2.6. Вживає заходів щодо налагодження ефективної співпраці суб’єктів
господарської діяльності із фінансово-кредитними установами області.
9.2.7. Аналізує стан та перспективи господарської діяльності великих
промислових підприємств області та вживає в межах компетенції заходів
щодо вирішення проблемних питань їх діяльності.
9.2.8. Вживає заходів щодо стимулювання розвитку інфраструктури
підтримки бізнесу.
9.2.9. Сприяє кооперації підприємств оборонно-промислового комплексу
в рамках виконання державного оборонного замовлення та вирішенню
проблемних питань їх функціонування.
9.2.10. Здійснює моніторинг діяльності державних підприємств на
території області та формує пропозиції щодо вдосконалення їх роботи.
9.2.11. Сприяє участі суб’єктів підприємницької діяльності області в
регіональних, національних та міжнародних торгово-промислових виставках,
ярмарках та інших тематичних промоційних заходах.
9.2.12. Забезпечує методичний та інформаційний супровід суб'єктів
зовнішньоекономічної діяльності області та сприяє вирішенню проблемних
питань з метою підвищення експортного потенціалу регіону.
9.2.13. Забезпечує комплекс заходів щодо виходу підприємств Львівської
області на зовнішні ринки.
9.2.14. Аналізує товарну структуру імпорту Львівської області та вносить
пропозиції щодо формування комплексних заходів із стимулювання
внутрішнього виробництва.
9.2.15. Здійснює передбачені нормативно-правовими актами заходи щодо
підготовки та виконання мобілізаційних завдань.
9.2.16. Здійснює моніторинг ринку праці Львівської області та вносить
пропозиції щодо регіонального замовлення кадрів; сприяє налагодженню
співробітництва підприємств області, науково-освітніх установ та галузевих
асоціацій щодо кадрового забезпечення відповідно до потреб регіональної
економіки.
9.2.17. Здійснює контроль за додержанням вимог Закону України «Про
металобрухт» та інших нормативно-правових актів спеціалізованими або
5
спеціалізованими металургійними переробними підприємствами та їх
приймальними пунктами.
9.2.18. Здійснює комплекс заходів щодо детінізації економіки в частині
легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та сплати
податкових зобов’язань до бюджетів усіх рівнів.
9.3. У сфері фінансового аналізу та публічних закупівель:
9.3.1. Забезпечує реалізацію державної політики у сфері закупівель
товарів, робіт і послуг за рахунок публічних коштів відповідно до чинного
законодавства.
9.3.2. Готує та подає пропозиції щодо вдосконалення чинного
законодавства у сфері публічних закупівель; готує проєкти розпоряджень
голови обласної державної адміністрації стосовно вдосконалення публічних
закупівель в області.
9.3.3. Надає консультаційну та методичну допомогу замовникам щодо
застосування чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
9.3.4. Організовує та проводить заходи (навчальні семінари, круглі столи,
вебінари, тренінги, практикуми тощо) з метою професіоналізації осіб, що
здійснюють закупівлі.
9.3.5. Надає консультаційну та методичну допомогу учасникам
закупівель щодо використання електронної системи закупівель.
9.3.6. Вживає заходів для підвищення рівня конкурентності закупівель.
9.3.7. Готує детальний аналіз публічних закупівель в області; вносить
пропозиції щодо удосконалення системи публічних закупівель.
9.3.8. Взаємодіє зі структурними підрозділами облдержадміністрації,
районних державних адміністрацій, органами державної влади,
уповноваженим органом у сфері публічних закупівель, органами контролю,
органами місцевого самоврядування, а також із підприємствами, установами,
організаціями та об’єднаннями громадян, громадськими організаціями з
питань публічних закупівель.
9.3.9. Проводить аналіз закупівельних цін товарів та послуг на предмет
відповідності ринковим, готує інформаційні та аналітичні матеріали.
9.3.10. Проводить фінансовий аналіз діяльності комунальних закладів,
установ та підприємств, які працюють у сферах освіти, охорони здоров’я,
культури, фізичної культури та спорту, соціального захисту тощо.
9.3.11. Проводить аналіз показників ефективності діяльності
комунальних закладів, установ та підприємств.
9.3.12. Надає в межах компетенції оцінку результативності діяльності
комунальних закладів, установ та підприємств, вносить пропозиції щодо
покращення їх фінансово-господарської діяльності.
6
9.3.13. Надає консультаційну та методичну допомогу комунальним
установам, організаціям та підприємствам, органам місцевого
самоврядування щодо передачі в оренду або продажу майна, що перебуває в
державній та комунальній власності.
9.4. У сфері інвестиційної політики:
9.4.1. Координує в межах своїх повноважень діяльність місцевих органів
виконавчої влади, територіальних органів міністерств та інших центральних
органів виконавчої влади.
9.4.2. Координує роботу з питань залучення інвестицій та супроводу
реалізації інвестиційних проєктів на території області.
9.4.3. Формує позитивний інвестиційний імідж Львівської області та
сприяє підвищенню інвестиційного клімату регіону.
9.4.4. Здійснює аналіз стану та перспектив інвестиційної політики
області, вивчає проблемні питання залучення та збереження інвестицій,
досліджує позитивний досвід реалізації інвестиційних проєктів та готує
пропозиції для органів місцевого самоврядування та місцевих органів
виконавчої влади щодо покращення інвестиційної політики.
9.4.5. Формує та поширює промоційні матеріали про природноресурсний, інноваційний, кадровий, логістичний, інституційний потенціал
регіону тощо; організовує виставки, ярмарки, форуми та інші промоційні
заходи з метою підвищення інвестиційної привабливості регіону.
9.4.6. Формує бази даних інвестиційних проєктів та пропозицій.
9.4.7. Забезпечує в межах компетенції співпрацю з українськими та
іноземними органами влади, організаціями, фондами та іншими
недержавними організаціями з метою залучення інвестицій.
9.4.8. Забезпечує підготовку та участь керівництва Львівської обласної
державної адміністрації у переговорах із представниками установ та
організацій іноземних держав з питань інвестиційної політики.
9.4.9. Здійснює організаційне, інформаційне та правове забезпечення
проведення переговорів з питань залучення інвестицій.
9.4.10. Виконує інші функції, що передбачають реалізацію інвестиційної
політики.
9.5. Інша загальна діяльність:
9.5.1.Розробляє проєкти розпоряджень голови обласної державної
адміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативноправових актів з питань реалізації галузевих повноважень.
9.5.2.Бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів,
розроблених іншими органами виконавчої влади.
7
9.5.3.Бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови обласної
державної адміністрації, проєктів наказів керівника апарату обласної
державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними
розробниками яких є інші структурні підрозділи обласної державної
адміністрації.
9.5.4.
Бере участь у підготовці звітів голови обласної державної
адміністрації для їх розгляду на сесії Львівської обласної ради.
9.5.5. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами
обласної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для
подання голові обласної державної адміністрації.
9.5.6. Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії
корупції.
9.5.7.Готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів,
меморандумів, протоколів зустрічей делегацій та робочих груп у межах своїх
повноважень.
9.5.8. Розглядає в установленому законодавством порядку звернення
громадян.
9.5.9.Опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та
депутатів обласної та відповідних місцевих рад.
9.5.10. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої
він є.
9.5.11.Забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної
політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.
9.5.12. Забезпечує у межах повноважень захист персональних даних.
10. Департамент має право:
10.1. Залучати спеціалістів інших структурних підрозділів обласної
державної адміністрації, підприємств, установ та організацій, об’єднань
громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що
належать до його компетенції.
10.2. Одержувати в установленому порядку від інших структурних
підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи і
матеріали, а також статистичні відомості, необхідні для виконання
покладених на нього завдань.
10.3. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції.
10.4. Користуватись в установленому порядку інформаційними базами
органів виконавчої влади, системами зв’язку та комунікацій, мережами
спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
8
11. Департамент у процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної
адміністрації, органами місцевого самоврядування, а також з
підприємствами, установами, організаціями та об’єднаннями громадян.
12. Структурні підрозділи районних державних адміністрацій, які
виконують завдання і функції у сфері економічної політики, підзвітні та
підконтрольні Департаменту.
13. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і
звільняється з посади головою обласної державної адміністрації згідно з
законодавством про державну службу за погодженням з Міністерством
розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.
Директор Департаменту має заступника директора та двох заступників
директора – начальників управлінь, яких призначає на посаду та звільняє з
посади згідно з законодавством про державну службу.
На період відсутності директора Департаменту його обов’язки
покладаються на заступника директора – начальника управління або інших
осіб відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації.
14. Директор Департаменту:
14.1. Здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань, визначає
функції та ступінь відповідальності заступників директора та керівників
структурних підрозділів Департаменту.
14.2. Звітує перед головою обласної державної адміністрації про
виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів
роботи.
14.3. Входить (за посадою) до складу дорадчих, консультаційних,
комісійних органів обласної державної адміністрації.
14.4. Може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування.
14.5. Видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за
їх виконанням.
Накази нормативно-правового характеру, які стосуються прав, свобод і
законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають
державній реєстрації в Західному міжрегіональному управлінні Міністерства
юстиції (м. Львів).
14.6. Затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту і
посадові інструкції працівників.
14.7. Розпоряджається коштами в межах, затвердженого головою
обласної державної адміністрації кошторису Департаменту, має право
першого підпису фінансових та інших документів.
9
14.8. Планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо
формування планів роботи обласної державної адміністрації.
14.9. Вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях Колегії обласної
державної адміністрації питань, що належать до компетенції Департаменту,
та розробляє проєкти відповідних рішень.
14.10. Представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими
структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з
міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями за
дорученням керівництва обласної державної адміністрації.
14.11.Подає на затвердження голови обласної державної адміністрації
проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної
граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників.
14.12. Здійснює добір кадрів.
14.13. Призначає на посаду та звільняє з посади у порядку,
передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців
Департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, заохочує їх та
притягає до дисциплінарної відповідальності.
14.14. Приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому
законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними
службовцями, заохочує їх та притягає до дисциплінарної відповідальності.
14.15. Організовує роботу з підвищення рівня професійної
компетентності державних службовців Департаменту.
14.16. Проводить особистий прийом громадян із питань, що належать до
повноважень Департаменту.
14.17. Забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил
внутрішнього службового розпорядку та виконавської дисципліни.
14.18. Здійснює інші повноваження, визначені законом.
15. Для погодженого вирішення питань у Департаменті може
утворюватися колегія у складі директора Департаменту, який є головою
колегії, його заступників, а також інших працівників Департаменту.
До складу колегії можуть входити керівники інших структурних
підрозділів обласної державної адміністрації, провідні економісти, науковці
(за згодою). Організаційне забезпечення роботи колегії здійснює секретар
колегії.
На підставі рішення колегії готуються накази директора Департаменту.
16. У Департаменті можуть утворюватися науково-експертні ради, інші
консультативно-дорадчі органи та комісії для розгляду наукових
10
рекомендацій і пропозицій щодо реалізації основних напрямів діяльності
Департаменту.
Склад науково-експертних рад і комісій та положення про них
затверджує директор Департаменту.
17. Гранична чисельність та фонд оплати праці працівників
Департаменту встановлюється головою обласної державної адміністрації
відповідно до вимог чинного законодавства.
Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджується головою
обласної державної адміністрації за поданням директора Департаменту.
18. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із
зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні
бланки.
Департамент є бюджетною неприбутковою установою, не є платником
податку на прибуток підприємств.
Фінансування діяльності Департаменту здійснюється з державного
бюджету і використовується виключно на його утримання. Фінансування
Департаменту з обласного бюджету спрямовується для реалізації завдань та
напрямів діяльності, визначених цим Положенням. У результаті своєї
діяльності Департамент не отримує прибутків.
У разі припинення юридичної особи (Департаменту) в результаті
ліквідації, реорганізації (злиття, поділу, приєднання або перетворення)
передача активів Департаменту відбувається в межах установ, неприбуткових
організацій, які є структурними підрозділами обласної державної
адміністрації, або на баланс обласної державної адміністрації.