Першість за результатами НМТ, створення Української дистанційної школи, налагодження освітнього процесу в умовах війни: підсумки року для освіти Львівщини
В умовах повномасштабного вторгнення працівникам освіти довелось опановувати нові напрями роботи, а також продовжувати напрацьовувати стратегії модернізації сфери.
Як зазначає директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска, Львівщина з перших днів війни запустили кілька паралельних процесів, в яких задіяли освіту. Зокрема і нових для цієї сфери – волонтерську діяльність, координацію «школяриків», роботу у медійному просторі, допомогу дітям з числа ВПО.
«Ми перекладали повідомлення про те, що відбувається в Україні, 42 мовами світу і розсилали в усі найвідоміші видання, координували шкільні автобуси, якими евакуйовували людей з тимчасово окупованих територій, робили й інші важливі речі для того, щоб допомогти дітям, які переселились сюди з областей, де тривають активні бойові дії. Попри велике навантаження на освіту, ми з цим впорались», – зауважив він.
Крім цього, представники освітньої сфери займались налагодженням навчального процесу. Вчителі, директори шкіл, вихователі продовжили свою діяльність. З огляду на це, Олег Паска виділив три ключові показники системи освіти у 2022 році. Перший стосується ЗНО. Цьогоріч воно відбувалося у вигляді мультитесту. Львіщина поміж усіх областей має першість, 7,6 % учнів здобули найкращі результати.
Наступний – середня освіта. Провели велику роботу з модернізації мережі шкіл, набуло чинності розпорядження начальника Львівської ОВА Максима Козицького про створення мережі Ліцеїв, створили перші заклади. Також впродовж року розробляли нові програми, наприклад, інтегрований курс української і зарубіжної літератури. За словами директора департаменту освіти і науки ЛОВА, цей курс і є одним із відгуків на виклики, які виникли в умовах війни. Ще один відгук – дистанційне навчання.
«В країні запустили дуже важливий проєкт – Українську дистанційну школу, яка на волонтерських засадах допомагає навчатись дітям, які виїхали з окупованих територій за кордон», – наголосив Олег Паска.
Детальніше про середню, а також дошкільну освіту розповіла начальниця відділу середньої, позашкільної та дошкільної освіти департаменту освіти і науки ЛОВА Ірина Сислюк.
«Незважаючи на виклики часу, освіта повинна розвиватись: школи, дошкільні заклади мають працювати, діти повинні вчитись – отримувати знання та навички. В дошкільній освіті – це будівництво нових закладів. Процес їхнього створення і відкриття додаткових груп не припинився. Цього року ми, як і в попередні, відкривали новозбудовані садочки. Цього разу – два: у Підберізцівській і Дрогобицькій громадах. Також створили нові групи у дошкільних закладах, які вже працювали на Львівщині, дошкільні структурні підрозділи у закладах загальної середньої освіти», – підкреслила Ірина Сислюк.
За її словами, показник охоплення дітей у 2022 році збільшився до 86%, водночас показник наповнюваності груп зменшився від 144%, як було у 2015 році, до 114%. Також, впродовж року департамент освіти і науки ЛОВА працює над тим, щоб покращити змістовий аспект середньої освіти – розробляє авторські програми, модельні програми. Це, зокрема, стосується інтегрованого курсу з історії України і всесвітньої історії.
Підсумками розвитку профтехосвіти на Львівщині поділився начальник відділу профтехосвіти, інновацій та дистанційного навчання департаменту Іван Пикус.
Система профтехосвіти сконцентрувалась на трьох ключових речах – це мережа закладів, контингент учнів/профорієнтаційна робота і оновлення матеріально-технічної бази.
«З 2020 по 2022 роки в нас відбулася не так оптимізація, як розвиток, покращення закладів, збільшення наповнюваності дітей в групах. В цьому напрямі ми продовжимо працювати і надалі, адже ще є заклади з досить низьким контингентом. Цьогоріч в нас рекордні показники – маємо два заклади профтехосвіти, які перетнули позначку в 1000 учнів. І приблизно 8 закладів, які збільшили контингент до 400 здобувачів освіти. Щодо модернізації методично-практичної бази, з ініціативи очільника ЛОВА ми створили нові навчально-практичні центри. Варто звернути увагу на те, що в області вперше системно підійшли і до оновлення матеріально-технічної бази проживання, тобто гуртожитків», – підкреслив Іван Пикус.
Він також розповів про впровадження нових професій. Зокрема, учні закладів профтехосвіти відтепер навчаються на операторів дронів та електромонтерів. А у планах на 2023 рік – створення центру альтернативної енергетики.
Детальну інформацію можна дізнатись у презентації за посиланням.