На Львівщині створять інноваційний кластер з розвитку залізничного транспорту TECH RAIL
Сьогодні у Львівській Політехніці підписали відповідний Меморандум. Це один з кроків до участі регіону в міждержавній ініціативі «Три Моря».
У Національному університеті «Львівська Політехніка» відбулась зустріч в межах якої обговорили створення інноваційного кластера TECH RAIL, Національного наукового центру локомотивобудування та залізничного транспорту, участь Львівщини у міждержавній ініціативі «Три Моря», будівництві Євроколії 1435 Варшава-Львів-Київ, релокації виробництв та навчальних закладів, питання імпортозаміщення і локалізації.
Як розповів Голова Асоціації інновацій транспортної інфраструктури України Андрій Смородін, вплив війни на глобальні ринки, ланцюги поставок і продовольчу безпеку продемонстрував, що покращення транспортного зв’язку ЄС із країнами-сусідами зараз особливо важливе. Так, минулого тижня Єврокомісія запропонувала включити українські логістичні шляхи до Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T). Вони проходитимуть через Львівщину.
«Сьогодні ми долучаємось не лише словами, але й ділами до європейського простору. І дуже важливо, як ми будемо розбудовувати взаємодію з нашими європейськими партнерами, як ми будемо залучати наших виробників, науковців, владу», – зазначив він.
Начальник Львівської ОВА Максим Козицький наголосив, що сьогодні Україна є кандидатом в члени Євросоюзу і має повне право стати членом міждержавної ініціативи «Три моря». Попри те, ще немаючи цього статусу, область не стоїть на місці, а сьогодні дає старт створенню інноваційного кластера з розвитку залізничного транспорту TECH RAIL.
«В межах ініціативи «Три моря» ми підписали Меморандум, який дає змогу розвивати логістику у сфері залізничних перевезень. Це створення TECH RAIL центру, куди будуть залучені Львівська політехніка, іноземні партнери та навчальні заклади, що дасть змогу створити інноваційний технологічний хаб. Тут ми говоримо не лише про ремонт колій і створення логістичного центру, технологічного оновлення, а також про впровадження інновацій, які притаманні цій галузі. Інновації завжди мають додану вартість, відтак ми не лише виконуватимемо будівельні роботи, але й створимо інноваційний продукт, який можна використовувати в галузі залізничних перевезень. Це дасть змогу розвивати і суміжні галузі, релоковувати підприємства та створювати нові робочі місця», – наголосив Максим Козицький.
Ініціатива розпочнеться зі Львова, надалі в планах – створення Національного залізничного кластера.