На Самбірщині відбулася третя зустріч у межах кампанії з підтримки дітей з РСА та РДУГ

На Самбірщині Відбулася Третя Зустріч У Межах Кампанії З Підтримки Дітей З РСА Та РДУГ (4)
Понад 200 учасників зібралися для обміну досвідом
У Самборі відбулася третя з семи запланованих зустрічей у межах інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо впровадження міжсекторальних маршрутів підтримки дітей з розладами спектра аутизму (РСА) та розладом дефіциту уваги і гіперактивності (РДУГ). Подія зібрала рекордну кількість учасників — понад 200 педагогів, медиків і батьків.
Учасники зібралися, аби дізнатися, як підтримати, навчати дітей з особливими освітніми потребами, які сервіси, програми та центри доступні в області, та як працюють міжсекторальні маршрути допомоги.
«Це добрий показник відповідальності суспільства. Поінформований - озброєний», - зазначила керівниця Координаційного центру підтримки цивільного населення Львівської ОВА Галина Бордун.
Сесійна зала адміністративної будівлі Самбірщини зібрала фахівців із різних галузей: лікарів-психіатрів центрів ментального здоров’я при кластерних лікарнях, психологів інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), практичних психологів і соціальних педагогів, батьків, а також директорів закладів загальної середньої освіти.
Серед доповідачів - радниця голови Львівської ОДА, голова Координаційного центру підтримки цивільного населення ЛОДА Галина Бордун; керівниця клініки психічного здоров’я м. Львова Наталія Євченко; директорка інклюзивно-ресурсного центру м. Самбора Наталія Шмілик; заступник генерального директора ДУ «Львівський ОЦКПХ МОЗ» Назарій Колачинський; головна спеціалістка департаменту освіти ЛОДА Марія Васюник-Кулієва; директорка Самбірської спеціальної школи «Берегиня» Любов Дутка.
Під час обговорення експерти надали низку корисних порад:
Для вчителів, які зіштовхнулися з РДУГ:
- чітко структуруйте завдання;
- давайте інструкції поетапно;
- забезпечуйте можливість рухової активності;
- використовуйте візуальні підказки;
Для вчителів, які зіштовхнулися з РСА:
- Ознайомтеся з висновком ІРЦ, індивідуальною програмою розвитку;
- Візуалізуйте навчальний та розвитковий матеріал - піктограми, схеми, малюнки допомагають дітям з аутизмом краще розуміти завдання;
- Структуруйте заняття - розпочинайте та завершуйте заняття однаково, давайте чіткі, короткі інструкції;
- Забезпечте тихе місце - у навчальному закладі повинна бути ресурсна кімната, де дитина зможе перепочити, якщо відчує перевантаження;
- Розвивайте соціальні навички - плануйте парну та групову роботу, моделюйте ситуації взаємодії, але не змушуйте;
- Працюйте в команді - регулярно спілкуйтеся з батьками, асистентом дитини, іншими фахівцями — разом легше зрозуміти потреби дитини.
Цикл зустрічей покликаний дати батькам, педагогам і медичним працівникам чіткий, доступний та практичний алгоритм дій при виявленні симптомів РСА чи РДУГ у дітей. Громади, у свою чергу, отримують реальну модель ефективної взаємодії між освітніми, медичними й соціальними службами - для підтримки сімей на всіх етапах.
Наступні зустрічі відбудуться:
▪9 липня - Дрогобич
▪16 липня - Шептицький
▪23 липня - Золочів
▪30 липня - Львів
Зареєструватися можна тут:
Анкета учасника заходу «Інформаційно-роз'яснувальні заходи з питань РДУГ, РСА»
Захід провели під спільною координацією Координаційного центру підтримки населення при ЛОВА, Самбірської РВА, департаментів освіти і науки та охорони здоров’я Львівської ОВА, за підтримки Червоного Хреста Львівщини та БО «Українська освітня платформа».
Центри допомоги на карті Львівщини - Координаційний центр підтримки цивільного населення при ЛОВА