«Людською мовою про сайт, соцмережі та співпрацю з журналістами»: для комунікаційників музеїв Львівщини провели інтенсив

«Людською Мовою Про Сайт, Соцмережі Та Співпрацю З Журналістами» Для Комунікаційників Музеїв Львівщини Провели Інтенсив (24)
Участь у навчанні взяли майже два десятки фахівців, які відповідають за комунікацію музеїв області.
У Львівській ОВА провели навчання для комунікаційників музеїв обласного підпорядкування. Під час інтенсиву учасники отримали практичні знання та інструменти, як ефективно комунікувати з відвідувачами та журналістами – через офіційний сайт, соціальні мережі та спілкування наживо.
Ключова мета допомогти музейникам говорити «людською мовою» – просто, доступно і цікаво доносити інформацію про культурну спадщину, щоденну роботу музеїв та залучати до діалогу ширше коло відвідувачів.
«Дуже приємно бачити тут представників музейної спільноти Львівщини – фахівців, які щодня зберігають, досліджують і популяризують нашу культурну спадщину. Сучасний музей – це не лише експозиція і фонди. Це, передусім, жива комунікація з людьми. Від того, як ми говоримо про себе, – простою, щирою, зрозумілою мовою – залежить, наскільки людям відгукуватиметься те, за що ми вболіваємо як фахівці культурної галузі.
Дякую всім учасникам за активність і відкритість до нових підходів у комунікації. Спільно змінюємо підхід до розповіді про культуру: сучасно, щиро і близько до людей», – звернулася до учасників навчання директорка департаменту з питань культури, національностей та релігій Львівської ОДА Ірина Гаврилюк.
Кураторкою навчання була заступниця начальника управління інформаційної політики та очільниця відділу пресслужби Львівської ОДА Марія Курило.
Під час навчання зосередилися на тому, для чого музеям у 2025 році офіційний сайт та яким має бути його наповнення, щоб відвідувачі отримували максимальну користь; як будувати якісну присутність у фейсбуці, інстаграмі, ТікТоку, на ютюбі та в пінтересті; як налагодити довготривалу і комфортну для всіх сторін співпрацю з журналістами.
«Будь-яку ідею, за яку беруся, я втілюю за принципом «Нічого для нас без нас», тому під час цього інтенсиву вирішила опиратися не лише на свій 12-річний досвід у журналістиці та те, що практикую щодня уже понад три роки у веденні ключових каналів комунікації Львівської ОДА, а й почути самих комунікаційників музеїв. Зустріч вийшла дуже змістовною: багато хто познайомився завдяки цьому тренінгу. Люди ділилися тим, що в них працює добре, розповідали, де бачать зони зростання, підтримували та давали рекомендації одне одному. Безцінно також те, що на моє прохання відгукнулися журналісти з різних видань нашої області, і розповіли, як комунікаційники музеїв можуть збільшити шанси, що їхні інфоприводи зацікавлять ЗМІ», – прокоментувала Марія Курило.
Свої рекомендації учасникам дали: кореспондентка «ТСН» Марічка Кужик, головна редакторка сайту «Твоє Місто» Світлана Жабʼюк, репортерка «Суспільного» Іванна Дусько, редактор відділу новин на радіо «FM Галичина» Роман Мудрий, журналістка газети «Високий Замок» Марія Доротич, ведуча «Радіо Перше» Ольга Телипська, журналістка сайту Zaxid.net Орися Шиян та головна редакторка Lviv.Media Марта Когут.
Під час тренінгу Марія Курило серед іншого наголосила і на трьох головних правилах, яких має дотримуватись музей, щоб добре комунікувати:
- Працівник, який веде сайт та соцмережі, має розуміти, яка комунікаційна стратегія в музею, а якщо природно – повинен бути серед тих, хто її будує.
- Комунікаційник повинен мати прямий контакт зі всіма, хто професійно розбирається у питанні, яке той буде висвітлювати на сайті чи у соцмережах. І вони спільно мають «дошліфувати» його так, щоб в результаті вийшла новина/пост людською мовою.
- Комунікаційник повинен заздалегідь або максимально оперативно (якщо це щось раптове) знати про всі події, експонати та відвідувачів, про яких варто розповісти широкому загалу.
Участь у навчанні «Людською мовою про сайт, соцмережі та співпрацю з журналістами» взяли комунікаційники Львівського історичного музею, Львівського музею історії релігії, музею «Бойківщина» у Самборі, Історико-краєзнавчого музею, Дому Франка у Львові, Державного меморіального музею Михайла Грушевського у Львові, Державного історико-культурного заповідника «Нагуєвичі», музею «Тустань» та Львівського палацу мистецтв.
Бюджетних коштів на проведення навчання не витрачали.
Нагадаємо, раніше для працівників Львівської ОВА та РВА провели навчання з креативної комунікації у соцмережах. На запрошення Марії Курило досвідом ділилася «мама» вінницького Едіка, комунікаційниця КП «Вінницяоблводоканал» – Оксана Поліщук.
Крім того, у Львівській ОВА провели інтенсив для SMM-спеціалістів – «Людською мовою 2.0».
Вас також може зацікавити: Не обіймати і не брати на руки, але дбати про гідність: працівникам Львівської ОВА розповіли про етику комунікації у закладах.