Стали відомі імена переможців конкурсу «Практичний психолог року – 2024»
У конкурсі взяли участь 24 практичні психологи дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних закладів освіти, ліцеїв, а також закладів фахової передвищої освіти Львівської області.
Відбувся обласний дидактико-педагогічний Форум «Педагогічні та психологічні виміри сучасної освіти». Його поділили на кілька панельних дискусій, зокрема йшлося про трансформацію освіти.
На Львівщині одним із важливих завдань виокремили профілізацію ліцеїв, що дасть змогу забезпечити якісну освіту в закладі, а учням розвинути свої сильні сторони, обираючи профілі навчання. Однак при цьому виникає інша проблема: до 2027 року прогнозована мережа ліцеїв у Львівській області зазнає змін через зменшення кількості дітей у класі.
«Якщо говорити про реформу психологічної служби в системі освіти Львівської області, яка розпочалась 2022 року, то справді ми маємо дуже добрі результати. Зокрема, завдяки тісній співпраці з Інститутом післядипломної педагогічної освіти, кафедрою психології ЛНУ ім. І. Франка та завдяки нашим фахівцям-психологам. І сьогодні ми бачимо, наскільки важливо вже мати розбудовану психологічну службу, особливо коли йдеться про відновлення та підтримку психічного здоров'я та психоемоційного стану учасників освітнього процесу в умовах війни», – зазначила заступниця директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олена Урдей.
Директор КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Павло Хобзей назвав три пріоритети, які стосуються шкільної освіти: безпечне навчання, реформа заробітної плати та реалізація реформи «Нова Українська школа».
«Коли на рівні початкової школи НУШ втілена більш-менш успішно, то на рівні 5-6 класів НУШ пасе задніх, адже не було ні субвенції, ні підручників, до того ж вчителі не були готові. Реформа Нової української школи перейшла з початкової школи в базову (5 клас) з 2023 року, вже після повномасштабного вторгнення росіян в Україну. Однак нині субвенції повернули і втілення НУШ в базовій школі – це головний виклик. Коли питаєш у добрих вчителів, які працюють за концепцією НУШ, чим вони відрізняються від тих, хто працює по-старому, то відповідь така: втричі більше треба готуватись до уроків, а зарплата та сама», - зауважив Павло Хобзей.
В межах Форуму повідомили про результати соціологічного дослідження про психологічний добробут українських освітян. Висновки такі: в суспільстві потрібно підвищувати престижність професії вчителя, забезпечити гідну заробітну плату, урівноважити робоче навантаження учителя, враховувати практичний досвід вчителів під час розробки та впровадження нових реформ.
Під час форуму відзначили переможців конкурсу «Практичний психолог року – 2024», що вперше відбувся у листопаді-грудні цього року. У конкурсі взяли участь 24 практичні психологи дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних закладів освіти, ліцеїв, а також закладів фахової передвищої освіти Львівської області.
Дипломами й цінними подарунками відзначили:
- за І місце - Олену Кривенко-Камінську, практичного психолога КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»;
- за ІІ місце - Наталію Ничту, практичного психолога КЗ ЛОР «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр Святого Миколая»;
- за ІІІ місце - Наталію Бурбан, практичного психолога Вузлівського опорного навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей»;
- за ІІІ місце - Мар’яну Жилу, практичного психолога КЗ ЛОР «Навчально-реабілітаційний центр «Оберіг»;
- за ІІІ місце - Світлану Чорну, практичного психолога Гімназії №10 Шептицької міської ради Львівської області.
Також дипломами і подарунками відзначили лауреатів конкурсу:
- Галину Гавловську, практичного психолога Наконечнянської гімназії імені Героя України Романа Сеника Яворівської міської ради Львівської області;
- Христину Гук практичного психолога Миколаївського закладу загальної середньої освіти І ступеня Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області;
- Світлану Худик практичного психолога Новояворівського закладу дошкільної освіти №9 Новояворівської міської ради Львівської області.
Дипломом департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації за вагомий внесок у розвиток психологічної служби закладів освіти Львівщини було відзначено Олену Стадник, завідувачку кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».