Олег Паска: «Жодні стіни, жодні освітні простори без вчителя і гарної програми не зроблять освіту якіснішою»
Нещодавно завершився обласний Конкурс «Інноваційні програми і дидактичне забезпечення».
Цьогоріч на розгляд конкурсної комісії подали 15 програм. До складу фахового журі увійшло 6 професорів, докторів наук, 5 кандидатів наук та 18 педагогів-практиків з великим стажем роботи.
Про підсумки конкурсу розповіли сьогодні, 25 листопада, на брифінгу у Львівській ОВА директор департаменту освіти і науки Олег Паска, автори навчальної програми, яка посіла перше місце, «НейроСтарт: підготовка до школи (математика)» - доценти кафедри початкової та дошкільної освіти ЛНУ ім. Івана Франка Богданна Турко та Валентина Деленко і лауреат конкурсу Оксана Білинська-Слотило, вчителька англійської мови Рудківського ліцею, авторка програми «Білінгвальний курс за вибором. English for Medicine. 11-12 kl.».
«Доброї освіти не можливо досягти без нових вдосконалених підручників, нових програм, нових методичних розробок і за цим всім стоїть велика праця вчителя. З цією метою ми вже в четверте поспіль проводимо конкурс освітніх інновацій. Хочу нагадати, що у попередні роки на конкурс були подані авторські програми інтегрованих курсів історії України і всесвітньої історії, ми мали підручник з фізики для 7 класу і зараз його автори вже завершують підручник для 8 класу, і багато інших розробок і навчальних програм, які спрощують навчання і роблять його цікавішим для дітей. Програми цьогорічних переможців та лауреатів будуть надіслані у заклади освіти і ми будемо пропагувати їх у межах Львівської області», – розповів Олег Паска.
«Першочерговим завданням освіти є зміст освіти», – наголосив він.
Конкурс проводиться щорічно за підтримки Львівської обласної адміністрації та постійної комісії питань освіти, науки та інновацій Львівської обласної ради з метою забезпечення зростання якості освіти шляхом нових розробок та інновацій, що своєю чергою підвищує конкурентоздатність молоді та нашої країни на світовому ринку.
Цьогорічний переможець - програма «НейроСтарт: підготовка до школи (математика)» направлена на розвиток математичних здібностей у дітей дошкільного віку. «Ми почнемо впроваджувати цю програму з січня наступного року у тих закладах дошкільної освіти, які зголосяться її впровадити», - розповів Олег Паска.
Цю програму представили її розробниці Богданна Турко та Валентина Деленко. «Нам хотілося зробити таку програму, яка мала б свою родзинку. Ми вирішили додати до звичайної підготовки до школи елементи нейроігор. Насправді математика є початковим етапом, на цьому ми не зупинимося, програма націлена на всебічний розвиток старшого дошкільника і ми плануємо рухатись далі та доповнювати її іншими освітніми рівнями відповідно до базового компонента дошкільної освіти», - розповіла Валентина Деленко.
«НейроСтарт» має допомогти дитині краще запам’ятовувати, розвинути логічне мислення і як наслідок – краще вчитися у школі.
«Нове покоління дітей потребує нових методів, нових форм навчання і ми практичні вчителі і викладачі знаємо, що саме потрібно додати. Саме нейровправи будуть допомагати дітям виконувати ті побутові речі, які вони виконували раніше, але у новій формі. Вправи, які ми пропонуємо, допомагають розвивати обидві півкулі головного мозку», - додала Богданна Турко.
Програму «Білінгвальний курс за вибором. English for Medicine. 11-12 kl.», яка дозволяє покращити знання з англійської мови, представила її авторка Оксана Білинська-Слотило.
Дана програма розрахована на учнів 11-12 класу, які навчатимуться за напрямком біотехнології, медицина та екологія. Завданням курсу є розвиток навичок професійної комунікації англійською мовою.
«Це і моделювання діалогів з пацієнтами та колегами, різноманітних медичних ситуацій. Програма також направлена на опановування медичної термінології, зокрема вивчення термінів анатомії, фармакології, сучасної діагностики. Ми розуміємо, що Україна зараз інтегрується в міжнародний інформаційний простір і наша зброя – це інформація. Розвиток медицини також залежить від настанов міжнародних організацій з охорони здоров’я і ми повинні вміти їх читати», - розповіла Оксана Білинська-Слотило.
Також програма включає вивчення тематичних аудіо та відео матеріалів, написання наукових статей.
Кожен модуль займає 12 годин і має відповідні критерії оцінювання.
Авторка курсу планує створити сайт, на якому кластерно будуть розміщені матеріали кожного модуля, а учасники працюватимуть над цікавими проєктами. Завершенням курсу має стати «своєрідна феєрична конференція з представленням своїх творчих продуктів і проєктів, де діти зможуть відчути себе частинкою медичної, біотехнологічної спільноти».