Як змінюється соціальна складова у роботі ТЦК та СП: Львівщина поділилася своїм досвідом в межах всеукраїнського діалогу
Захід відбувся у Вінниці.
У п'ятницю, 7 червня, у Вінниці відбувся Всеукраїнський діалог «Громади – ветеранам». Учасниками стали представники центральних органів влади, начальники ОВА, голови територіальних громад України, а також представники ветеранських спільнот. Ключова мета – поділитися досвідом роботи і досягненнями у ветеранській сфері.
У дискусійній панелі «Шлях воїна. Початок. Служба» взяли участь керівник апарату Львівської ОВА Тарас Грень, голова Координаційного центру підтримки цивільного населення Львівщини Галина Бордун та військовий комісар Львівського обласного ТЦК та СП Денис Сахацький.
Військовий комісар Денис Сахацький розповів, що з 16 квітня в межах пілотного проєкту працівники ТЦК та СП почали надавати послуги на базі ЦНАПів у Львівській області на 16 локаціях, а саме: Стрий, Дрогобич, Жидачів, Сколе, Золочів, Броди, Буськ, Камʼянка-Буська, Радехів, Червоноград, Сокаль, Жовква, Старий Самбір, Турка, Бориня, Новояворівськ.
За його словами, за цей час зареєстрували 271 звернення від сімей військовослужбовців та цивільних осіб. Частина звернень стосувалася мобілізації: оновлення даних, взяття на військовий облік тощо.
Проєкт співпав зі змінами в законодавстві про мобілізацію. Це спричинило певну хвилю активності, громадяни почали частіше звертатися до представників державних органів. Щодо родин військовослужбовців, то зазвичай питання стосуються надання соціальних послуг, оформлення документів на загиблих, оформлення пенсій та виплат.
«Варто відзначити, що у ЦНАПи по консультації та підтримку почали йти охочіше. Вважаємо, що варто також працювати над питанням психологічної допомоги сім’ям. Цей напрям є перспективним, його однозначно треба розвивати», – зазначив комісар.
Керівник апарату Львівської обласної військової адміністрації Тарас Грень зосередився на тому, наскільки важливим є питання трансформації ТЦК та СП.
«Тут прозвучав правильний меседж про те, що «мобілізуючи військовослужбовця, ви мобілізуєте цілу родину». Я пам’ятаю, коли повернувся з фронту, і зрозумів, що моя сім’я не була потрібна нікому, дякую ГО «Простір можливостей», Мінсоцу, Мінвету, що за цей рік багато всього змінилось.
Ми не можемо дивитися на ситуацію очима лише родини, військовослужбовця чи лише державного органу, маємо поглянути очима суспільства, аби змінити ставлення до ветерана, військовослужбовця, членів їхніх родин не як до пільговиків, а як до активних членів суспільства», – наголосив Тарас Грень.
Активну роботу у напрямах, які озвучили Тарас Грень і Денис Сахацький, на Львівщині проводять спеціалісти Координаційних центрів підтримки цивільного населення, які з ініціативи начальника Львівської ОВА Максима Козицького запрацювали у всіх районах Львівської області. Усі послуги надають безкоштовно. Зокрема, зі серпня минулого року у Львівській області вони організовують зустрічі з родинами військовослужбовців, залучаючи представників від міграційної служби, пенсійного фонду, ТЦК та СП, соціальних служб, для того, щоб можна було швидко надати відповіді на запитання, які в людей найчастіше виникають.
«Члени сім’ї, ветерани, не повинні бігати з кабінету в кабінет. Працюємо, аби всі “точки болю” та варіанти їхнього вирішення, усі напрацювання перевести в реальну систему. Зустрічі також слугують важливим майданчиком для координації роботи різних служб і організацій. Це дозволяє забезпечити ефективну допомогу родинам військовослужбовців, адже ми розуміємо, наскільки важливо діяти спільно, щоб допомогти тим, хто потребує нашої підтримки», – зазначила Галина Бордун.
Тарас Грень зауважив, що на основі зустрічей у територіальних громадах у Львівській ОВА дійшли висновків, що людям комфортніше спілкуватися території своїх населених пунктів. Люди більш охоче звертаються по підтримку до фахівців у ЦНАПах.
«ЦНАП має культуру комунікації з громадянами, чіткі протоколи, позитивний імідж, якого, на жаль, не має ТЦК та СП. ТЦК та СП не є поганими, вони роблять колосальну роботу, але, так склалися обставини, що саме ця структура відповідає за процес мобілізації, тому ми б хотіли змінити ставлення людей до неї, показавши, що ТЦК – це не тільки мобілізація, це і соціальна підтримка. Те, до чого ми прагнемо у наданні послуг: “один візит – одна людина – мінімум часу – максимум послуг”», – пояснив Тарас Грень.
Як ми розповідали раніше, Львівщина стала першою областю в Україні, де втілюють міжміністерський проєкт реформи соціальної складової у роботі ТЦК та СП.
Зі середини квітня Працівники ТЦК та СП почали приймати рідних військовослужбовців на базі ЦНАПів у Львівській області.
Нагадаємо, Захисники та Захисниці зі Львівщини можуть отримати деякі послуги онлайн, а саме на Порталі послуг та пільг для Захисників та Ветеранів. Так, у межах реалізації проєкту «Аналітичний портал Львівщини» і Концепції підтримки Захисників та Захисниць України у Львівській області, в ОВА розробили платформу, яка інформує про усі послуги, які можуть отримати наші ветерани та члени їхніх родин у своїх громадах, державних організаціях та установах, вищих навчальних закладах чи центрах зайнятості на Львівщині.
Читайте також: На Львівщині обговорили стратегічні напрями у ветеранській політиці