ПОРЯДОК призначення і виплати доплати до пенсій батькам та дружинам Героїв Небесної Сотні
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
_____________ №______________
ПОРЯДОК
призначення і виплати доплати до пенсій батькам та
дружинам Героїв Небесної Сотні
(далі – Порядок)
- Цей Порядок визначає механізм призначення і виплати доплати до пенсій батькам та дружинам Героїв Небесної Сотні (далі – допомога) за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті, у рамках реалізації Комплексної програми соціальної підтримки у Львівській області учасників АТО (ООС), бійців-добровольців АТО, Захисників та Захисниць України, членів їх сімей, а також родин Героїв Небесної Сотні на 2021- 2025 роки.
Законодавчою та нормативною основою цього Порядку є Бюджетний кодекс України, закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Указ Президента України від 11.02.2015 № 69/2015 «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні», постанова Кабінету Міністрів України від 28.03.2014 № 76 «Про соціальний захист членів сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 р. по 21 лютого 2014 року, а також осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції гідності», рішення Львівської обласної ради про затвердження показників обласного бюджету на відповідний рік, інші нормативно правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
- Право на отримання допомоги відповідно до цього Порядку мають батьки та дружини Героїв Небесної Сотні, які зареєстровані у Львівській області та є одержувачами пенсії згідно з пенсійним законодавством (далі – одержувачі).
- Допомога призначається з місяця звернення до органу з питань соціального захисту сільської, селищної, міської ради або іншого органу, створеного відповідною сільською, селищною, міською радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування в межах, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами (далі – виконавчий орган ради) за зареєстрованим місцем проживання / перебування одержувача, враховуючи місяць набуття права на призначення пенсії відповідно до пенсійного законодавства.
- Розмір допомоги визначається щомісячно та становить різницю між чотирикратним розміром прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність станом на 01 січня поточного року, у якому виплачуватиметься допомога, відповідно до Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік, та розміром призначеної пенсії (з урахуванням надбавок, доплат, підвищень до пенсії, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги на прожиття, щомісячної державної допомоги) (далі – пенсія) за відповідний місяць. Зазначена норма застосовується з 01.01.2022.
При зміні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, та/або розміру пенсії, розмір допомоги перераховується автоматично без звернення одержувача.
- Підставою для надання допомоги є письмова заява від батька, матері або дружини Героя Небесної Сотні на одержання такої допомоги, подана до виконавчого органу ради за зареєстрованим місцем проживання / перебування, за умови, що пенсія одержувача менша ніж чотири прожиткові мінімуми для осіб, які втратили працездатність станом на 01 січня року, у якому виплачуватиметься допомога.
- До заяви додаються:
копія свідоцтва про статус члена сім'ї загиблого Героя Небесної Сотні;
копія паспорта громадянина України; якщо паспорт громадянина України виданий у формі картки (ID-паспорт), додатково слід подати документ, виданий компетентним органом про реєстрацію місця проживання заявника;
копія ідентифікаційного номера (реєстраційного номера облікової картки платника податків) – крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган Державної фіскальної служби і мають відмітку у паспорті;
довідка про розмір пенсії одержувача;
реквізити банківського рахунку;
письмова згода одержувача на обробку його персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
- Копії документів, що додаються до заяви, засвідчують заявник або посадова особа, уповноваженою на прийом документів.
- У разі виникнення обставин, що можуть вплинути на надання допомоги (зміна місця проживання, зміна банківських реквізитів тощо), одержувач повідомляє про це виконавчий орган ради за зареєстрованим місцем проживання / перебування в десятиденний термін з дня виникнення таких обставин.
- Виконавчий орган ради за зареєстрованим місцем проживання / перебування, протягом десяти робочих днів з дня подання повного пакету документів, зазначених у пункті 6 цього Порядку, приймає рішення про надання допомоги або про відмову в наданні допомоги.
- Підставою для відмови в наданні допомоги є:
10.1. Відсутність повного пакету документів, визначених пунктом 6 цього Порядку.
10.2. Виявлення недостовірних даних.
10.3. Письмова відмова одержувача в отриманні призначеної/нарахованої допомоги.
10.4. Розмір пенсії одержувача перевищує чотири прожиткові мінімуми для осіб, які втратили працездатність станом на 01 січня року, у якому виплачуватиметься допомога.
- У разі наявності підстав для відмови в наданні допомоги орган соціального захисту населення інформує про це одержувача письмово із зазначенням підстав для відмови протягом 10 робочих днів з моменту прийняття такого рішення.
- Підставами для припинення виплати призначеної допомоги є:
12.1. Виїзд одержувача на постійне проживання за межі Львівської області.
12.2. Припинення виплати пенсії.
12.3. Смерть одержувача.
- Одержувач може оскаржити рішення в порядку, визначеному законодавством.
- На кожного одержувача допомоги виконавчий орган ради за зареєстрованим місцем проживання / перебування формує особову справу, де зберігаються документи, необхідні для призначення допомоги, а також розрахунки її розміру і рішення про призначення (перерахунок, припинення) допомоги.
Строк зберігання особової справи становить п’ять років після припинення виплати.
- Особові справи, сформовані органами соціального захисту населення районних державних адміністрацій, реорганізованими відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», передаються в установленому порядку органам соціального захисту або виконавчим комітетам органів місцевого самоврядування територіальної громади, для забезпечення продовження соціальних виплат.
- Контроль за правильністю надання допомоги здійснюють виконавчі органи ради за зареєстрованим місцем проживання / перебування одержувачів.
- Для отримання даних про розмір пенсії використовується оперативний інформаційний обмін з Пенсійним фондом України відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 20.02.2017 № 2-1 «Про затвердження Порядку надання в електронній формі інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування органам праці та соціального захисту населення», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 12.05.2017 за № 598/30466.
Управління соціального захисту населення районних державних адміністрацій, як суб'єкт інформаційного обміну, на відповідний запит виконавчого органу ради, за потреби щомісяця надає виконавчому органу ради інформацію щодо розміру пенсій членів сімей Героїв Небесної Сотні, які отримують доплату з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних».
- Виконавчий орган ради за зареєстрованим місцем проживання / перебування, протягом 3 робочих днів з дня прийняття рішення про призначення допомоги формує і затверджує відомості для її виплати, які передає до комунального закладу Львівської обласної ради «Центр моніторингу соціальних програм та контролю за призначенням і виплатою допомог» як розпорядникові бюджетних коштів для забезпечення виплати.
- Допомога виплачується шляхом перерахування коштів банківським установам на зазначені особові рахунки одержувачів.
- Фінансування видатків на надання соціальних виплат здійснюється за рахунок коштів, передбачених рішенням Львівської обласної ради / розпорядженням начальника Львівської обласної військової адміністрації про обласний бюджет Львівської області на відповідний рік для департаменту соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації за КПКВК 0813242 «Інші заходи у сфері соціального захисту населення і соціальне забезпечення», з метою подальшого перерахування коштів на зазначені цілі комунальному закладові Львівської обласної ради «Центр моніторингу соціальних програм та контролю за призначенням і виплатою допомог».
- З обласного бюджету кошти виділяються департаментом фінансів обласної державної адміністрації в межах зареєстрованих розпорядником коштів бюджетних зобов’язань в органах Державної казначейської служби України.
- Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації, як головний розпорядник коштів, формує замовлення, після фінансування якого скеровує кошти за призначеними комунальному закладові Львівської обласної ради «Центр моніторингу соціальних програм та контролю за призначенням і виплатою допомог» для здійснення соціальних виплат.
- Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про виконання бюджетної програми та використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
- Комунальний заклад Львівської обласної ради «Центр моніторингу соціальних програм та контролю за призначенням і виплатою допомог» щомісячно, до 5 числа, інформує департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації про обсяги касових видатків у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету, чисельності одержувачів та кількості здійснених виплат.
Т.в.о. директора департаменту
соціального захисту населення
обласної державної адміністрації Роман АНДРЕС
Пов'язані документи:
- ПОРЯДОК призначення і виплати соціальної виплати дітям (пасинкам, падчеркам) загиблих (померлих) Захисників чи Захисниць України, ветеранів війни та учасників Революції Гідності
- ПОРЯДОК надання та виплати одноразової грошової допомоги на / за встановлення пам’ятних знаків на могилах загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, ветеранів війни, бійців-добровольців АТО постраждалих учасників Революції Гідності
- ПОРЯДОК відшкодування витрат, пов’язаних із наданням пільг на житлово-комунальні послуги, тверде паливо та скраплений газ, на послуги зв’язку родинам Героїв Небесної Сотні
- ПОРЯДОК
- ПОРЯДОК придбання житла для деяких категорій осіб з числа Захисників та Захисниць України, членів сімей Героїв Небесної Сотні на умовах співфінансування
- ПОРЯДОК надання та виплати грошової допомоги родинам загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників, Захисниць України, Героїв Небесної Сотні та постраждалих учасників Революції Гідності
- Додаток до розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 09.02.2023 № 49/0/5-23ВА