«Можливість здобути українську освіту ми маємо надати кожному охочому», – Сергій Шкарлет під час наради щодо навчання українських учнів за кордоном
У Національному університеті «Львівська політехніка» відбулась нарада щодо навчання українських учнів за кордоном. Участь у нараді взяв Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.
Під час наради наголосили на важливості охоплення навчанням учнів незалежно від їх місця перебування. За таких умов особливої ваги набуває якість дистанційного навчання, яка потребує відповідної підготовки вчителів.
«Внутрішньо переміщені особи сьогодні впливають на всю систему освіти, на методологію, організацію освітнього процесу. Але те, що сьогодні робить Львівська політехніка в частині формування державної дистанційної школи, впровадження освітнього процесу на всій території України із залученням навіть тимчасово окупованих територій, це є прямими ознаками нашого з вами руху незламності України», – зазначив Сергій Шкарлет.
Він подякував усім, хто долучився до формування креативних засад освітнього процесу незважаючи на бомбардування та атаки ворога, в такий спосіб забезпечуючи залученість кожної дитини до освітнього процесу.
Міністр наголосив, що попри те, що 24 лютого Україна пережила повномасштабне військове вторгнення, через два тижні наша держава розпочала освітній процес, зокрема на тимчасово окупованій території, а також за межами кордону.
«Ми видали 347 тисяч свідоцтв про закінчення 9-го класу, 224 тисячі атестатів про закінчення 11 класу. Створили центри тестування з Національного мультипредметного тесту не тільки в Україні, а й в 40 містах світу. І сьогодні маємо майже повне охоплення випускників щодо вступу у заклади вищої освіти України. І одними з основних флагманів нашої освіти є Львівська політехніка, Національний університет Шевченка, Національний авіаційний університет та інші, які сьогодні на вістрі освітніх проблем, які формують ідеологію вищої освіти України», – підкреслив Сергій Шкарлет.
Присутні звернули увагу на важливість використання дистанційних технологій для повноцінної роботи середньої школи.
Центр інноваційних освітніх технологій НУ “Львівська політехніка” за останні 5 років розробив та впровадив модель підготовки закладу освіти та педагогічного колективу до впровадження якісного дистанційного навчання “з нуля під ключ”. Про можливість масштабувати цей досвід у межах України наголосила у своєму виступі директорка ЦІОТ Маргарита Носкова.
«Всі питання, які сьогодні обговорюються – надзвичайно важливі. Багато людей виїхали за кордон, переїхали на захід України, роз’їхались по всій території України. І, мабуть, найбільше у цьому випадку потерпає середня школа, адже мова йде про вчителів, дітей, про те, як налагодити систему освіти в Україні. Впевнений, що люди, які тут присутні, враховуючи їхній досвід і бажання працювати, внесуть свіжі ідеї та зміни у ці процеси», – зазначив ректор Львівської політехніки Юрій Бобало.
Також обговорили проєкт створений саме на Львівщині – Українська дистанційна школа.
Нагадаємо, що Львівська обласна військова адміністрація від самого початку підтримала цю важливу ініціативу, яку започаткували у перші дні повномасштабного вторгнення рф. Успішній реалізації проєкту Українська дистанційна школа сприяла підтримка Львівської ОВА освітніх проєктів, закладених в Програму розвитку освіти Львівщини. Зокрема, за проєктом «MOODLE — це про100!», з обласного бюджету ще на початку пандемії коронавірусу виділили кошти для підготовки вчителів, які зможуть навчати дистанційно, а також адміністрація допомогла з технічним забезпеченням освітян.
Про свою діяльність розповіли представники Міжнародного інституту освіти, культури та зв'язків з діаспорою Національного університету «Львівська Політехніка». Багаторічний досвід співпраці МІОК з українською діаспорою дозволить залишити на орбіті української освіти дітей, які перебувають за кордоном. А співпраця МІОК з дистанційними школами України забезпечить якість та системність цієї роботи.
За активну освітню діяльність під час подякою від Львівської ОВА відзначили Ключковську Ірину Михайлівну, директорку Міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою Національного університету «Львівська політехніка».
Окрім цього, до заходу онлайн приєднався керівник проєкту Атмосферна школа Захар Симчич. Це ще одна дистанційна школа, яку створили у Києві.
«Я б попросив ректора Львівської Політехніки очолити робочу групу щодо формування синергії запровадження разом з дистанційною школою всіх тих засад об'єднання всіх наших українців, які є у світі. Адже сьогодні багато українців в різних країнах і ми не можемо концентруватися на кожному осередку якоїсь громади, сьогодні весь світ переповнений українцями не від доброї долі, від лихої. Українську освіту ми маємо надати кожному охочому. Жодна дитина не має бути відсторонена від української освіти. І я вірю, що ми зможемо в певній синергії сформувати єдиний методологічний центр». – підсумував зустріч Сергій Шкарлет.