ПОРЯДОК проведення перевірок організації роботи із запобігання та виявлення корупції Львівською обласною військовою (державною) адміністрацією
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
_______________ № ___________
ПОРЯДОК
проведення перевірок організації роботи із запобігання та виявлення корупції Львівською обласною військовою
(державною) адміністрацією
- Загальні положення
- Цей Порядок визначає механізм проведення сектором з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної військової (державної) адміністрації або робочою групою утвореною розпорядженням начальника (голови) обласної військової (державної) адміністрації, перевірок організації роботи із запобігання та виявлення корупції, оформлення результатів таких перевірок.
- У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України«Про запобігання корупції» (далі – Закон).
- Об’єктами перевірки є районні військові (державні) адміністрації, структурні підрозділи обласної військової (державної) адміністрації, підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління обласної військової (державної) адміністрації або її структурних підрозділів (далі – об’єкт перевірки).
- Перевірці підлягають питання стосовно дотримання вимог об’єктом перевірки антикорупційного законодавства, зокрема щодо:
- утворення (визначення) уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції, наказу про покладання виконання обов’язків відповідальної особи з питань запобігання та виявлення корупції;
- дотримання вимог наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 26.04.2021 №240/21 «Про встановлення обов’язкових вимог до мінімальної штатної чисельності уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції в державних органах»;
- наявність положення про підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції, або посадової інструкції уповноваженої (відповідальної) особи з питань запобігання та виявлення корупції;
- наявність антикорупційної програми установи, закладу або плану заходів по запобіганню і виявленню корупції у районних військових (державних) адміністраціях;
- візування організаційно-розпорядчих документів структурних підрозділів обласної військової (державної) адміністрації, районних військових (державних) адміністрацій уповноваженою (відповідальною) особою з питань запобігання та виявлення корупції;
- додержання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (наявність спільної роботи близьких осіб та можливого конфлікту інтересів);
- додержання працівниками інших вимог та обмежень Закону України «Про запобігання корупції»;
- cтворення та функціонування внутрішніх та зовнішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
- організація роботи щодо захисту викривачів;
- вжиття передбачених Законом заходів у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення про вчинення такого правопорушення працівниками відповідного об’єкта перевірки;
- повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) про випадки неподання чи несвоєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
- скасування нормативно-правових актів, рішень, виданих (прийнятих) із порушенням вимог Закону;
- проведення службових розслідувань за поданнями спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції або приписами НАЗК;
- притягнення до дисциплінарної відповідальності в установленому законом порядку осіб, які вчинили корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією;
- надання до НАЗК в установленому порядку паперових копій розпорядчих документів про накладення дисциплінарних стягнень за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
- проведення спеціальних перевірок;
- графік та проведення навчань з антикорупційної тематики уповноваженою (відповідальною) особою з питань запобігання корупції (кількість навчань, список відвідувачів із відповідним підтвердженням);
- висвітлення на вебресурсах, в соцмережах інформації з антикорупційної тематики;
- наявність та ведення журналу обліку реєстрації повідомлень про вчинення корупційних правопорушень або правопорушень пов’язаних з корупцією;
- наявність та ведення журналу обліку осіб притягнутих до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення пов’язаного з корупцією;
- наявність та ведення журналу реєстрації консультацій наданих уповноваженою (відповідальною) особою з питань запобігання та виявлення корупції.
- Організація проведення перевірок
- Перевірка проводиться працівниками сектору з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної військової (державної) адміністрації (далі – сектор) самостійно або у складі робочої групи, затвердженої розпорядженням начальника (голови) обласної військової (державної) адміністрації.
- До участі у проведенні перевірки не залучають посадову особу за наявності у неї потенційного або реального конфлікту інтересів.
- Сектор або робоча група проводить планові та позапланові перевірки.
- Планові перевірки проводяться відповідно до плану перевірок, який затверджується начальником обласної військової адміністрації (головою обласної державної адміністрації) та розміщується на офіційному вебсайті адміністрації.
У разі необхідності, до плану перевірок можуть бути внесені зміни та доповнення.
Об’єкт перевірки повідомляється за десять календарних днів до початку проведення перевірки.
Планова перевірка одного і того ж об’єкта перевірки проводиться з періодичністю не частіше одного разу на два роки.
- За наявності інформації чи повідомлень про можливі порушення об’єктом перевірки вимог Закону та прийнятих відповідно до нього нормативно-правових актів, що містять фактичні дані, що можуть бути перевірені, та (або) на підставі письмової пропозиції профільного заступника голови облдержадміністрації, керівника апарату, керівника сектору проводиться позапланова перевірка.
- Планова перевірка проводиться за період, який становить два роки. Період, охоплений попередньою плановою перевіркою, не підлягає перевірці.
- Строк проведення перевірки не може перевищувати пʼятнадцяти робочих днів. У разі виникнення під час проведення перевірки потреби в дослідженні додаткових матеріалів, без аналізу яких неможливо зробити висновки, або в отриманні пояснень строк проведення перевірки за обґрунтованою письмовою пропозицією керівника сектору або голови робочої групи може бути продовжено до тридцяти робочих днів. Про продовження строку проведення перевірки, об’єкт перевірки повідомляється письмово не пізніше трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
- У разі якщо працівників сектору або членів робочої групи не допускають до проведення перевірки, перешкоджають її проведенню, у тому числі не надають необхідні для її проведення матеріали – складається акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки (далі – акт про недопущення до перевірки) за формою згідно з додатком 1до цього Порядку, у двох примірниках.
- Акт про недопущення до перевірки надається керівнику об’єкта перевірки для ознайомлення. Після ознайомлення з актом про недопущення до перевірки керівник об’єкта перевірки повертає один примірник працівнику сектору або голові робочої групи.
- У разі відмови керівника об’єкта перевірки від ознайомлення з актом про недопущення до перевірки у такому акті робиться відповідна відмітка і направляється об’єкту перевірки поштою (рекомендованим листом з повідомленням про вручення) один примірник.
- У разі недопущення до перевірки, працівник сектору чи голова робочої групи направляє акт про недопущення до перевірки начальнику обласної військової адміністрації (голові обласної державної адміністрації).
- Перевірка зупиняється з дня складення акта про недопущення до перевірки. Зупинення перевірки перериває строк її проведення.
Ш. Права та обов’язки уповноваженої особи, посадових,
службових осіб об’єкта перевірки
- Працівники cектору або члени робочої групи під час проведення перевірки мають право:
- безперешкодно входити до приміщень об’єкта перевірки за службовим посвідченням;
- мати доступ до матеріалів, необхідних для проведення перевірки, на підставі направлення на перевірку;
- на забезпечення під час проведення перевірки робочим місцем, користуватися телефонним зв’язком, комп’ютерною, копіювальною технікою, іншими технічними засобами, необхідними для реалізації повноважень під час перевірки, для оформлення матеріалів перевірки;
- отримувати з питань, які підлягають перевірці, письмові пояснення від посадових осіб та службових осіб об’єкта перевірки;
- направляти запити до інших державних органів, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання з питань, що перевіряються;
У разі ненадання матеріалів, необхідних для проведення перевірки, керівник сектору або голова робочої групи звертається до об’єкта з письмовим запитом про надання відповідних матеріалів. Керівник об’єкту зобов’язаний надати запитувані матеріали у визначений у запиті строк.
У разі якщо надання запитуваних матеріалів не може бути здійснено у строк, визначений у запиті, об’єкт письмово повідомляє про це керівника сектору або голову робочої групи з обґрунтуванням причин неможливості їх надання. У такому випадку керівник об’єкта перевірки зобов’язаний надати запитувані матеріали у строк не пізніше п’ятого робочого дня з дня одержання запиту, але не пізніше дня закінчення такої перевірки.
- Працівники сектору або члени робочої групи під час проведення перевірки зобов’язані:
- повно, об’єктивно та неупереджено проводити перевірку в межах повноважень, передбачених Законом та цим Порядком;
- приймати від посадових, службових осіб об’єкта й розглядати подані за їх ініціативою письмові заяви, зауваження, додаткові пояснення щодо питань, які перевіряються, та з питань, що виникають під час проведення перевірки;
- не розголошувати інформацію, зокрема інформацію з обмеженим доступом, отриману під час проведення перевірки, крім випадків, установлених Законом;
- невідкладно повідомляти начальника обласної військової адміністрації (голову обласної державної адміністрації) про всі випадки перешкоджання або неправомірного втручання посадових, службових осіб об’єкта перевірки або інших осіб у проведення перевірки, письмово фіксувати такі випадки і вживати передбачених законом заходів для притягнення до відповідальності винних у вчиненні таких правопорушень;
- у разі виявлення ознак вчинення корупційних правопорушень чи правопорушень, пов’язаних з корупцією, направляти інформацію до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
- Посадові, службові особи об’єкта перевірки мають право:
- надавати за своєю ініціативою працівникам сектору або голові робочої групи додаткові письмові пояснення, зауваження, заяви щодо проведення перевірки;
- оскаржувати дії чи бездіяльність працівників cектору або голови (членів) робочої групи в установленому законодавством порядку.
- Посадові, службові особи об’єкта перевірки зобов’язані:
- допускати працівників сектору або робочу групу до перевірки, забезпечити безперешкодний вхід працівнику сектору або членам робочої групи до приміщень об’єкта перевірки за службовим посвідченням та надати доступ до матеріалів, необхідних для проведення перевірки;
забезпечити на час проведення перевірки працівників сектору або робочу групу робочим місцем, можливістю користуватися телефонним зв’язком, комп’ютерною, копіювальною технікою, іншими технічними засобами, необхідними для реалізації повноважень під час перевірки, для оформлення матеріалів перевірки;
- надати з питань, які підлягають перевірці, письмові пояснення;
- не перешкоджати законній діяльності працівників сектору або робочої групи під час проведення перевірки, у тому числі надавати у визначений нею строк для ознайомлення оригінали матеріалів, їх копії, дані на електронних носіях, витяги з документів (у тому числі електронних);
- надавати відповіді на запити працівників сектору або робочої групи;
- вживати невідкладних заходів щодо усунення виявлених під час перевірки порушень.
ІV. Оформлення результатів перевірки
- За результатами проведеної перевірки складається акт планової (позапланової) перевірки організації роботи із запобігання і виявлення корупції (далі – акт перевірки) у двох примірниках, за формою згідно з додатком 2.
- Акт перевірки складається не пізніше десяти робочих днів після дня закінчення її проведення.
- Під час складення акта перевірки необхідно дотримуватись об’єктивності, достовірності, обґрунтованості і вичерпності опису виявлених порушень.
- Акт перевірки підписують працівники сектору, а в разі проведення перевірки робочою групою – усі члени робочої групи.
- Будь-які виправлення та доповнення в акті перевірки після його підписання не допускаються.
- У разі якщо член робочої групи не погоджується зі змістом акта перевірки, він має право в письмовій формі викласти свою окрему думку з обґрунтуванням, що додається до акта перевірки і є його невід’ємною частиною.
- Один примірник акта перевірки зберігається у секторі, інший примірник акта перевірки направляється керівнику об’єкта поштою упродовж трьох робочих днів після його складення.
- У разі виявлення порушень вимог Законуза результатами перевірки обласна військова (державна) адміністрація:
- надає термін для усунення порушень;
- направляє інформацію до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції для прийняття відповідних рішень.
Керівник апарату Тарас ГРЕНЬ