Регіональна програма розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 – 2025 роки
|
Затверджено рішенням обласної ради від 18 лютого 2021 року № 59
(у редакції розпорядження начальника обласної військової адміністрації від______________№ _________)
|
Регіональна програма
розвитку містобудівного кадастру та просторового планування
на 2021 – 2025 роки
Львів – 2023
ЗМІСТ
стор. | |
1. Загальні положення | 3 |
2. Визначення проблемних питань, на розв’язання яких спрямована Програма | 4 |
3. Мета Програми | 6 |
4. Шляхи розв’язання проблем, фінансове забезпечення Програми | 7 |
5. Завдання, напрями діяльності та заходи Програми | 8 |
6. Результативні показники виконання заходів Програми | 10 |
7. Порядок виконання Програми |
12 |
8. Обсяги та джерела фінансування заходів Програми | 14 |
9. Координація та контроль за ходом виконання Програми | 15 |
Додатки до Програми: | |
Додаток 1. Паспорт Програми | |
Додаток 2. Ресурсне забезпечення Регіональної програми розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 – 2025 роки |
|
Додаток 3. Перелік завдань, заходів і показників Регіональної програми розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 – 2025 роки |
|
Додаток 4. Результативні показники виконання Регіональної програми розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 – 2025 роки |
- Загальні положення
Регіональна програма розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 – 2025 роки (далі – Програма) спрямована на виконання пункту 3.1.3. «Організація просторового планування територій», оперативної цілі 3.1. «Розвиток інфраструктури територіальних громад» Стратегії розвитку Львівської області на період до 2027 року.
Нова редакція програми розроблена з урахуванням розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 12.07.2022 №167/0/5-22ВА «Про затвердження Порядку розроблення обласних (бюджетних) цільових програм, моніторингу та звітності щодо їх виконання у період воєнного стану».
У Програмі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
геоінформаційна система містобудівного кадастру – сукупність інтернет-засобів та сервісів геопросторових даних, що підтримують метадані про геоінформаційні ресурси містобудівного кадастру і забезпечують доступ до них та до публічних інформаційних ресурсів містобудівного кадастру в Інтернеті;
містобудівний кадастр – державна система зберігання та використання геопросторових даних про територію, адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, інформаційні ресурси будівельних норм, державні стандарти і правила для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів;
містобудівна документація – затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;
землевпорядна документація – затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо;
інвентаризація земель – перевірка земель і документальне підтвердження факту їх наявності та стану;
нормативна грошова оцінка земельних ділянок – використовується для визначення розміру земельного податку, втрат лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо;
містобудівний моніторинг – система спостережень, аналіз реалізації містобудівної документації, оцінки та прогнозу стану і змін об’єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних і громадських інтересів.
Програма є сукупністю заходів у сфері містобудування та просторового розвитку територій, які спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій, реалізації завдань містобудівного кадастру у Львівській області шляхом постійної систематизації та моніторингу стану містобудівної документації на регіональному та місцевих рівнях, створення і функціонування геоінформаційної системи містобудівного кадастру.
Реалізація заходів Програми забезпечить покращення інвестиційного клімату та створення прозорих і комфортних умов для роботи підприємців, застосування Європейських стандартів управління територіальним розвитком, підвищення якості управлінських рішень завдяки моделюванню оцінки їх наслідків.
Підставою для реалізації завдань та заходів Програми щодо розвитку містобудівного кадастру Львівської області, розвитку земельних відносин, виготовлення містобудівної документації, проведення її моніторингу та фінансування цих робіт з місцевих бюджетів є:
- Земельний кодекс України;
- Закон України «Про Генеральну схему планування території України»;
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- Закон України «Про основи містобудування»;
- Закон України «Про землеустрій»;
- постанова Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр»;
- постанова Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 року № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації»;
- ДБН Б.1.1-13:2012 «Склад та зміст містобудівної документації на державному та регіональному рівнях»;
- ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»;
- наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 1 вересня 2011 року №170 «Про затвердження Порядку проведення містобудівного моніторингу» (із змінами).
- Визначення проблемних питань, на розв’язання яких спрямована Програма
Відсутність відкритих інформаційних ресурсів містобудівного кадастру на регіональному рівні та ефективного моніторингу містобудівних процесів не дає можливості забезпечити в повному обсязі ефективне управління розвитком території та раціональне використання земельних ресурсів для містобудівних потреб.
Вирішенням цих проблем є широке використання сучасних передових геоінформаційних технологій і баз геопросторових даних для вирішення функціональних завдань місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, що своєю чергою дасть значне підвищення керованості процесів соціально-економічного розвитку області, спрямоване на покращення якості та рівня життя населення, а також поступову трансформацію соціального середовища у відкрите інформаційне суспільство.
Реалізація виконання основних завдань Програми створить:
- сучасне та ефективне підґрунтя для провадження містобудівної діяльності;
- забезпечення створення привабливого інвестиційного клімату;
- задоволення інформаційних потреб державних органів, органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб;
- створення умов загальної доступності до містобудівної документації;
- виведення на більш ефективний рівень процесу прийняття рішень на різних рівнях управління регіонального розвитку.
Тому на виконання вимог чинного законодавства та з метою комплексного підходу до вирішення зазначених питань реалізація Програми є необхідною.
Забезпечення функціонування містобудівного кадастру на регіональному рівні, створення комплексу геоінформаційної системи містобудівного кадастру, формування електронної бази даних про забудову територій і населених пунктів області на основі оброблення та узагальнення кадастрової інформації базового рівня потребує значних фінансових витрат, спрямованих на створення відповідної матеріальної та програмно-технічної бази для виконання кадастрових робіт.
Програма спрямована на забезпечення планування й розвитку територій на регіональному і місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування і визначає пріоритети й концептуальні вирішення планування і використання території області, вдосконалення системи розселення та забезпечення сталого розвитку населених пунктів, розвитку виробничої, соціальної й інженерно-транспортної інфраструктури, формування екологічної мережі тощо.
Програма розроблена відповідно до законів України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про Генеральну схему планування території України», «Про землеустрій», «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону культурної спадщини», Земельного кодексу України.
Відповідно до законодавчих актів України, містобудівна документація визначає принципові вирішення планування, забудови та іншого використання територій.
Планування території на регіональному рівні здійснюється шляхом розроблення схеми планування території області, затвердження і виконання відповідних програм соціально-економічного розвитку.
У разі зміни соціально-економічних показників, на основі яких розроблено схему планування території області, обласна рада приймає рішення про внесення змін до цієї містобудівної документації.
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням відомостей Державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі у цифровій формі в державній системі координат у формі електронних документів, що містять базові і тематичні геопросторові дані.
Розвиток земельних відносин спрямований на раціональне використання та охорону земельних ресурсів, реалізацію державної політики України щодо забезпечення сталого розвитку землекористування, рівності права власності на землю територіальних громад та держави, захисту прав власників і користувачів земельних ділянок, а також створення більш сприятливих умов для залучення інвестицій у пріоритетні галузі економіки області.
У частині розвитку земельних відносин Програма спрямовується на:
- проведення інвентаризації земель, що є необхідною умовою створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, ефективного регулювання земельних відносин, раціонального використання й охорони земельних ресурсів, оподаткування, наповнення бюджетів усіх рівнів від продажу прав оренди на земельні ділянки, оформлення правовстановлювальних документів на землю державними і комунальними підприємствами й установами;
- проведення нормативної грошової оцінки земель, що дає можливість забезпечити реалізацію правових відносин, які виникають із приводу відчуження земельних ділянок, у тому числі їх передачі у спадщину, міни, дарування, купівлі-продажу земельних ділянок та прав на них, є встановленим законодавством засобом для визначення ставок земельного податку та орендної плати, ціноутворення, визначення втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, розробки показників і механізмів економічного стимулювання раціонального використання й охорони земель.
Топографо-геодезичні та картографічні роботи проводяться з метою створення і своєчасного поновлення планово-картографічної основи під час здійснення землеустрою та виготовлення містобудівної документації.Здійснення землеустрою – сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин і раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб’єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил. Документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проєкту, робочого проєкту або технічної документації.
- Мета Програми
Основною метою Програми є:
розвиток та впровадження геоінформаційної системи містобудівного кадастру Львівської області шляхом вдосконалення програмного продукту, формування та наповнення баз даних, підвищення діяльності структури управління, а також надання відкритого технологічного простору для отримання інформаційних потреб. Розвиток геоінформаційної системи спрямований на ресурси систем електронного самоврядування («е-самоврядування») для задоволення потреб громадян в інформації про стан навколишнього природного середовища, землекористування, зміни їх характеристик, функціонального використання, ринку нерухомості, транспорту й надання інших інформаційно-довідкових послуг;
послідовне, упродовж 2021 – 2025 років, розроблення містобудівної, землевпорядної документації та розвиток земельних відносин у Львівській області;
оновлення картографічної основи як наборів профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 для забезпечення сталого розвитку населених пунктів та області в цілому, впровадження механізму стимулювання розвитку області, раціонального використання й охорони земель, створення повноцінного і безпечного життєвого середовища, урахування державних, громадських та приватних інтересів під час планування, забудови й іншого використання територій, залучення інвестицій в область забезпечення публічного доступу до матеріалів містобудівної документації.
- Шляхи розв’язання проблем, фінансове забезпечення Програми
Виконання Програми передбачається забезпечити шляхом провадження запланованих заходів, організації ведення містобудівного кадастру на регіональному й місцевих рівнях, організації планового введення до бази даних кадастрової інформації, узагальнення та реєстрації відомостей і документів, що надійшли від базових суб’єктів містобудівного кадастру, рішень органів державної влади й органів місцевого самоврядування щодо планування і забудови території та результатів містобудівного моніторингу.
Створення містобудівного кадастру складається з таких основних завдань:
- розроблення правового, нормативного та методичного забезпечення;
- матеріально-технічне забезпечення містобудівного кадастру;
- формування програмно-технічних комплексів;
- організація робіт з інформаційного наповнення баз даних;
- формування інформаційно-комунікаційної системи обміну інформацією.
Передбачені Програмою заходи та кошти спрямовані на створення належної технічної бази, придбання спеціального програмного забезпечення, введення до інформаційної бази даних кадастрової інформації, обслуговування автоматизованої інформаційної системи містобудівного кадастру, забезпечення кадастровою інформацією органів управління, інших суб’єктів містобудівної діяльності та створення умов для забезпечення обміну інформацією між містобудівним і державним земельним кадастрами.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр» фінансування робіт із проведення заходів, визначених програмою щодо створення містобудівного кадастру та його ведення, формування й утримання, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, на регіональному та базовому (адміністративний район, місто) рівнях – за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів або інших джерел, не заборонених законом.
Обсяги орієнтовного забезпечення Програми уточнюються щороку, із урахуванням індексу інфляції, конкретних завдань та наявності коштів.
Обсяг фінансування заходів Програми може бути змінений у разі внесення змін до порядку ведення і надання інформації містобудівного кадастру, складу та змісту містобудівного кадастру, установленого Державними будівельними нормами й іншими нормативно-правовими актами, що регламентують цю діяльність. Ресурсне забезпечення Програми за роками наведено в додатку 2.
Пріоритети в розробленні містобудівної та землевпорядної документації будуть надаватися:
- під час внесення змін до Схеми планування території області, затвердженої рішенням обласної ради від 08.12.2009 № 1077;
- під час розроблення комплексних планів просторового розвитку території територіальних громад;
- територіям із найменшим відсотком наявної розробленої містобудівної документації;
- під час планування території, де передбачається розташування інвестиційних об’єктів (індустріальні парки, об’єкти промисловості, об’єкти, які фінансуються із міжнародних фондів та позабюджетних джерел фінансування);
- на завершення розроблення містобудівної документації.
Топогеодезичне знімання виконується виключно для містобудівної документації, передбаченої уточненими показниками Програми.
Проєкти землеустрою щодо зміни меж населеного пункту розробляються виключно для населених пунктів, розроблення генеральних планів яких передбачено уточненими показниками Програми.
Проведення інвентаризації земель та нормативної грошової оцінки земель здійснюється для територій, де відсутні кошти спецфонду без додаткового співфінансування.
Обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель передбачено статтею 13 Закону України «Про оцінку земель», а періодичність її проведення – щонайменше один раз на 5 – 7 років.
- Завдання, напрями діяльності та заходи Програми
Реалізація завдань та заходів Програми здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр».
Основними напрямами діяльності (пріоритетними завданнями) Програми є:
- забезпечення розвитку містобудівного кадастру Львівської області детальним описом вимог і завдань до різних її компонентів, відповідним нормативно-правовим забезпеченням;
- створення апаратно-технічної та програмної бази містобудівного кадастру Львівської області;
- формування первинної геопросторової бази даних містобудівного кадастру Львівської області;
- організація інформаційного й технічного захисту системи містобудівного кадастру Львівської області;
- завершення формування та початок експлуатації системи містобудівного кадастру Львівської області;
Виконання заходів, визначених Програмою, загалом сприятиме створенню та функціонуванню містобудівного кадастру в області на базі сучасних геоінформаційних технологій, які дадуть можливість звести різноманітні дані і моделі в єдину модель, що надалі може бути ефективно застосована в різних технологіях аналізу й управління, у тому числі задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві.
Напрями діяльності та заходи реалізації Програми по роках наведені у додатку 3.
Реалізація Програми передбачає:- внесення змін до схеми планування території області, у тому числі резервування земель під нові транспортні розв’язки та інфраструктурно-інженерні мережі на території області відповідно до передбачених заходів Стратегії розвитку Львівської області до 2027 року;- розроблення комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад;- розроблення генеральних планів населених пунктів;- розроблення детальних планів територій;
- виготовлення проєктів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів;
- проведення робіт із інвентаризації та нормативної грошової оцінки земель.
Основними завданнями Програми є:
- забезпечення актуальною містобудівною документацією регіонального рівня шляхом внесення змін до схеми планування території області;
- забезпечення документацією на місцевому рівні територіальних громад області;
- забезпечення перспективи розвитку населених пунктів шляхом розроблення проєктів землеустрою щодо зміни меж населених пунктів;
- урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання територій;
- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання територій для містобудівних потреб;
- забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку населених пунктів;
- визначення і раціональне розташування територій житлової та громадської забудови, промислових, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших територій і об’єктів;
- обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель;
- визначення, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб на основі містобудівної документації в межах, визначених законом;
- визначення територій, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання;
- першочергове спрямування коштів на проведення інвентаризації земель, на яких розташовані об’єкти культурної спадщини національного значення, території сільськогосподарських науково-дослідних установ та навчальних закладів відповідних міністерств і відомств, земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони й іншого призначення;
- охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів;
- регулювання забудови міста й інших територій;
- проведення інвентаризації земель та проведення нормативної грошової оцінки земель.
Відповідальні виконавці Програми
Відповідальним виконавцем Програми є департамент архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації.
Відповідальними виконавцями в частині розроблення містобудівної та землевпорядної документації є районні державні адміністрації й органи місцевого самоврядування, у частині проведення інвентаризації та грошової оцінки земель – Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, органи місцевого самоврядування (територіальні громади).
- Результативні показники виконання заходів Програми
Виконання основних заходів Програми дасть можливість забезпечити органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, проєктні установи, зацікавлені організації та громадян актуальною і об’єктивною геопросторовою інформацією про стан і статус об’єктів землекористування та нерухомості, зміни їх характеристик, функціонального використання, результатів економічної оцінки, створить ефективне функціонування на обласному рівні автоматизованої інформаційної системи геопросторових даних містобудівного кадастру.
Реалізація належної інформаційної політики у сфері містобудування і територіального планування, її технічне забезпечення сприятиме запровадженню найбільш ефективної моделі залучення інвестицій, у тому числі й іноземних, шляхом зменшення фінансових витрат на реалізацію інвестиційних проєктів завдяки отриманню можливості раціонального використання територій, а також спрощенню процедури проведення фінансово-економічної оцінки забезпечення реалізації проєктів та пошуку найбільш привабливих територій для інвестування.
Запровадження геоінформаційної автоматизованої системи баз даних забезпечить вирішення широкого кола завдань з управління розвитком територій за такими напрямами:
- своєчасне взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій;
- визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних й інших зон і об’єктів;
- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням;
- облік існуючих інженерних комунікацій, у тому числі магістральних мереж водопроводу, каналізації, тепло- та електропостачання, усіх розвідних мереж;
- облік об’єктів, що мають статус пам’яток культурної спадщини, з виділенням охоронних зон, зон регулювання забудови;
- моніторинг використання, створення та оновлення містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях;
- зонування території за видами прав на землю із встановленими обмеженнями, що пов’язані зі збереженням природного середовища, шкідливим впливом підприємств, наявністю господарських об’єктів загальноміського значення;
- широке використання сучасних передових геоінформаційних технологій і баз геопросторових даних для вирішення інших функціональних завдань місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування;
- формування та ведення бази даних про нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила;
- перехід у цифровий формат і введення до бази даних містобудівного кадастру наявної картографічної та топографо-геодезичної інформації, затвердженої містобудівної документації, даних про адміністративно-територіальний устрій і забудову населених пунктів;
- формування програмно-технічного комплексу геопросторових даних містобудівного кадастру та системи захисту кадастрової інформації;
- фіксація результатів моніторингу стану розроблення і реалізації генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів територій;
- введення до бази даних містобудівного кадастру інформації з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного й іншого районування території регіону на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем.
Отримання достовірної кадастрової інформації дозволить приймати ефективніші рішення, більш точно прогнозувати і моделювати рівень ринкових, інвестиційних відносин, що важливо для поповнення бюджету, та впливати на розвиток території загалом.
Загальним результативним показником, який буде досягнуто при виконанні Програми, є створення містобудівного кадастру регіонального й базового рівнів як частини геоінформаційної системи та його ведення з урахуванням даних Державного земельного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів та інших інформаційних систем.
- Порядок виконання Програми
Напрями (завдання і заходи) використання бюджетних коштів та зміни до них із визначеним обсягом фінансування щорічно затверджуються рішенням ради, що приймається на пленарних засіданнях сесії обласної ради.
Містобудівна та землевпорядна документація
7.1. Внесення змін до Схеми планування території Львівської області проводиться на підставі рішення Львівської обласної ради.
7.2. Обов’язковою умовою включення завдань і заходів до Програми є наявність рішення органів місцевого самоврядування про виготовлення містобудівної та землевпорядної документації, а також рішення про бюджет, у якому передбачено суму співфінансування цих робіт, термін реалізації, обґрунтування необхідності реалізації того чи іншого проєкту.
7.3. Переліки пропозицій органів місцевого самоврядування щодо розроблення містобудівної й землевпорядної документації формуються місцевими органами містобудування та архітектури і подаються районними державними адміністраціями до департаменту архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації в місячний термін після затвердження Програми обласною радою, а в наступних 2021 – 2025 бюджетних періодах – протягом I кварталу відповідного року.
7.4. Департамент архітектури та розвитку містобудування у двотижневий термін формує та узагальнює подані переліки відповідно до критеріїв, зазначених Програмою, і подає узагальнені пропозиції, погоджені заступником голови обласної державної адміністрації відповідно до розподілу функціональних обов’язків, на розгляд постійної комісії Львівської обласної ради з питань розвитку місцевого самоврядування, яка погоджує отримані переліки для подальшого затвердження рішенням Львівської обласної ради.
7.5. Перелік населених пунктів та територій, погоджений постійною комісією обласної ради з питань розвитку місцевого самоврядування, який затвердили голова Львівської обласної державної адміністрації та голова Львівської обласної ради, передається департаменту фінансів облдержадміністрації та оприлюднюється на офіційних WEB-сайтах облдержадміністрації й обласної ради.
7.6. Враховуючи затверджені переліки об’єктів, департамент фінансів обласної державної адміністрації, за потреби, готує пропозиції до уточнення показників обласного бюджету Львівської області.
7.7. Визначення виконавців робіт із розроблення містобудівної та землевпорядної документації, укладання відповідних договорів здійснюють одержувачі бюджетних коштів – органи місцевого самоврядування і районні державні адміністрації.
7.8. У разі потреби, на підставі клопотань замовників робіт, зміни до переліків ініціює і вносить обласна державна адміністрація за погодженням із постійною комісією з питань розвитку місцевого самоврядування та головою Львівської обласної ради.
7.9. Звіт про виконані роботи в розрізі об’єктів розпорядники коштів місцевих бюджетів подають до департаменту архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації за встановленою ним формою в тижневий строк після закінчення звітного місяця.
Земельні відносини
7.10. Обов’язковою умовою включення до Програми є наявність рішення органів місцевого самоврядування або розпорядження районних державних адміністрацій щодо проведення інвентаризації земель та рішення органів місцевого самоврядування щодо проведення нормативної грошової оцінки земель, де передбачено суму фінансування таких робіт, термін реалізації, обґрунтування необхідності реалізації того чи іншого проєкту.
7.11. Пропозиції щодо проведення інвентаризації земель та проведення нормативної грошової оцінки земель подаються органами місцевого самоврядування до департаменту архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації в місячний термін після затвердження Програми обласною радою, а далі – протягом I кварталу відповідного року.
7.12. Департамент архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації спільно із Головним управлінням Держгеокадастру у Львівській області формує та узагальнює подані переліки відповідно до критеріїв, зазначених Програмою, і подає узагальнені пропозиції, погоджені заступником голови обласної державної адміністрації відповідно до розподілу функціональних обов’язків, на розгляд постійної комісії Львівської обласної ради з питань розвитку місцевого самоврядування, яка погоджує отримані переліки для подальшого затвердження рішенням Львівської обласної ради.
7.13. Перелік населених пунктів та територій, погоджений постійною комісією Львівської обласної ради з питань розвитку місцевого самоврядування і затверджений головою Львівської обласної державної адміністрації та головою Львівської обласної ради, передається до департаменту фінансів облдержадміністрації та оприлюднюється на офіційних WEB-сайтах облдержадміністрації й обласної ради.
7.14. Враховуючи затверджені переліки населених пунктів і територій, департамент фінансів обласної державної адміністрації, у разі потреби, готує пропозиції до уточнення показників обласного бюджету Львівської області.
7.15. Визначення виконавців робіт щодо проведення інвентаризації земель та проведення нормативної грошової оцінки земель укладання відповідних договорів здійснюється одержувачами бюджетних коштів – органами місцевого самоврядування.
7.16. У разі потреби, на підставі клопотань замовників робіт, зміни до переліків вносить обласна державна адміністрація за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань розвитку місцевого самоврядування і головою Львівської обласної ради.
Звіт про виконані роботи в розрізі об’єктів розпорядники коштів місцевих бюджетів подають до департаменту архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації за встановленою ним формою в тижневий строк після закінчення звітного місяця.
- Обсяги та джерела фінансування заходів Програми
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок обласного бюджету, місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законом.
Обсяги фінансування Програми на відповідний бюджетний період визначаються під час формування обласного та місцевих бюджетів з урахуванням їх реальних можливостей.
Уточнені показники Програми формуються за наявності прийнятого рішення про бюджет органом місцевого самоврядування, де включені видатки на розроблення містобудівної та землевпорядної документації. Формування переліку об’єктів для фінансування в межах Програми здійснюється після надання рішення відповідного органу місцевого самоврядування щодо співфінансування, але не пізніше ніж початок травня поточного року.
Фінансування робіт із внесення змін до Схеми планування території Львівської області проводиться виключно за рахунок обласного бюджету.
Виготовлення містобудівної, землевпорядної документації, геодезичне знімання фінансується на умовах співфінансування з відповідних місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законом, з урахуванням індексу платоспроможності територіальних громад:
- при індексі більшому від 1,0: 20 відсотків коштів з обласного бюджету, 80 відсотків з бюджету громади чи інших джерел;
- при індексі від 0,8 до 1,0: 40 відсотків коштів з обласного бюджету, 60 відсотків з бюджету громади чи інших джерел;
- при індексі від 0,6 до 0,8: 60 відсотків коштів з обласного бюджету, 40 відсотків з бюджету громади чи інших джерел;
- при індексі меншому за 0,6: 80 відсотків коштів з обласного бюджету, 20 відсотків з бюджету громади чи інших джерел.
Головним розпорядником коштів є департамент архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації.
Перерахування коштів з обласного бюджету здійснюється на підставі заявок головного розпорядника коштів щодо їх потреби в межах затверджених обсягів видатків на цю мету в обласному бюджеті з урахуванням обсягів виконаних робіт, співфінансування з місцевих бюджетів та помісячного розпису.
Реальна вартість проєктно-вишукувальних робіт у кожному конкретному випадку буде встановлюватися проєктною сертифікованою установою та замовником з урахуванням усіх особливостей та факторів, обумовлених станом розвитку, потреби в територіях населеного пункту або території на час виготовлення містобудівної документації. Черговість виконання проєктно-вишукувальних робіт визначатиметься з урахуванням пропозицій районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Складання і подання фінансової звітності про використання коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.
Контроль за цільовим та ефективним використанням коштів покладається на головних розпорядників коштів, замовників і виконавців робіт.
Департамент архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації зведену інформацію про стан внесення змін до Схеми планування території Львівської області, розроблення містобудівної та землевпорядної документації в розрізі населених пунктів і районів області до 15 числа після закінчення звітного місяця подає до департаменту фінансів обласної державної адміністрації і постійної комісії з питань розвитку місцевого самоврядування та щоквартально – до Львівської обласної ради.
- Координація та контроль за ходом виконання Програми
Контроль за виконанням Програми здійснює постійна комісія з питань розвитку місцевого самоврядування обласної ради.
Департамент архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації щорічно до 25 січня, починаючи з 2022 року, подає узагальнену інформацію про виконання Програми голові обласної державної адміністрації та постійній комісії з питань розвитку місцевого самоврядування обласної ради.
Програми та розробка пропозицій щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, введення додаткових заходів, уточнення результативних показників (критеріїв ефективності виконання Програми), обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців, термінів виконання Програми та окремих заходів.
Департамент архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації та виконавчі органи міських, селищних і сільських рад, громади, громадські організації здійснюють контроль за реалізацією Програми.
З метою здійснення контролю за виконанням показників та заходів Програми, а також для професійного обговорення проєктних рішень у сфері містобудування, уся містобудівна документація, яка розробляється у співфінансуванні із обласного бюджету, розглядається на засіданні архітектурно-містобудівної ради при департаменті архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації.
Відповідальність за реалізацію Програми в частині моніторингу за ходом її виконання і дотримання графіка робіт покладається на департамент архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування.
Директор департаменту архітектури та розвитку містобудування обласної державної адміністрації |
|
Олена ВАСИЛЬКО |
Пов'язані документи:
- ПАСПОРТ (загальна характеристика обласної (бюджетної ) цільової програми) Регіональна програма розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 - 2025 роки
- Ресурсне забезпечення Регіональної програми розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021-2025 роки**
- Перелік завдань, заходів і показників Регіональної програми розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 – 2025 роки*
- Результативні показники виконання Регіональної програми розвитку містобудівного кадастру та просторового планування на 2021 – 2025 роки