ПОЛОЖЕННЯ про департамент соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
_____________ №____________
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент соціального захисту населення
Львівської обласної державної адміністрації
- Департамент соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) утворюється розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
- Департамент підпорядковується голові обласної державної адміністрації та є підзвітним і підконтрольним Міністерству соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики України) та Національній соціальній сервісній службі України (далі – Нацсоцслужба).
- Департамент взаємодіє з Нацсоцслужбою та її територіальними органами у виконанні, визначених для нього завдань.
- Департамент реалізовує державну політику з питань соціального захисту осіб з інвалідністю; осіб похилого віку; ветеранів війни; учасників бойових дій, Захисників та Захисниць України, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей загиблих (померлих) Захисників, Захисниць України та Героїв Небесної Сотні; внутрішньо переміщених осіб; громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; малозабезпечених осіб та інших категорій осіб, які згідно із законодавством мають право на отримання державних соціальних допомог (далі – особи, які потребують соціального захисту).
- 5. Депаратмент виконує програми і заходи у сфері соціального захисту населення, спрямованих на покращення становища сімей, надання соціальних послуг сім’ям та особам, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах; забезпечення оздоровлення та відпочинку дітей; запобігання домашньому насильству та/або насильству за ознакою статті; забезпечення рівних прав і можливостей участі жінок і чоловіків у політичному, економічному та культурному житті, протидії дискримінації за ознакою статі та протидії торгівлі людьми.
- Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики України та Надсоцслуби, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Львівської обласної ради, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, наказами Департаменту, а також цим Положенням.
- Основними завданнями Департаменту є:
7.1. Підготовка пропозицій до проєктів державних цільових, галузевих і обласних програм у сфері соціальної політики, в тому числі, програм підвищення рівня життя, посилення ролі сім’ї, як основи суспільства.
7.2. Виконання програм і заходів у сфері соціального захисту населення, спрямованих на покращення становища сімей, забезпечення оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення рівних прав і можливостей участі жінок і чоловіків у політичному, економічному та культурному житті, протидії дискримінації за ознакою статі та протидії торгівлі людьми.
7.3. Організація надання соціальних послуг і проведення соціальної роботи на території Львівіської області шляхом визначення потреб населення у соціальних послугах, розвитку відповідних закладів, установ, служб і залучення недержавних організацій, які надають соціальні послуги.
7.4. Координація діяльності, та контроль за виконанням структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування завдань і заходів, спрямованих на розв’язання питань, що належать до компетенції Департаменту з наданням практичної, консультаційно-правової, організаційно-методичної допомоги; подання звітності по нагляду за дотриманням вимог законодавства щодо призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України.
7.5. Сприяння органам місцевого самоврядування у розв’язанні питань соціально-економічного розвитку відповідних територій, громадським та іншим організаціям, волонтерам та благодійним фондам – у проведенні ними роботи з питань соціального захисту сімей, у тому числі сімей з дітьми, малозабезпечених, багатодітних, осіб з інвалідністю, осіб похилого віку та інших вразливих категорій населення.
7.6. Методичне забезпечення та координація надання адміністративних послуг соціального характеру через органи місцевого самоврядування, центрів надання адміністративних послуг.
- Департамент відповідно до визначених повноважень:
8.1. Забезпечує дотримання норм Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики України та Нацсоцслужби, рішень Львівської обласної ради, розпоряджень голови обласної державної адміністрації та інших нормативно-правових актів відповідно до повноважень Департаменту.
8.2. Здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень.
8.3. Аналізує стан і тенденції соціального розвитку в межах Львівської області та вживає заходів для усунення недоліків.
8.4. Бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного розвитку Львівської області.
8.5. Вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету.
8.6. Забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів.
8.7. Бере участь у підготовці заходів щодо розвитку області.
8.8. Розробляє в межах компетенції проєкти розпоряджень голови обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань соціального захисту населення.
8.9. Бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади.
8.10. Бере участь у розробленні та погодженні проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи обласної державної адміністрації.
8.11. Бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії Львівської обласної ради.
8.12. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали, статистичну, адміністративну, оперативну звітність з питань, що належать до його компетенції, для подання обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики України та Нацсоцслужбі та іншим органам влади.
8.13. Забезпечує реалізацію заходів щодо запобігання корупції у Департаменті.
8.14. Готує у межах повноважень проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп, бере участь у їх розробленні.
8.15. Розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян.
8.16. Опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевих рад.
8.17. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент.
8.18. Постійно інформує населення про виконання своїх повноважень, визначених законом.
8.19. Контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань виконання наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади у сфері соціального захисту населення.
8.20. Виконує повноваження, делеговані Львівською обласною радою.
8.21. Забезпечує в межах повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.
8.22. Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів у Департаменті.
8.23. Забезпечує в Департаменті у межах повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.
8.24. Забезпечує захист персональних даних у Департаменті.
8.25. Готує пропозиції стосовно вдосконалення нормативно-правової бази з питань, що належать до компетенції Департаменту, і вносить їх в установленому порядку на розгляд обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики України, Нацсоцслужбі та іншим органами виконавчої влади та органам місцевого самоврядування.
8.26. Проводить моніторинг з проблемних питань реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення, готує та подає пропозиції щодо їх врегулювання обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики України та Нацсоцслужбі, іншим органами виконавчої влади та органам місцевого самоврядування.
8.27. Координує, контролює та забезпечує у межах повноважень виконання державних, місцевих цільових програм.
8.28. Проводить моніторинг діяльності структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
8.29. Вивчає потребу Львівської області у забезпеченні додатковими соціальними гарантіями осіб, які потребують соціального захисту, а також проживають на території Львівської області.
8.30. Вживає заходів в межах компетенції щодо розвитку реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, подання органам місцевого самоврядування пропозиції щодо потреби в реабілітаційних установах, а також організація надання реабілітаційних послуг шляхом залучення недержавних організацій.8.31. Координує діяльність реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю обласного підпорядкування.8.32. Організовує роботу із забезпечення осіб з інвалідністю транспортними засобами, технічними та іншими засобами реабілітації.8.33. Веде облік осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю для забезпечення їх автомобілями (в тому числі безоплатного та пільгового) відповідно до законодавства.8.34. Забезпечує призначення грошових компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування.8.35. Аналізує та узагальнює потребу в забезпеченні осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації, автомобілями. 8.36. Бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення.8.37. Створює умови для адаптації та інтеграції осіб з інвалідністю у суспільство.
8.38. Організовує та координує роботу комісії, пов’язаної із визначенням статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян при Львівській обласній державній адміністрації.
8.39. Забезпечує організацію, контроль та методичне керівництво щодо санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також виплати грошових компенсацій замість путівки на санаторно-курортне лікування деяким категоріям громадян.
8.40. Співпрацює з недержавними організаціями, службами та закладами, які надають соціальні послуги для соціального захисту осіб, які постраждали від торгівлі людьми та від домашнього насильста та/або насильства за ознакою статті.
8.41. Взаємодіє з територіальними громадами Львівської області щодо організації та здійснення соціальної роботи, спрямованої на підтримку дітей, сімей та молоді, запобігання потраплянню в складні життєві обставини, забезпечення сприятливих умов для всебічного розвитку сім’ї.
8.42. Забезпечує реалізацію заходів із запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі та ефективну взаємодію усіх суб’єктів, які реалізують такі заходи.
8.43. Забезпечує реалізацію на обласному рівні державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, зокрема, шляхом здійснення постійного контролю за своєчасністю та належністю вжиття відповідних заходів. 8.44. Забезпечує на обласному рівні координацію та взаємодію діяльності субʼєктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі.
8.45. Веде облік даних про суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, на обласному рівні.
8.46. Забезпечує підготовку фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, в тому числі фахівців, які реалізують програми для кривдників, а також підготовку методичних рекомендацій щодо організації ведення діяльності та підвищення кваліфікації цих фахівців.
8.47. Забезпечує ведення інформаційно-просвітницької діяльності (в тому числі підготовка та поширення відповідних матеріалів) щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства і насильства за ознакою статі, заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильствуі насильству за ознакою статі, формування нетерпимого ставлення громадян до насильницької моделі поведінки у приватних стосунках.
8.48. Організовує та/або здійснює обласні соціологічні, психолого-педагогічні та інші дослідження щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства і насильства за ознакою статі.
8.49. Проводить моніторинг стану виконання суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, визначених для них завдань щодо реалізації на обласному рівні державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, надання їм методичної та практичної допомоги, з’ясування проблемних питань у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі та вжиття вичерпних заходів для їх розв’язання.
8.50. Забезпечує створення та підтримки телефонних „гарячих ліній”, пунктів консультування та поширення інформаційно-просвітницьких матеріалів з питань запобігання торгівлі людьми.
8.51. Співпрацює з об’єднаннями громадян з питань запобігання торгівлі людьми.
8.52. Реалізовує процедуру встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми відповідно до процедури визначеної нормами чинного законодавтва.
8.53. Забезпечує впровадження та функціонування національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми у Львівській області, відповідно до норм чинного законодавства.
8.54. Реалізує заходи, що сприяють викоріненню передумов торгівлі людьми, зокрема, щодо запобігання домашньому насильству та дискримінації за ознакою статі.
8.55. Вживає заходів для підвищення рівня обізнаності з питань, пов’язаних з торгівлею дітьми, батьків, осіб, які їх замінюють, та осіб, які постійно контактують з дітьми у сферах освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури та спорту, оздоровлення та відпочинку, судовій та правоохоронній сферах.
8.56. Реалізує заходи, спрямовані на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
8.57. Надає в межах повноважень сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, підприємствам, установам, організаціям, об’єднанням громадян та окремим громадянам методичну допомогу з питань запобігання домашньому насильству, забезпечує координацію діяльності відповідних спеціалізованих установ.
8.58. Координує в межах повноважень проведення заходів, спрямованих на організацію оздоровлення та відпочинку дітей, сприяє збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів.
8.59. Здійснює контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форм власності та підпорядкування.
8.60. Координує та контролює організацію виїзду груп дітей на відпочинок та оздоровлення за кордон.
8.61. Організовує та координує проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідної категорії у Львівській області.
8.62. Забезпечує ведення та оновлення інформації у Державному реєстрі майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на обласному рівні.
8.63. Координує та організовує роботу щодо надання пільг з оподаткування підприємствам, організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю.
8.64. Здійснює в межах компетенції координацію щодо направлення громадян на проходження альтернативної (невійськової) служби.
8.65. Узагальнює визначені виконавчими органами міських, сільських, селищних територіальних громад потреби в соціальних послугах, оприлюднює відповідні результати.
8.66. Інформує населення області про перелік соціальних послуг, їх зміст і порядок надання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я.
8.67. Затверджує, забезпечує фінансування та виконання обласних програм у частині задоволення потреб осіб/сімей у соціальних послугах, розроблених за результатами визначення потреб населення Львівської області в соціальних послугах.
8.68. Проводить на обласному рівні моніторинг надання соціальних послуг, оцінювання їх якості та оприлюднення відповідних результатів.
8.69. Забезпечує взаємодію надавачів соціальних послуг, органів, установ, закладів, фізичних осіб-підприємців, які в межах компетенції надають на обласному рівні допомогу вразливим групам населення та особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах та/або здійснюють їх захист.
8.70. Організовує забезпечення підвищення професійної компетентності / кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги.
8.71. Забезпечує надання на території Львівської області соціальних послуг особам / сім’ям відповідно до їхніх потреб.
8.72. Здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, спрямованих на фінансування соціальних послуг.
8.73. Забезпечує дотримання прав отримувачів соціальних послуг.
8.74. Забезпечує в межах повноважень організацію соціального замовлення; бере участь в оцінюванні конкурсних пропозицій, які подаються недержавними суб’єктами, що надають соціальні послуги, на конкурс із залучення бюджетних коштів для надання соціальних послуг.
8.75. Забезпечує надання на території Львівської області соціальних послуг особам/сім’ям відповідно до їхніх потреб.
8.76. Забезпечує організацію роботи із створення та розвитку мережі закладів та установ з надання соціальних послуг людям похилого віку, особам з інвалідністю, бездомним громадянам та особам, звільненим з місць позбавлення волі.
8.77. Здійснює в межах компетенції координацію та методологічне забезпечення діяльності територіальних центрів соціального обслуговування та інших соціальних закладів, установ в реалізації їхніх повноважень відповідно до норм чинного законодавства.
8.78. Сприяє впровадженню нових соціальних послуг, у тому числі платних, відповідно до законодавства України.
8.79. Контролює дотримання стандартів і нормативів, визначених нормативно-правовими актами, щодо рівня та якості соціальних послуг, що надаються за рахунок бюджетних коштів комунальними установами, закладами та недержавними організаціями за соціальним замовленням.
8.80. Співпрацює з недержавними організаціями, закладами, які надають соціальні послуги особам похилого віку, особам з інвалідністю, бездомним громадянам, особам, які звільнені з місць позбавлення волі, іншим соціально вразливим громадянам.
8.81. Сприяє інтеграції у суспільство бездомних громадян та осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк відповідно до Закону України „Про соціальну адаптацію осіб, які відбували та відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк”, їх соціальній адаптації.
8.82. Проводить роботу, пов’язану зі зміцненням матеріально-технічної бази інтернатних установ, інших закладів, установ та служб, які надають соціальні послуги, поліпшенням якості соціальних послуг, які надаються ними, вносить пропозиції щодо обсягів фінансування на утримання цих установ, закладів та служб.
8.83. Подає пропозиції місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування під час формування проєктів відповідних місцевих бюджетів щодо передбачення у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення відповідних коштів на компенсацію витрат суб’єктів, що надають соціальні послуги.
8.84. Приймає рішення щодо направлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, до закладів, установ, служб, що надають соціальні послуги, зокрема, з питань, пов’язаних із влаштуванням осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю до інтернатних установ системи соціального захисту населення.
8.85. Сприяє реалізації пробаційних програм щодо звільнених від відбування покарання з випробуванням відповідно до Закону України „Про пробацію”.
8.86. Здійснює координаційно-методичні функції та проводить моніторинг з питань надання та виплати:
8.86.1. Державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю;
8.86.2. Державної соціальної допомоги на догляд (крім державної соціальної допомоги на догляд особам, зазначеним у пунктах 1–3 частини першої статті 7 Закону України „Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”);
8.86.3. Щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи;
8.86.4. Одиноким особам, які досягли 80-річного віку;
8.86.5. Тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку;
8.86.6. Державної допомоги сім’ям з дітьми;
8.86.7. Державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; 8.86.8. Щомісячної адресної компенсаційної виплати одному з батьків, опікуну дитини до трьох років (компенсація послуги “муніципальна няня”);
8.86.9. Надання одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”;
8.86.10. Грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”;
8.86.11. Державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;
8.86.12. Тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
8.86.13. Щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею;
8.86.14. Допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; 8.86.15. Допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам;
8.86.16. Одноразової грошової допомоги особам, які отримали тілесні ушкодження під час участі у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року;
8.86.17. Одноразової грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, а також особам, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності; одноразової грошової допомоги постраждалим особам та внутрішньо переміщеним особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, що спричинені соціальним становищем, внаслідок яких особа частково або повністю не має здатності (не набула здатності або втратила її) чи можливості самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя і брати участь у суспільному житті; інших видів державної підтримки відповідно до законодавства;
8.87. Забезпечує організацію та координацію роботи, пов’язаної з обліком внутрішньо переміщених осіб.
8.88. Забезпечує контроль за веденням Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб; Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
8.89. Здійснює контроль за правильністю і своєчасністю призначення та виплати структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій та виконавчих органів місцевого самоврядування компенсацій та інших соціальних виплат, виконанням інших заходів щодо соціального захисту населення відповідно до законодавства.
8.90. Проводить координацію та методичний супровід діяльності органів місцевого самоврядування базового рівня, центрів надання адміністративних послуг щодо забезпечення ними приймання заяв і відповідних документів для призначення державної соціальної допомоги, зокрема, із застосуванням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”» та передання їх органу, що призначає державну соціальну підтримку.
8.91. Забезпечує організацію виплати разової грошової допомоги до 05 травня відповідно до законів України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та „Про жертви нацистських переслідувань”, а також виплати винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України „Мати‑героїня”.
8.92. Забезпечує організацію, контроль та методичне керівництво щодо санаторно-курортного лікування постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, членів сімей загиблих (померлих) таких осіб, а також виплати грошових компенсацій замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян.
8.93. Подає пропозиції щодо кандидатур на призначення довічних стипендій учасникам бойових дій та особам, які зазнали переслідувань за правозахисну діяльність.
8.94. Забезпечує виплату довічних державних стипендій учасникам бойових дій, особам, які зазнали переслідувань за правозахисну діяльність, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, систематично проводить моніторинг виплати стипендій та інформує Мінсоцполітики України про зміну їх одержувачів, організовує своєчасне подання документів для призначення довічних державних стипендій учасникам бойових дій та особам, які зазнали переслідувань за правозахисну діяльність.
8.95. Організовує роботу із забезпечення Захисників та Захисниць України, членів їх сімей заходами, передбаченими державною цільовою програмою та обласними програмами.
8.96. Проводить роботу, пов’язану з передбаченням додаткових соціальних гарантій Захисникам та Захисницям України, членам їх сімей, на місцевому рівні.
8.97. Бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень, які сприятимуть належному соціальному захисту Захисників та Захисниць України, члени їх сімей.
8.98. Розробляє порядки до заходів обласної програми з питань соціального захисту Захисників та Захисниць України, членів їх сімей.
8.99. Виконує інші, передбачені законодавством, повноваження.
- Департамент має право:
9.1. Отримувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та від їхніх посадових осіб інформацію і документи необхідні для виконання визначених для нього завдань.
9.2. Залучати до виконання окремих завдань, участі у вивченні окремих питань фахівців інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їхніми керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою).
9.3. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Львівської обласної державної адміністрації та районних державних адміністрацій з питань соціального захисту населення.
9.4. Користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку та комунікації, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
9.5. Скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції.
- Структурні підрозділи районних державних адміністрацій, які виконують завдання і функції у сфері соціального захисту підзвітні та підконтрольні Департаменту.
- Департамент в установленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами, організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої роботи щодо забезпечення виконання строків, періодичності отримання та передання інформації, необхідної для належного виконання визначених для нього завдань і проведення запланованих заходів.
- Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади голова обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням із Мінсоцполітики України в установленому законодавством порядку.
- Директор Департаменту:
13.1. Здійснює керівництво Департаменту, є персонально відповідальним за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Департаменті.
13.2. Подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про Департамент.
13.3. Затверджує посадові інструкції працівників Департаменту та визначає їхні обов’язки.
13.4. Планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації.
13.5. Вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту.
13.6. Звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання завдань Департаменту та затверджених планів роботи.
13.7. Може входити до складу колегії обласної державної адміністрації.
13.8. Вносить пропозиції стосовно розгляду на засіданнях колегії, утвореної обласною державною адміністрацією, питань, що належать до компетенції Департаменту, розробляє проєкти відповідних рішень.
13.9. Може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування.
13.10. Представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з Мінсоцполітики України, Надсоцслужби та іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями – за дорученням керівництва обласної державної адміністрації.
13.11. Видає в межах повноважень накази нормативно-правового спрямування, які стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян або є міжвідомчими, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Міністерства юстиції України та організовує контроль за їх виконанням.
13.12. Подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників.
13.13. Розпоряджається коштами в межах кошторису Департаменту, затвердженого головою обласної державної адміністрації.
13.14. Проводить підбір кадрів.
13.15. Організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту.
13.16. Призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, виконує інші повноваження з питань державної служби.
13.17. Приймає на роботу та звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, приймає рішення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності.
13.18. Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту.
13.19. Забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни.
13.20. Погоджує призначення на посади та звільнення з посад керівників структурних підрозділів соціального захисту населення районних державних адміністрацій.
13.21. Виконує інші повноваження, визначені законодавством.
- Накази Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані Мінсоцполітики України, головою обласної державної адміністрації або у судовому порядку.
- Директор Департаменту може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади директором Департаменту відповідно до законодавства про державну службу.
- На час відсутності директора Департаменту виконання його обов’язків покладається на заступника директора Департаменту. У випадку відсутності заступника деректора Депаратменту виконання обов’язків директора Департаменту покладається на заступника директора департаменту – начальника управління або відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації на іншого державного службовця Департаменту.
- Для погодженого розв’язання питань, що належать до компетенції Департаменту, в ньому може утворюватися колегія.
Персональний склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням директора Департаменту.
- Для розроблення рекомендацій і пропозицій щодо основних напрямів діяльності Департаменту, обговорення програм і розв’язання інших питань в Департаменті можуть утворюватися ради (наукові, громадські) та комісії.
Склад рад і комісій, положення про них затверджує директор Департаменту.
- Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту визначає голова обласної державної адміністрації в межах відповідних бюджетних призначень.
- Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозиціями директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 (зі змінами).
- Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
- Департамент є бюджетною неприбутковою установою, не є платником податку на прибуток підприємств.
Фінансування діяльності Департаменту здійснюється з державного бюджету і використовується виключно на його утримання. Фінансування Департаменту з обласного бюджету спрямовується для реалізації завдань та напрямів діяльності, визначених цим Положенням. У результаті своєї діяльності Департамент не отримує прибутків.
- У разі припинення юридичної особи (Департаменту) в результаті ліквідації, реорганізації (злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів Департаменту відбувається в межах установ, неприбуткових організацій, які є структурними підрозділами обласної державної адміністрації або на баланс обласної державної адміністрації.
Т.в.о. директора департаменту
соціального захисту населення
обласної державної адміністрації Роман АНДРЕС