Регламент роботи Львіської обласної державної адміністрації
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної
адміністрації
від «01» лютого 2018 року
№ 71/0/5-18
РЕГЛАМЕНТ
Львівської обласної державної адміністрації
Загальні положення
- Регламент Львівської обласної державної адміністрації (надалі - Регламент) регулює організаційні та процедурні питання внутрішньої діяльності обласної державної адміністрації.
- Регламент визначає:
механізм організації взаємодії голови обласної державної адміністрації, першого заступника голови, заступників голови, керівника апарату обласної державної адміністрації, апарату обласної державної адміністрації, структурних підрозділів обласної державної адміністрації, а також консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, утворених головою обласної державної адміністрації під час вирішення питань, що належать до повноважень обласної державної адміністрації;
порядок здійснення правового, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності обласної державної адміністрації.
- Розгляд питань в обласній державній адміністрації, що належать до її компетенції, зокрема щодо делегованих відповідною радою повноважень, провадиться головою, першим заступником голови, заступниками голови (відповідно до розподілу обов’язків), керівником апарату обласної державної адміністрації, апаратом обласної державної адміністрації, структурними підрозділами обласної державної адміністрації, а також консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, службами і комісіями, утвореними головою обласної державної адміністрації.
- Робота обласної державної адміністрації, її апарату та структурних підрозділів є відкритою і гласною, за винятком розгляду питань, які становлять державну таємницю або належать до конфіденційної інформації, що є власністю держави.
- Обласна державна адміністрація інформує громадськість про свою діяльність, може залучати громадян до проведення перевірок, підготовки та розгляду питань, що належать до її компетенції.
- Висвітлення діяльності обласної державної адміністрації здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.
Розподіл обов'язків
між посадовими особами обласної державної адміністрації
- Розподіл обов’язків між посадовими особами обласної державної адміністрації здійснює голова обласної державної адміністрації не пізніше одного місяця з дня призначення його на посаду з визначенням:
функцій та повноважень, закріплених за посадовою особою;
структурних підрозділів обласної державної адміністрації, діяльність яких контролюватиметься відповідною посадовою особою;
підприємств, установ та організацій, щодо яких посадова особа забезпечує реалізацію відповідно до законодавства державної політики;
порядку заміщення голови, його першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації у разі їх відсутності.
Голова обласної державної адміністрації визначає обов’язки посадових осіб щодо спрямування та контролю за діяльністю відповідних районних державних адміністрацій та контролю за їх роботою.
- Положення про структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарат обласної державної адміністрації розробляються керівниками таких підрозділів і погоджуються із заступниками голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівником апарату обласної державної адміністрації, начальником юридичного управління апарату обласної державної адміністрації і начальником відділу персоналу та нагород апарату обласної державної адміністрації та затверджуються розпорядженням голови обласної державної адміністрації із наступним оприлюдненням у порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Планування роботи обласної державної адміністрації
- Робота обласної державної адміністрації проводиться за перспективними (річними), поточними (квартальними) планами, що складаються за формою згідно з додатком 1 та затверджуються розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
- У разі потреби складаються плани основних заходів на місяць та плани заходів на тиждень, які підписуються керівником апарату обласної державної адміністрації.
- Планування роботи обласної державної адміністрації здійснюється з метою створення умов для послідовної та узгодженої діяльності її структурних підрозділів та апарату.
- Формування Перспективного плану (основних напрямів) діяльності обласної державної адміністрації здійснюється відділом організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації за пропозиціями структурних підрозділів обласної державної адміністрації, погодженими із заступниками голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов'язків) та керівником апарату обласної державної адміністрації.
Пропозиції до планів роботи обласної державної адміністрації подаються до відділу організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації керівниками структурних підрозділів обласної державної адміністрації не пізніше ніж за місяць до початку року, квартальних − за 20 днів до початку кварталу.
Відповідальність за своєчасну та якісну підготовку пропозицій до планів роботи обласної державної адміністрації покладається на керівників відповідних структурних підрозділів і заступників голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов'язків) та керівника апарату обласної державної адміністрації.
Контроль за формуванням планів обласної державної адміністрації здійснюється керівником апарату обласної державної адміністрації.
Керівник апарату обласної державної адміністрації в разі потреби повертає пропозиції структурних підрозділів обласної державної адміністрації на доопрацювання.
Сформовані відділом організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації проекти планів роботи обласної державної адміністрації подаються для розгляду керівникові апарату обласної державної адміністрації.
Узгоджені керівником апарату обласної державної адміністрації проекти планів обласної державної адміністрації подаються на затвердження голові обласної державної адміністрації: річний план роботи − не пізніше ніж за 7 днів до початку року, квартальний план роботи − за 5 днів до початку кварталу.
13. Плани роботи обласної державної адміністрації передбачають заходи, спрямовані на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України та Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня (надалі − акти законодавства), доручень Прем'єр-міністра України, державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, здійснення інших визначених законами, а також делегованих обласною радою повноважень і забезпечення реалізації державної політики. До планів роботи обласної державної адміністрації включаються:актуальні питання, пов'язані із здійсненням заходів із соціально-економічного розвитку території або окремих її адміністративно-територіальних одиниць, функціонуванням галузей господарського комплексу та розв'язанням проблем у соціальній сфері, поліпшенням діяльності місцевих органів виконавчої влади, їх взаємодією з органами місцевого самоврядування, які потребують розгляду на засіданнях Колегії обласної державної адміністрації, нарадах у голови обласної державної адміністрації, його заступників та керівника апарату обласної державної адміністрації, вжиття додаткових заходів для їх вирішення;перелік актів законодавства, Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, хід виконання яких розглядатиметься в порядку контролю;
основні організаційно-масові заходи, проведення яких забезпечується обласною державною адміністрацією або за її участі.
Плани повинні містити питання:
підбиття підсумків діяльності обласної державної адміністрації за відповідний період з визначенням основних напрямів подальшої роботи;
діяльності обласної державної адміністрації з виконання актів законодавства, розпоряджень голови обласної державної адміністрації.
Підготовка до розгляду діяльності структурних підрозділів обласної державної адміністрації передбачає, як правило, проведення комплексної або цільової перевірки стану справ на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
У планах роботи обласної державної адміністрації визначаються конкретні структурні підрозділи або посадові особи, відповідальні за здійснення запланованих заходів, а також строки їх здійснення.
- Додаткові (позапланові) питання включають до затвердженого плану роботи обласної державної адміністрації за рішенням голови обласної державної адміністрації.
- Питання виключається з плану роботи обласної державної адміністрації за рішенням голови обласної державної адміністрації на підставі службової записки керівника структурного підрозділу обласної державної адміністрації за погодженням заступника голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків), керівника апарату обласної державної адміністрації.
Узагальнення інформації про виконання плану роботи обласної державної адміністрації за попередній квартал здійснюється відділом організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації після погодження із заступниками голови (відповідно до розподілу обов'язків) та керівником апарату обласної державної адміністрації.
Голові обласної державної адміністрації узагальнена інформація про виконання плану роботи за попередній квартал подається до 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
- Робота структурних підрозділів обласної державної адміністрації проводиться за квартальними і місячними планами, що затверджуються заступниками голови (відповідно до розподілу обов'язків), керівником апарату обласної державної адміністрації згідно з додатком 2.
Порядок планування роботи структурних підрозділів апарату обласної державної адміністрації встановлює керівник апарату обласної державної адміністрації.
- Контроль за формуванням та виконанням планів роботи структурних підрозділів обласної державної адміністрації та апарату здійснюється заступниками голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) та керівником апарату обласної державної адміністрації.
- Підготовка річної звітності обласної державної адміністрації, передбаченої статтею 30 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від
21 грудня 2016 року № 987 департаментом економічної політики обласної державної адміністрації спільно з апаратом обласної державної адміністрації. - Зміст звітності за квартал, місяць і рік визначається питаннями, що вирішуються обласною державною адміністрацією та її структурними підрозділами згідно з додатком 3.
- Звіт про результати діяльності обласної державної адміністрації розміщується на її офіційному веб-сайті та у місцевих засобах масової інформації.
Планування роботи обласної державної адміністрації з підготовки проектів регуляторних актів
- Планування роботи обласної державної адміністрації з підготовки проектів регуляторних актів здійснюється з урахуванням статті 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Обласна державна адміністрація затверджує плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня поточного року, якщо інше не встановлено законом.
- Структурні підрозділи та апарат обласної державної адміністрації подають плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік до департаменту економічної політики обласної державної адміністрації.
План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів має містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, термінів підготовки проектів, найменування підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.
Затверджений план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації, визначених обласною державною адміністрацією, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації не пізніше як у десятиденний термін після їх затвердження.
Якщо структурні підрозділи, апарат обласної державної адміністрації готують або розглядають проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого обласною державною адміністрацією плану з підготовки проектів регуляторних актів, цей структурний підрозділ чи апарат обласної державної адміністрації вносить проект розпорядження голови обласної державної адміністрації щодо внесення змін до вищезгаданого плану. Такий проект розпорядження вноситься не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки або з дня внесення проекту на розгляд голові обласної державної адміністрації, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.
- Головний розробник проекту розпорядження, який містить ознаки регуляторного акта, забезпечує організацію роботи, пов'язаної з поданням таких актів на погодження до територіального підрозділу спеціально уповноваженого органу щодо здійснення державної регуляторної політики у порядку та у спосіб, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Організація роботи апарату обласної державної адміністрації
- Організація роботи апарату обласної державної адміністрації здійснюється відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», цього Регламенту та Положення про апарат обласної державної адміністрації, що затверджується головою обласної державної адміністрації.
Апарат обласної державної адміністрації здійснює правове, організаційне, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності обласної державної адміністрації.
25. Апарат обласної державної адміністрації відповідно до покладених на нього завдань: - опрацьовує документи, що надходять до обласної державної адміністрації, готує до них аналітичні, довідкові та інші матеріали, а також проекти доручень голови, заступників голови обласної державної адміністрації, накази керівника апарату обласної державної адміністрації;- здійснює опрацювання проектів розпоряджень, наказів керівника апарату обласної державної адміністрації;
- розробляє за дорученням голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації проекти розпоряджень або наказів керівника апарату обласної державної адміністрації з організаційних та кадрових питань;
- перевіряє за дорученням голови обласної державної адміністрації або керівника апарату обласної державної адміністрації виконання структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, а також територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади актів законодавства (з питань здійснення повноважень обласної державної адміністрації), актів Президента України та Уряду, доручень Президента України та Прем’єр-міністра України, розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації;
- вивчає та узагальнює досвід роботи зазначених органів і надає практичну допомогу у вирішенні складних проблем, розробляє пропозиції щодо вдосконалення їх діяльності;
- здійснює контроль за своєчасним поданням доповідей, інформаційних та інших матеріалів із питань виконання актів законодавства, розпоряджень голови обласної державної адміністрації;
- за дорученням голови обласної державної адміністрації проводить аналіз роботи органів місцевого самоврядування у межах повноважень і в порядку, визначеному законодавством, надає методичну та іншу практичну допомогу з питань удосконалення організації їх роботи, готує пропозиції щодо поглиблення взаємодії обласної державної адміністрації з органами місцевого самоврядування для спільного вирішення питань економічного, соціального, культурного та іншого розвитку відповідних територій;
- здійснює правове забезпечення діяльності обласної державної адміністрації, надає методичну та іншу практичну допомогу, спрямовану на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативних документів обласною державною адміністрацією її керівництвом, структурними підрозділами, апаратом та посадовими особами обласної державної адміністрації під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків;
- надає правову допомогу структурним підрозділам та посадовим особам обласної державної адміністрації;
- готує аналітичні, інформаційні та інші матеріали з організаційних і кадрових питань, що розглядаються головою обласної державної адміністрації;
- здійснює матеріально-технічне і господарсько-побутове забезпечення діяльності обласної державної адміністрації;
- забезпечує дотримання режиму роботи в адміністративному будинку обласної державної адміністрації;
- забезпечує організацію приймання-передачі інформації засобами електронного зв'язку відповідно до вимог законодавства, належний протипожежний стан у приміщеннях обласної державної адміністрації та дотримання правил охорони праці;
- провадить діяльність, пов'язану з державною таємницею, організовує та здійснює заходи щодо забезпечення режиму секретності в обласній державній адміністрації відповідно до вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці;
- забезпечує висвітлення діяльності обласної державної адміністрації;
- виконує відповідно до цього Регламенту інші функції.
- Апарат обласної державної адміністрації у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє із структурними підрозділами обласної державної адміністрації, Адміністрацією Президента України, Секретаріатом Кабінету Міністрів України, апаратами районних державних адміністрацій, територіальними органами центральних органів виконавчої влади та виконавчими органами місцевих рад.
- Апарат обласної державної адміністрації очолює керівник апарату обласної державної адміністрації.
Керівник апарату призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу.
Керівник апарату має заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу.
На період відсутності керівника апарату обласної державної адміністрації його обов'язки виконує заступник керівника апарату обласної державної адміністрації.
Керівник апарату обласної державної адміністрації видає накази з питань, що належать до його компетенції.
Накази керівника апарату обласної державної адміністрації, що суперечать Конституції України, іншим актам законодавства, рішенням Конституційного Суду України та актам міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації.
- Організація роботи апарату обласної державної адміністрації здійснюється відповідно до цього Регламенту та положення про її апарат, що затверджується головою обласної державної адміністрації положення.
Управління персоналом
- Управління персоналом в обласній державній адміністрації спрямоване на комплексне вирішення питань щодо комплектування обласної державної адміністрації та районних державних адміністрацій області висококваліфікованими і компетентними працівниками.
- Організацію управління персоналом в апараті обласної державної адміністрації здійснює відділ персоналу та нагород апарату обласної державної адміністрації. У структурних підрозділах обласної державної адміністрації може утворюватися відділ (сектор) з управління персоналом, а в підрозділах, які мають невелику штатну чисельність, виконання обов’язків покладається за рішенням відповідного керівника на одного з працівників.
- 31. Управління персоналом в апараті та структурних підрозділах обласної державної адміністрації здійснюється відкрито і спрямовується на всебічне вивчення та врахування можливостей працівників, найбільш повне застосування їх здібностей, розвиток ініціативності, створення атмосфери зацікавленості у професійному зростанні.
- Прийняття на державну службу до обласної державної адміністрації та звільнення з державної служби здійснюється в порядку, встановленому законодавством про державну службу.
Керівник апарату обласної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації організовують вивчення ділових і моральних якостей осіб, які претендують на зайняття посад державних службовців.
Прийняття працівників на роботу до обласної державної адміністрації на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, та звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до чинного законодавства.
- Особам, що призначаються на посади, передбачені номенклатурою посад працівників, що повинні мати допуск до роботи з таємними документами, в установленому порядку оформляється допуск до державної таємниці.
- Для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення щодо преміювання, планування кар’єри державних службовців, виявлення потреби у професійному навчанні результати їх службової діяльності щороку підлягають оцінюванню в порядку, встановленому законодавством про державну службу.
- Обласна державна адміністрація розглядає і вносить в установленому порядку пропозиції щодо нагородження державними нагородами, нагородами Кабінету Міністрів України, заохочує працівників апарату і структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій області, підприємств, установ та організацій.
- На кожного прийнятого на роботу працівника в апарат обласної державної адміністрації та її структурний підрозділ оформляється особова справа.
- Відповідальність за реалізацію державної політики з питань управління персоналом в апараті обласної державної адміністрації та її структурних підрозділах, добір персоналу, планування та організацію заходів з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення несе служба управління персоналом.
Організація роботи з документами
- Організація роботи з документами в обласній державній адміністрації здійснюється в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в обласній державній адміністрації, що затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації та розроблена відповідно до Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242 (зі змінами).
Приймання, реєстрація і передання за призначенням вхідної кореспонденції, що надійшла до обласної державної адміністрації, реєстрація і відправлення вихідної кореспонденції, ведення довідкової картотеки на базі автоматизованих систем з діловодства покладається на адміністративне управління апарату обласної державної адміністрації.
- Організація роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється в установленому законодавством порядку.
- Відповідальність за організацію виконання документів несуть голова, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків), керівник апарату обласної державної адміністрації та керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації.
41. Організація роботи з документами з грифом «Для службового користування» в обласній державній адміністрації здійснюється відповідно до Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 736, та виданого на підставі цього нормативного акта розпорядження голови обласної державної адміністрації.
Організація роботи з контролю за виконанням документів
- Завданням контролю за виконанням документів є забезпечення повного, своєчасного та якісного їх виконання.
Відповідальність за організацію і стан контролю виконання документів несуть голова обласної державної адміністрації, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов'язків), керівник апарату обласної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації.
Координацію роботи з контролю за виконанням документів здійснює керівник апарату обласної державної адміністрації.
У структурних підрозділах контроль за виконанням документів покладається на керівника структурного підрозділу, а безпосередній контроль у структурному підрозділі за виконанням документів здійснює посадова особа, відповідальна за контроль.
Безпосередній контроль за виконанням документів покладається на відділ організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації.
- Якщо контроль за виконанням документа покладено на декількох осіб або виконання документа доручено декільком виконавцям, то координація роботи щодо виконання документа здійснюється особою, зазначеною в документі чи резолюції першою, у випадках, коли документом або резолюцією не обумовлено інше. Така особа вважається головним виконавцем документа.
При підготовці відповідей на контрольні документи з резолюціями, у яких зазначено декілька виконавців, інформація надається головному виконавцю (першому в резолюції або конкретно визначеному у резолюції) не пізніше ніж за 2 дні до терміну, вказаного в документі або визначеного в резолюції.
- Контроль за виконанням здійснюється стосовно зареєстрованих документів, в яких встановлено завдання або які містять питання, що потребують вирішення.
Обов’язковому контролю підлягає виконання завдань, визначених актами законодавства, Президента України, Прем’єр-міністра України, розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації, дорученнями першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, розгляд звернень комітетів Верховної Ради України, запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад.
Контроль за своєчасним виконанням завдань, визначених актами законодавства, Президента України, Прем’єр-міністра України, розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації, дорученнями першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, а також за розглядом звернень комітетів Верховної Ради України, запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад та звернень громадян здійснюється відділом організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації
- Для здійснення контролю за виконанням актів законодавства, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України, актів інших центральних органів державної виконавчої влади, розпоряджень та доручень голови обласної державної адміністрації, доручень першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, а також за розглядом звернень комітетів Верховної Ради України, запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад розробляється, у разі потреби, план контролю, в якому визначаються: проміжні контрольні терміни виконання завдань, структурні підрозділи обласної державної адміністрації, що відповідають за організацію виконання окремих завдань, структурний підрозділ, який забезпечує координацію роботи з організації та контролю за виконанням у цілому. План контролю затверджує заступник голови (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації.
- Контроль за виконанням актів законодавства, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України, розпоряджень та доручень голови обласної державної адміністрації, доручень першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, розглядом звернень комітетів Верховної Ради України, запитів і звернень народних депутатів України та депутатів місцевих рад здійснюється шляхом:
- аналізу та узагальнення у визначені строки письмової інформації про стан виконання документів у цілому або окремих установлених ними завдань, що надходять від виконавців;
- систематичного аналізу статистичних та інших даних, що характеризують стан виконання документів;
- проведення періодичної комплексної або цільової перевірки організації та стану виконання завдань безпосередньо на місцях;
- розгляду питань діяльності (звітування) виконавців на засіданнях Колегії, нарадах у голови обласної державної адміністрації, першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації.
- Аналітичні та інформаційні матеріали щодо стану виконання документів у цілому або окремих передбачених ними завдань у разі встановлення проміжних контрольних термінів подаються структурному підрозділу обласної державної адміністрації, який визначений відповідальним виконавцем, співвиконавцями не пізніше ніж за 7 днів до закінчення терміну, визначеного актом законодавства, розпорядженнями, указами та дорученнями Президента України, дорученням Прем’єр-міністра України, актами Кабінету Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації, дорученнями першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації.
За результатами розгляду матеріалів, що містять відомості про можливий зрив своєчасного виконання документа або передбаченого ним окремого завдання, голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації дає доручення виконавцям вжити додаткових заходів для усунення причин, що можуть зумовити зрив виконання документа у визначений термін.
- Термін виконання документа може бути змінений лише за вказівкою посадової особи, яка його встановила, а у разі відсутності − посадовою особою, яка її заміщує.
При неможливості виконання завдання в установлений термін виконавець вносить доповідну записку про перенесення терміну з обґрунтуванням причин, що унеможливлюють вчасне виконання завдання.
Пропозиції щодо продовження терміну виконання документа органу влади вищого рівня, центральному органу виконавчої влади подаються за 7 днів до закінчення встановленого строку. Якщо термін виконання документа менший ніж 7 днів – за 1 день до встановленого строку.
У разі неможливості виконання розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації, доручень першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації в установлені строки виконавцем, не пізніше ніж за 3 робочі дні до закінчення встановленого строку, подається голові обласної державної адміністрації, першому заступнику, заступникам голови обласної державної адміністрації доповідна записка про перенесення терміну з обґрунтуванням причин, що унеможливлюють вчасне їх виконання.
- Документи без зазначення строку виконання виконуються не пізніше ніж за 30 календарних днів. Депутатські звернення і запити підлягають виконанню у строки, встановлені відповідними актами законодавства.
- Інформацію (звіт) про стан виконання документів, що подається відповідно до Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня, підписує голова обласної державної адміністрації.
- Зняття з контролю документа проводиться на підставі письмового звіту керівника відповідного структурного підрозділу або іншого документа, що підтверджує його виконання, за письмовою згодою голови, першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов`язків), керівника апарату обласної державної адміністрації.
Організація розгляду звернень громадян та проведення
особистого прийому громадян
- Обласна державна адміністрація організовує в установленому порядку розгляд звернень громадян, пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг. Організація розгляду звернень громадян, у тому числі ведення діловодства та проведення особистого прийому громадян, покладається на адміністративне управління апарату обласної державної адміністрації.
- Робота із зверненнями громадян ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади та місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форми власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами).
- Письмові пропозиції, заяви і скарги, що надходять до обласної державної адміністрації, приймаються адміністративним управлінням апарату обласної державної адміністрації. У той же день управління реєструє їх, здійснює попередній розгляд письмових пропозицій, заяв, скарг громадян, готує необхідні додаткові матеріали та передає їх на розгляд голові обласної державної адміністрації, першому заступникові, заступникам голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків), керівникові апарату обласної державної адміністрації.
- Відповіді на звернення громадян готують структурні підрозділи або апарат обласної державної адміністрації.
- Звернення громадян розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації, керівник апарату обласної державної адміністрації встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
При продовженні терміну розгляду звернення, відповідальні виконавці готують проміжну відповідь з обґрунтуванням причин такого продовження та строків надання відповіді по суті порушеного питання.
У разі допущення порушень термінів розгляду звернень, виконавець подає доповідну записку на ім'я керівника, яке вказане у резолюції, із зазначенням причин, які зумовили порушення терміну розгляду.
- Контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, встановлених Законом України «Про звернення громадян», здійснює адміністративне управління апарату обласної державної адміністрації.
- Звернення, оформлене без дотримання вимог, зазначених у статті 5 Закону України «Про звернення громадян», повертається авторові з відповідними роз’ясненнями не пізніше ніж через 10 днів від дня його надходження.
Анонімні звернення розгляду не підлягають.
Письмові звернення, у яких порушені питання, вирішення яких не належить до повноважень обласної державної адміністрації, пересилаються для розгляду за належністю до органу, до компетенції якого відноситься вирішення питання по суті, у термін не пізніше 5 робочих днів із дня надходження до обласної державної адміністрації, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Рішення про направлення звернення за належністю приймають голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків), керівник апарату обласної державної адміністрації. Звернення направляється визначеному органу разом із супровідним листом, у якому міститься прохання повідомити заявника про результати розгляду його звернення.
Не розглядаються повторні звернення, що були предметом розгляду в обласній державній адміністрації від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає голова обласної державної адміністрації, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
- Адміністративне управління апарату обласної державної адміністрації забезпечує організацію роботи, пов'язаної з розглядом запитів на публічну інформацію у відповідності до приписів Закону України «Про доступ до публічної інформації».
- Особистий прийом громадян проводить голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації, керівник апарату обласної державної адміністрації згідно з графіком, який затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації, оприлюднюється через засоби масової інформації та опубліковується на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації.
Графік особистого прийому громадян містить інформацію про місце проведення, дні та години прийому.
- Виїзні прийоми громадян керівництвом обласної державної адміністрації здійснюються відповідно до графіка, що затверджує голова обласної державної адміністрації.
- Адміністративне управління апарату обласної державної адміністрації проводить комплексне вивчення пропозицій, заяв і скарг громадян, щоквартально аналізує та узагальнює пропозиції, що містяться в них, розробляє рекомендації, спрямовані на усунення причин виникнення обґрунтованих скарг і зауважень громадян, контролює вирішення порушених у них питань.
- Розгляд звернень громадян щодо надання безоплатної первинної правової допомоги, організація особистого прийому таких громадян здійснюються відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (із змінами).
Організація правового забезпечення діяльності
обласної державної адміністрації
- Правове забезпечення діяльності обласної державної адміністрації, а також надання методичної та іншої практичної допомоги з правових питань здійснює юридичне управління апарату обласної державної адміністрації (надалі – юридичне управління).
- Юридичне управління підпорядковується керівникові апарату обласної державної адміністрації, оперативно – голові обласної державної адміністрації.
- У своїй діяльності юридичне управління керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Регламентом Львівської обласної державної адміністрації, постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040 «Про затвердження Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації» (із змінами), розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації, наказами керівника апарату обласної державної адміністрації, Положенням про юридичне управління апарату Львівської обласної державної адміністрації.
З питань організації та проведення правової роботи юридичне управління керується актами Міністерства юстиції України.
- Основними завданнями юридичного управління є:
- правове забезпечення діяльності обласної державної адміністрації та організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативних документів обласної державної адміністрації її керівництвом, структурними підрозділами, апаратом та посадовими особами обласної державної адміністрації під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків;
- підготовка інформаційних, довідкових та інших матеріалів з питань застосування законодавства;
- представлення інтересів обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів у судах та інших органах влади під час розгляду правових питань або спорів.
- Відповідно до покладених завдань юридичне управління:
- організовує та бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики, правильного застосування законодавства в обласній державній адміністрації та її структурних підрозділах, подає керівництву пропозиції щодо вирішення правових питань;
- розробляє та бере участь у розробленні проектів розпоряджень та доручень голови обласної державної адміністрації, наказів керівника апарату обласної державної адміністрації;
- здійснює правову експертизу проектів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, готує висновки у разі їх невідповідності актам законодавства та/або подає пропозиції щодо приведення таких проектів у відповідність до вимог чинного законодавства, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
- переглядає разом із структурними підрозділами обласної державної адміністрації розпорядження голови обласної державної адміністрації та інші документи з питань, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством, подає відповідні пропозиції голові обласної державної адміністрації;
- організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів обласної державної адміністрації, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів;
- організовує претензійну та позовну роботу, здійснює контроль за її проведенням;
- аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи;
- сприяє правильному застосуванню актів законодавства про працю;
- здійснює заходи, спрямовані на підвищення рівня правових знань працівників обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів;
- забезпечує в установленому порядку представлення інтересів обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів у судах та інших органах;
- готує інформаційні, довідкові та інші матеріали з питань застосування законодавства;
- визначає розпорядження голови обласної державної адміністрації, які носять нормативно-правовий характер та підлягають державній реєстрації в Головному територіальному управлінні юстиції у Львівській області;
- за дорученням керівництва обласної державної адміністрації виконує інші завдання щодо правового забезпечення діяльності обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів.
- Начальник юридичного управління:
- здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;
- подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про управління;
- організовує роботу працівників управління, розподіляє обов’язки між ними, дає відповідні доручення щодо виконання покладених на управління завдань і доручень керівництва;
- визначає права та обов'язки працівників управління, подає на затвердження керівникові апарату обласної державної адміністрації посадові інструкції працівників управління;
- бере участь у засіданнях, нарадах та інших заходах під час обговорення питань, які мають відношення до правового забезпечення роботи обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів;
- подає пропозиції керівникові апарату обласної державної адміністрації щодо заохочення працівників або притягнення до відповідальності згідно із законодавством;
- за дорученням керівництва обласної державної адміністрації здійснює прийом громадян, представників підприємств, установ та організацій, розглядає їх звернення і вносить керівництву за результатами їх розгляду відповідні пропозиції.
Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи,
служби і комісії обласної державної адміністрації
- Для сприяння здійсненню повноважень обласної державної адміністрації голова створює консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи (ради, колегії, робочі групи тощо), служби та комісії. Завдання, функції та персональний склад таких органів визначає голова обласної державної адміністрації. Рішення зазначених органів оформляються протоколами.
71. З метою забезпечення участі громадян в управлінні державними справами при обласній державній адміністрації утворюється громадська рада відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року №996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» (зі змінами).
- Для узгодженого розгляду питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, та обговорення найважливіших напрямів її діяльності утворюється Колегія обласної державної адміністрації (надалі - Колегія) у складі голови обласної державної адміністрації (голова Колегії), першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації, у разі потреби – керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації, голів районних державних адміністрацій, а також керівників територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, посадових осіб органів місцевого самоврядування (за згодою).
До складу Колегії за пропозицією громадських організацій, творчих спілок, підприємств, наукових установ та інших організацій можуть бути включені їх представники.
Кількісний та персональний склад Колегії обласної державної адміністрації визначається головою обласної державної адміністрації.
- Організаційною формою роботи Колегії є засідання. Періодичність проведення засідань Колегії визначається її головою.
74. Засідання Колегії веде голова, а у разі його відсутності - особа, на яку покладено виконання обов'язків голови Колегії.Засідання Колегії проводиться у разі, коли у ньому беруть участь не менше ніж дві третини загальної кількості членів Колегії.
- Рішення Колегії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на засіданні членів Колегії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого. В окремих випадках за рішенням головуючого може бути застосована процедура таємного голосування.
За результатами засідання Колегії оформляється протокол.
Рішення Колегії підписує голова колегії, а в разі відсутності – виконуючий обов’язки голови, головуючий на засіданні Колегії. Рішення Колегії та довідковий матеріал є невід’ємною частиною протоколу. Рішення Колегії мають свій бланк, дату прийняття та реєстраційний номер.
За результатами засідання Колегії голова може давати доручення, які зазначаються у протоколі та оформляються на відповідному бланку.
Рішення Колегії, як правило, реалізовуються шляхом видання розпоряджень або доручень голови обласної державної адміністрації.
Рішення Колегії з організаційних, процедурних і контрольних питань вносяться до протоколу засідання (без видання розпорядження чи доручення голови обласної державної адміністрації).
- Відділ організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації здійснює організаційне забезпечення засідань Колегії та проводить технічний запис і протоколювання засідань Колегії.
- У своїй роботі Колегія обласної державної адміністрації керується Загальним положенням про колегію центрального органу виконавчої влади і місцевої державної адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року № 1569, Положенням про Колегію обласної державної адміністрації та цим Регламентом.
Порядок підготовки та проведення нарад
- Голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації, керівник апарату обласної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації проводять наради з метою оперативного розгляду та вирішення питань, що належать до їх компетенції. План проведення наради затверджує відповідна посадова особа та визначає особу, відповідальну за ведення протоколу наради.
- Організація проведення нарад у голови обласної державної адміністрації, першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації покладається на апарат або відповідні структурні підрозділи обласної державної адміністрації залежно від предмету наради.
Порядок денний, аналітичні довідки про стан справ та обґрунтування причини внесення питання на розгляд надсилаються учасникам наради не пізніше ніж за один день до проведення наради, а з додаткових (позапланових) питань подаються у день проведення наради.
Прийняті на нарадах рішення оформляються протоколами не пізніше наступного робочого дня. У протоколі зазначаються прізвища та ініціали посадових осіб, які брали участь у нараді, питання, що розглядалися, і прийняті за результатами розгляду рішення. Протокол наради підписує головуючий та візує особа, яка вела протокол.
За результатами розгляду питань на нараді можуть видаватися в установленому порядку розпорядження або доручення голови обласної державної адміністрації, доручення першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, накази та доручення керівника апарату обласної державної адміністрації.
- Право офіційно повідомляти засобам масової інформації про порядок денний і підсумки розгляду питань на нарадах має уповноважена головою обласної державної адміністрації посадова особа.
Порядок внесення та розгляду проектів розпоряджень
голови обласної державної адміністрації
- Голова обласної державної адміністрації в межах своїх повноважень на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень видає розпорядження.
- Проекти розпоряджень голови обласної державної адміністрації (надалі - проекти розпоряджень) готують структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарат, а також територіальні органи центральних органів виконавчої влади, районні державні адміністрації.
У разі коли розроблення проекту розпорядження доручено кільком структурним підрозділам обласної державної адміністрації чи її апарату або іншому органу, головним розробником є виконавець, зазначений першим.
- Проекти розпоряджень підлягають обов’язковому погодженню із заінтересованими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, а в разі потреби — іншими органами.
У разі коли проект розпорядження стосується розвитку конкретної адміністративно-територіальної одиниці або інтересів окремої територіальної громади, такий проект надсилається відповідному органу місцевого самоврядування для розгляду та внесення пропозицій.
Головний розробник самостійно визначає зацікавлені структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарату та інші органи, виходячи із змісту основних положень проекту розпорядження.
Головний розробник організовує, спрямовує та координує роботу зацікавлених структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату та інших органів з розроблення проекту розпорядження, вживає вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей у їх позиціях щодо проекту розпорядження (проводить консультації, узгоджувальні наради, робочі зустрічі тощо), отримує від них інформаційно-аналітичні та інші необхідні матеріали.
84. Проекти розпорядження погоджують шляхом візування керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату, інших органів (якщо реалізація проекту розпорядження стосується їх діяльності), заступники голови (відповідно до розподілу обов’язків), керівник апарату обласної державної адміністрації. При цьому зазначається посада, ініціали і прізвище особи, яка візує проект розпорядження, а також дата візування. Проекти розпоряджень, які розробляються на виконання актів законодавства, указів, розпоряджень та доручень Президента України, доручень Прем’єр-міністра України, погоджуються структурними підрозділами обласної державної адміністрації не пізніше наступного робочого дня після їх подання головним розробником.
Якщо зацікавлені структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарату та інші органи не висловили своєї позиції щодо проекту розпорядження у визначений головним розробником термін, такий проект вважається погодженим без зауважень.
За результатами погодження проекту розпорядження головним розробником готується довідка про погодження (додаток 4), у якій зазначаються зацікавлені структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарату, інші органи, що:
погодили проект розпорядження без зауважень;
висловили зауваження та пропозиції, враховані головним розробником;
висловили зауваження та пропозиції, не враховані головним розробником;
не висловили своєї позиції щодо проекту розпорядження.
Довідка про погодження може не готуватись у разі, коли проект розпорядження стосується кадрових, організаційних (внутрішніх) питань діяльності обласної державної адміністрації, а також у випадках, коли керівники зацікавлених структурних підрозділів, апарату візують проект розпорядження.
- Оригінали документів погодження проекту розпорядження зберігаються в адміністративному управлінні апарату обласної державної адміністрації, а їх копії - в архівних справах головного розробника.
- У разі наявності неврегульованих розбіжностей у позиціях зацікавлених структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату та інших органів щодо проекту розпорядження, головний розробник оформляє їх у вигляді протоколу узгодження позицій (додаток 5), який підписує керівник структурного підрозділу обласної державної адміністрації, апарату, іншого органу, що є головним розробником.
- Головний розробник готує пояснювальну записку до проекту розпорядження (додаток 6), що повинна містити необхідні розрахунки, обґрунтування і прогнози соціально-економічних та інших результатів реалізації виданого розпорядження. До пояснювальної записки у разі потреби можуть додаватися інформаційно-довідкові матеріали (таблиці, графіки тощо). Загальний обсяг пояснювальної записки не повинен перевищувати чотирьох аркушів.
Пояснювальна записка не подається до проектів розпоряджень з питань внесення змін до складу комісій, робочих груп або з інших організаційних, кадрових питань.
Подання пояснювальної записки до проектів розпоряджень нормативного характеру, у тому числі регуляторних актів, є обов’язковим.
- У разі коли проект розпорядження тягне за собою зміни або доповнення до інших розпоряджень, такі зміни або доповнення включаються в текст проекту або подаються у вигляді проекту окремого розпорядження одночасно з основним проектом. До таких проектів розпоряджень додається порівняльна таблиця (додаток 7), у якій зазначаються положення (норми) розпорядження, що є чинними, а також пропозиції стосовно викладення їх у новій редакції.
- У разі проведення публічного обговорення проекту розпорядження головний розробник вносить його разом з довідкою, в якій зазначаються особи, що були залучені до такого обговорення, його результати, а також рішення щодо врахування пропозицій чи обґрунтування їх відхилення загалом або частково.
- Проект розпорядження із соціально-економічних питань, як правило, має вступну частину (преамбулу), в якій наводяться результати аналізу стану справ і причини виникнення недоліків у розв’язанні відповідних проблем, визначається мета видання розпорядження.
Проекти розпоряджень з питань соціально-економічного розвитку області, у разі потреби, попередньо обговорюються на засіданнях Колегії обласної державної адміністрації.
- Нормативні положення та завдання суб’єктам відносин, передбачені у проекті розпорядження, повинні бути конкретними і реальними, спрямованими на досягнення у найкоротший термін визначеної мети та містити, у разі потреби, перелік виконавців і терміни виконання завдань.
- У проекті розпорядження можуть передбачатися, у разі потреби, проміжні контрольні терміни інформування обласної державної адміністрації про хід виконання встановлених завдань.
- У разі розроблення проекту розпорядження, який має ознаки регуляторного акта, головний розробник проводить аналіз його регуляторного впливу відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» за Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 (із змінами).
Головний розробник разом з проектом розпорядження, який має ознаки регуляторного акта, подає:
копію рішення Державної регуляторної служби України про його погодження;
копію повідомлення про оприлюднення проекту.
- Підготовлений проект розпорядження візує керівник органу, що є головним розробником. Проект розпорядження вноситься голові обласної державної адміністрації разом зі службовою запискою (додаток 8) та відповідними документами.
Головний розробник під час візування проекту розпорядження голови обласної державної адміністрації проставляє напис «Підлягає / не підлягає оприлюдненню».
- За дорученням голови, першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) чи керівника апарату обласної державної адміністрації опрацювання внесеного на розгляд проекту розпорядження проводиться в апараті обласної державної адміністрації, де здійснюється редагування його тексту.
Термін опрацювання проекту розпорядження в апараті обласної державної адміністрації не повинен перевищувати 15 робочих днів.
У разі потреби зазначений термін може бути продовжено за обґрунтованим проханням посадової особи апарату обласної державної адміністрації.
Проект розпорядження, що його завізували керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату обласної державної адміністрації, які здійснювали його опрацювання, передається головним розробником керівникові апарату обласної державної адміністрації.
- Перелік посадових осіб, які візують проект розпорядження, розміщується на зворотному боці останнього аркуша.
- Проект розпорядження візують особи, визначені у додатку 9.
Якщо проект розпорядження стосується питань фінансово-економічної діяльності, то його в обов’язковому порядку візує директор департаменту фінансів обласної державної адміністрації.
У випадку, коли проект розпорядження стосується коштів обласного бюджету, проект розпорядження погоджує голова Львівської обласної ради.
Проекти розпоряджень щодо призначення (звільнення) на посади, включені до номенклатури посад, перебування на яких потребує оформлення допуску та надання доступу до державної таємниці, візує завідувач сектору з питань режимно-секретної роботи апарату обласної державної адміністрації (посадова особа, на яку покладено обов’язки щодо забезпечення режиму секретності в структурному підрозділі).
- Додатки до розпоряджень є невід’ємною частиною розпоряджень, які візує головний розробник проекту розпорядження та підписує заступник голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації.
Положення, плани тощо, які затверджуються розпорядженням голови обласної державної адміністрації, візують головний розробник проекту розпорядження, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації.
У разі коли додатки до розпорядження торкаються фінансово-економічних питань, то вони в обов’язковому порядку візуються директором департаменту фінансів обласної державної адміністрації.
- Проекти розпоряджень підлягають обов’язковій правовій експертизі в юридичному управлінні апарату обласної державної адміністрації.
У разі коли проект розпорядження внесено в апарат обласної державної адміністрації з порушенням визначених у цьому розділі вимог, з порушенням вимог нормопроектувальної техніки, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації на наступний робочий день повертає головному розробникові проект розпорядження та матеріали до нього для надання пояснення й усунення зауважень.
- Юридичне управління апарату обласної державної адміністрації опрацьовує поданий проект розпорядження, зокрема проводить його правову експертизу, вносить поправки, пов’язані з приведенням проекту розпорядження у відповідність до вимог нормопроектувальної техніки, а також, у разі потреби, редагує проект розпорядження.
- Юридичне управління апарату обласної державної адміністрації під час проведення правової експертизи:
- перевіряє проект розпорядження на відповідність Конституції та законам України, іншим актам законодавства;
- оцінює ефективність обраного правового шляху врегулювання проблеми.
У разі виявлення невідповідності проекту розпорядження чи його окремих положень актам законодавства, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації вносить зауваження до такого проекту та повертає його на доопрацювання головному розробникові з відповідними пропозиціями. У разі коли недоліки проекту розпорядження не можуть бути усунені шляхом доопрацювання, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації готує висновок (додаток 10).
- Якщо під час опрацювання проекту розпорядження виявлено необхідність внесення до нього істотних змін, проект повертається для доопрацювання та повторного погодження.
- Розпорядження голови обласної державної адміністрації нормативного характеру підлягають державній реєстрації в Головному територіальному управлінні юстиції у Львівській області згідно з Положенням про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 (із змінами).
Розпорядження голови обласної державної адміністрації нормативного характеру набирають чинності після реєстрації з дня їх оприлюднення, якщо самими розпорядженнями не встановлено більш пізній термін введення їх у дію.
- Розпорядження голови обласної державної адміністрації, що стосуються прав та обов’язків громадян або мають загальний характер, підлягають оприлюдненню і набирають чинності з дня їх оприлюднення, якщо самими актами не встановлено більш пізній термін набрання чинності.
- Розпорядження голови обласної державної адміністрації ненормативного характеру набирають чинності з моменту їх видання, якщо самими розпорядженнями не встановлено більш пізній термін набрання чинності.
- Головний розробник забезпечує, відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», здійснення відстеження результативності прийнятого розпорядження.
- Розпорядження, які підписав голова обласної державної адміністрації, разом з електронною версією, планом розсилки, складеним і підписаним головним розробником проекту розпорядження, подають для реєстрації в адміністративне управління апарату обласної державної адміністрації. Відповідальність за ідентичність електронної та паперової версій розпорядження несе головний розробник проекту розпорядження. Працівник адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації звіряє електронну й паперову версії розпорядження, реєструє його та вносить в базу даних.
Зареєстровані розпорядження голови обласної державної адміністрації надсилаються зацікавленим органам, підприємствам, установам та організаціям і посадовим особам згідно з планом розсилки, оприлюднюються на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації та опубліковуються в друкованих засобах масової інформації в установленому законодавством порядку.
Публічне обговорення проекту розпорядження
голови обласної державної адміністрації
- Проект розпорядження, який стосується життєвих інтересів широких верств населення області, прав, свобод і законних інтересів громадян, передбачає затвердження регіональних програм економічного, соціального, культурного розвитку, а також має важливе соціально-економічне значення для її розвитку, може бути винесений для публічного обговорення на будь-якому етапі підготовки шляхом опублікування у друкованих засобах масової інформації або доведення до відома населення в інший спосіб за рішенням голови обласної державної адміністрації.
Рішення про проведення публічного обговорення проекту розпорядження приймає голова обласної державної адміністрації на підставі пропозицій головного розробника або з власної ініціативи.
- Пропозиції щодо проведення публічного обговорення проекту розпорядження повинні містити обґрунтування необхідності обговорення та інформацію про джерела фінансування його проведення, стислий зміст, мету та очікувані результати прийняття розпорядження.
Пропозицію підписує головний розробник і візують керівники зацікавлених структурних підрозділів обласної державної адміністрації чи апарату або інші органи.
До пропозицій додаються проект розпорядження, завізований керівником структурного підрозділу обласної державної адміністрації, апарату або іншого органу, що є головним розробником, та план проведення публічного обговорення.
- У плані проведення публічного обговорення зазначається:
які верстви та групи населення повинні взяти участь в обговоренні;
яких результатів необхідно досягти;
які заходи передбачено здійснити під час обговорення;
термін проведення обговорення.
- Проект розпорядження, який має ознаки регуляторного акта, оприлюднюється в порядку та у спосіб, передбачені статтями 9, 12, 13 і 20 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
- Організація проведення публічного обговорення проекту розпорядження, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», покладається на головного розробника.
Головний розробник подає до департаменту внутрішньої та інформаційної політики обласної державної адміністрації проект розпорядження (у письмовому та електронному варіантах) разом з планом проведення публічного обговорення, обґрунтуванням необхідності його прийняття та інформацією про контактні телефони й адресу головного розробника.
Публічне громадське обговорення проекту розпорядження проводиться відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 (зі змінами), та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Пропозиції та зауваження, що надійшли у процесі публічного обговорення проекту розпорядження, розглядає, узагальнює та враховує під час доопрацювання проекту головний розробник.
Доопрацювання проекту розпорядження за результатами обговорення може бути підставою для звернення головного розробника щодо продовження терміну внесення такого проекту до голови обласної державної адміністрації.
Підготовка договорів, угод та меморандумів за участі обласної державної адміністрації
- Договори, угоди (додатки до договорів, додаткові угоди) та меморандуми в обов’язковому порядку візують: керівник структурного підрозділу – розробник договору (угоди), меморандуму, керівник структурного підрозділу обласної державної адміністрації, відповідальний за розподіл видатків, начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації.
Проекти господарських, цивільно-правових, адміністративних договорів та угод, а також меморандумів, які підписуються уповноваженими посадовими особами обласної державної адміністрації, підлягають обов'язковій правовій експертизі в юридичному управлінні апарату обласної державної адміністрації.
Юридичне управління апарату обласної державної адміністрації здійснює правову експертизу поданих документів у триденний строк.
За відсутності зауважень проект договору візується начальником юридичного управління апарату обласної державної адміністрації.
У разі наявності зауважень чи заперечень юридичного управління апарату обласної державної адміністрації до наданих на правову експертизу документів про це повідомляється розробнику.
У цьому випадку розробник повинен усунути зауваження.
Якщо розробник не погоджується усунути висловлені зауваження, вважаючи їх безпідставними, його уповноважена особа повинна в письмовому вигляді подати заперечення на зауваження юридичного управління апарату обласної державної адміністрації з метою врегулювання розбіжностей.
У випадку, якщо розбіжності шляхом переговорів не будуть врегульовані, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації у дводенний строк готує висновок, який передає розробнику разом із проектом договору (угоди), меморандуму.
- Начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації візує договори (угоди), істотні умови яких передбачають виділення фінансових ресурсів на їх реалізацію, після погодження шляхом візування начальником відділу фінансового забезпечення апарату обласної державної адміністрації (директором департаменту фінансів обласної державної адміністрації).
- Розробники не мають права подавати на підпис уповноваженим посадовим особам обласної державної адміністрації договори (угоди) та меморандуми, які не завізовані начальником юридичного управління апарату обласної державної адміністрації та начальником відділу фінансового забезпечення апарату обласної державної адміністрації (директором департаменту фінансів обласної державної адміністрації).
- Міжнародні договори, угоди (додатки до договорів, додаткові угоди) та меморандуми обласною державною адміністрацією укладаються у порядку визначеному чинним законодавством.
Підготовка доручень голови обласної державної адміністрації
- Доручення голови обласної державної адміністрації готуються:
- за підсумками нарад за участю голови обласної державної адміністрації;
- для організації виконання нормативних актів, доручень та інших документів центральних органів виконавчої влади;
- для організації виконання розпоряджень голови обласної державної адміністрації;
- для оперативного вирішення інших невідкладних питань;
- на виконання рішень Колегії обласної державної адміністрації.
- Проекти доручень голови обласної державної адміністрації готують структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарат обласної державної адміністрації, помічники голови, першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації відповідно до характеру поставлених завдань.
- За підсумками нарад проекти доручень готують і подають на підпис голові обласної державної адміністрації не пізніше одного робочого дня після проведення наради.
- Проекти доручень візують заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації, начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації, начальник відділу організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації, працівник відділу діловодства та документообігу адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації (редактор), керівник структурного підрозділу (головний розробник доручення).
Проект доручення, завізований усіма посадовими особами, подають на підпис голові обласної державної адміністрації.
Доручення, які підписав голова обласної державної адміністрації, разом з електронною версією та з планом розсилки подають для реєстрації до адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації.
Підготовка доручень першого заступника та заступників голови
обласної державної адміністрації
- Доручення першого заступника та заступників голови обласної державної адміністрації готуються:
- за підсумками нарад за участю першого заступника або заступників голови обласної державної адміністрації;
- для організації виконання нормативних актів, доручень та інших документів центральних органів виконавчої влади;
- для організації виконання розпоряджень голови обласної державної адміністрації;
- для оперативного вирішення інших невідкладних питань.
- Проекти доручень першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації готують структурні підрозділи обласної державної адміністрації, помічники першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації.
- За підсумками нарад проекти доручень готують і подають на підпис першому заступнику або заступникам голови обласної державної адміністрації не пізніше одного робочого дня після проведення наради.
- Проекти доручень візують керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації, начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації, керівник структурного підрозділу (головний розробник доручення), помічники першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації.
Проект доручення, завізований усіма посадовими особами, подають на підпис першому заступникові або заступникам голови обласної державної адміністрації.
Доручення, підписані першим заступником або заступниками голови обласної державної адміністрації, разом з електронною версією та з планом розсилки подають для реєстрації до адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації.
Підготовка проектів наказів керівника апарату
обласної державної адміністрації
- Проекти наказів керівника апарату обласної державної адміністрації готують структурні підрозділи апарату обласної державної адміністрації.
- Проекти наказів керівника апарату обласної державної адміністрації візує заступник керівника апарату обласної державної адміністрації, начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації, начальник відділу фінансового забезпечення апарату обласної державної адміністрації, начальник відділу персоналу та нагород апарату обласної державної адміністрації, начальник відділу взаємодії з правоохоронними органами, запобігання корупції та оборонної роботи апарату обласної державної адміністрації, керівник структурного підрозділу апарату обласної державної адміністрації (головний розробник наказу). При цьому зазначається посада, ініціали і прізвище особи, яка візує проект наказу, а також дата візування.
Проекти наказів щодо призначення (звільнення) на посади, включені до номенклатури посад, перебування на яких потребує оформлення допуску та надання доступу до державної таємниці, візує завідувач сектору з питань режимно-секретної роботи апарату обласної державної адміністрації (посадова особа, на яку покладено обов’язки щодо забезпечення режиму секретності в структурному підрозділі).
- Проект наказу, завізований усіма посадовими особами, подається на підпис керівникові апарату обласної державної адміністрації.
Накази, які підписав керівник апарату обласної державної адміністрації, разом з електронною версією та з планом розсилки подають для реєстрації до адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації.
Візування листів в обласній державній адміністрації
- Листи за підписом голови обласної державної адміністрації візують перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації, начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації (у разі наявності в листах правових норм або юридичного обґрунтування), працівник відділу діловодства та документообігу адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації (редактор), керівник структурного підрозділу обласної державної адміністрації (головний розробник листа).
- Листи за підписом першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації візують керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації, начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації (у разі наявності в листах правових норм або юридичного обґрунтування), керівник структурного підрозділу обласної державної адміністрації (головний розробник листа).
Взаємовідносини обласної державної адміністрації
з іншими органами державної влади та органами
місцевого самоврядування
- З метою забезпечення належного виконання покладених на обласну державну адміністрацію завдань взаємовідносини обласної державної адміністрації з іншими органами державної влади та органами місцевого самоврядування здійснюються в установленому законами порядку.
131. Контроль за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади здійснюється відповідно до Порядку контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 1999 року №339, інших актів законодавства у цій сфері регулювання.
- Обласна державна адміністрація готує та подає зауваження і пропозиції з питань розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць до проектів актів законодавства, які розробляються іншими органами.
З метою врахування громадської думки щодо проекту акта законодавства з питань розвитку конкретної адміністративно-територіальної одиниці, що надійшов від інших державних органів для погодження обласною державною адміністрацією, може бути проведене його громадське обговорення.
- Проект акта Кабінету Міністрів України подається Кабінету Міністрів України обласною державною адміністрацією відповідно до встановлених Регламентом Кабінету Міністрів України вимог.
Проект акта Кабінету Міністрів України подається на розгляд обласної державної адміністрації структурними підрозділами обласної державної адміністрації або апарату, чи іншими органами та розглядається в установленому цим Регламентом порядку.
Під час розгляду поданого обласною державною адміністрацією проекту акта Кабінету Міністрів України голова обласної державної адміністрації має право брати участь у засіданні Кабінету Міністрів України з правом дорадчого голосу.
- Голова обласної державної адміністрації погоджує рішення про визначення пріоритетів та плани роботи територіальних органів центральних органів виконавчої влади, у тому числі структурних підрозділів територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, що забезпечують реалізацію повноважень інших центральних органів виконавчої влади (крім рішень про визначення пріоритетів та планів роботи територіальних органів МВС, Антимонопольного комітету, Держстату, Держаудитслужби в разі їх утворення). У разі ненадання у встановлений територіальними органами центральних органів виконавчої влади строк пропозицій такі рішення та плани роботи вважаються погодженими.
Порядок інформування центральних органів виконавчої влади, обласної державної адміністрації та населення про найважливіші події, явища і тенденції суспільно-політичного, соціально-економічного та культурного становища в області
- Інформація про найважливіші події, явища і тенденції в суспільно-політичному, соціально-економічному становищі та культурному житті області передається до 10 години кожного робочого дня районними державними адміністраціями, виконавчими органами міських (міст обласного значення) рад, структурними підрозділами обласної державної адміністрації, апаратом обласної державної адміністрації до департаменту внутрішньої та інформаційної політики обласної державної адміністрації для узагальнення.
- Систематизована та погоджена з відповідними заступниками голови обласної державної адміністрації (згідно з розподілом обов'язків) інформація щодня передається до Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади та засобів масової інформації.
- З метою інформування населення області про діяльність обласної державної адміністрації, видані головою обласної державної адміністрації розпорядження, що стосуються інтересів населення, доводяться до їх відома через засоби масової інформації. З актуальних питань суспільно-політичного, соціально-економічного та культурного життя області та країни за участю керівництва обласної державної адміністрації проводяться прес-конференції, круглі столи, теле- і радіозустрічі у прямому ефірі тощо.