ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної
адміністрації
від «01» лютого 2018 року
№ 71/0/5-18
Загальні положення
механізм організації взаємодії голови обласної державної адміністрації, першого заступника голови, заступників голови, керівника апарату обласної державної адміністрації, апарату обласної державної адміністрації, структурних підрозділів обласної державної адміністрації, а також консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, утворених головою обласної державної адміністрації під час вирішення питань, що належать до повноважень обласної державної адміністрації;
порядок здійснення правового, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності обласної державної адміністрації.
Розподіл обов'язків
між посадовими особами обласної державної адміністрації
функцій та повноважень, закріплених за посадовою особою;
структурних підрозділів обласної державної адміністрації, діяльність яких контролюватиметься відповідною посадовою особою;
підприємств, установ та організацій, щодо яких посадова особа забезпечує реалізацію відповідно до законодавства державної політики;
порядку заміщення голови, його першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації у разі їх відсутності.
Голова обласної державної адміністрації визначає обов’язки посадових осіб щодо спрямування та контролю за діяльністю відповідних районних державних адміністрацій та контролю за їх роботою.
Планування роботи обласної державної адміністрації
Пропозиції до планів роботи обласної державної адміністрації подаються до відділу організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації керівниками структурних підрозділів обласної державної адміністрації не пізніше ніж за місяць до початку року, квартальних − за 20 днів до початку кварталу.
Відповідальність за своєчасну та якісну підготовку пропозицій до планів роботи обласної державної адміністрації покладається на керівників відповідних структурних підрозділів і заступників голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов'язків) та керівника апарату обласної державної адміністрації.
Контроль за формуванням планів обласної державної адміністрації здійснюється керівником апарату обласної державної адміністрації.
Керівник апарату обласної державної адміністрації в разі потреби повертає пропозиції структурних підрозділів обласної державної адміністрації на доопрацювання.
Сформовані відділом організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації проекти планів роботи обласної державної адміністрації подаються для розгляду керівникові апарату обласної державної адміністрації.
Узгоджені керівником апарату обласної державної адміністрації проекти планів обласної державної адміністрації подаються на затвердження голові обласної державної адміністрації: річний план роботи − не пізніше ніж за 7 днів до початку року, квартальний план роботи − за 5 днів до початку кварталу.
13. Плани роботи обласної державної адміністрації передбачають заходи, спрямовані на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України та Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня (надалі − акти законодавства), доручень Прем'єр-міністра України, державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, здійснення інших визначених законами, а також делегованих обласною радою повноважень і забезпечення реалізації державної політики. До планів роботи обласної державної адміністрації включаються:актуальні питання, пов'язані із здійсненням заходів із соціально-економічного розвитку території або окремих її адміністративно-територіальних одиниць, функціонуванням галузей господарського комплексу та розв'язанням проблем у соціальній сфері, поліпшенням діяльності місцевих органів виконавчої влади, їх взаємодією з органами місцевого самоврядування, які потребують розгляду на засіданнях Колегії обласної державної адміністрації, нарадах у голови обласної державної адміністрації, його заступників та керівника апарату обласної державної адміністрації, вжиття додаткових заходів для їх вирішення;перелік актів законодавства, Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, хід виконання яких розглядатиметься в порядку контролю;
основні організаційно-масові заходи, проведення яких забезпечується обласною державною адміністрацією або за її участі.
Плани повинні містити питання:
підбиття підсумків діяльності обласної державної адміністрації за відповідний період з визначенням основних напрямів подальшої роботи;
діяльності обласної державної адміністрації з виконання актів законодавства, розпоряджень голови обласної державної адміністрації.
Підготовка до розгляду діяльності структурних підрозділів обласної державної адміністрації передбачає, як правило, проведення комплексної або цільової перевірки стану справ на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
У планах роботи обласної державної адміністрації визначаються конкретні структурні підрозділи або посадові особи, відповідальні за здійснення запланованих заходів, а також строки їх здійснення.
Узагальнення інформації про виконання плану роботи обласної державної адміністрації за попередній квартал здійснюється відділом організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації після погодження із заступниками голови (відповідно до розподілу обов'язків) та керівником апарату обласної державної адміністрації.
Голові обласної державної адміністрації узагальнена інформація про виконання плану роботи за попередній квартал подається до 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Порядок планування роботи структурних підрозділів апарату обласної державної адміністрації встановлює керівник апарату обласної державної адміністрації.
Планування роботи обласної державної адміністрації з підготовки проектів регуляторних актів
Обласна державна адміністрація затверджує плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня поточного року, якщо інше не встановлено законом.
План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів має містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, термінів підготовки проектів, найменування підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.
Затверджений план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації, визначених обласною державною адміністрацією, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації не пізніше як у десятиденний термін після їх затвердження.
Якщо структурні підрозділи, апарат обласної державної адміністрації готують або розглядають проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого обласною державною адміністрацією плану з підготовки проектів регуляторних актів, цей структурний підрозділ чи апарат обласної державної адміністрації вносить проект розпорядження голови обласної державної адміністрації щодо внесення змін до вищезгаданого плану. Такий проект розпорядження вноситься не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки або з дня внесення проекту на розгляд голові обласної державної адміністрації, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.
Організація роботи апарату обласної державної адміністрації
Апарат обласної державної адміністрації здійснює правове, організаційне, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності обласної державної адміністрації.
25. Апарат обласної державної адміністрації відповідно до покладених на нього завдань: - опрацьовує документи, що надходять до обласної державної адміністрації, готує до них аналітичні, довідкові та інші матеріали, а також проекти доручень голови, заступників голови обласної державної адміністрації, накази керівника апарату обласної державної адміністрації;- здійснює опрацювання проектів розпоряджень, наказів керівника апарату обласної державної адміністрації;
- розробляє за дорученням голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації проекти розпоряджень або наказів керівника апарату обласної державної адміністрації з організаційних та кадрових питань;
- перевіряє за дорученням голови обласної державної адміністрації або керівника апарату обласної державної адміністрації виконання структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, а також територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади актів законодавства (з питань здійснення повноважень обласної державної адміністрації), актів Президента України та Уряду, доручень Президента України та Прем’єр-міністра України, розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації;
- вивчає та узагальнює досвід роботи зазначених органів і надає практичну допомогу у вирішенні складних проблем, розробляє пропозиції щодо вдосконалення їх діяльності;
- здійснює контроль за своєчасним поданням доповідей, інформаційних та інших матеріалів із питань виконання актів законодавства, розпоряджень голови обласної державної адміністрації;
- за дорученням голови обласної державної адміністрації проводить аналіз роботи органів місцевого самоврядування у межах повноважень і в порядку, визначеному законодавством, надає методичну та іншу практичну допомогу з питань удосконалення організації їх роботи, готує пропозиції щодо поглиблення взаємодії обласної державної адміністрації з органами місцевого самоврядування для спільного вирішення питань економічного, соціального, культурного та іншого розвитку відповідних територій;
- здійснює правове забезпечення діяльності обласної державної адміністрації, надає методичну та іншу практичну допомогу, спрямовану на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативних документів обласною державною адміністрацією її керівництвом, структурними підрозділами, апаратом та посадовими особами обласної державної адміністрації під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків;
- надає правову допомогу структурним підрозділам та посадовим особам обласної державної адміністрації;
- готує аналітичні, інформаційні та інші матеріали з організаційних і кадрових питань, що розглядаються головою обласної державної адміністрації;
- здійснює матеріально-технічне і господарсько-побутове забезпечення діяльності обласної державної адміністрації;
- забезпечує дотримання режиму роботи в адміністративному будинку обласної державної адміністрації;
- забезпечує організацію приймання-передачі інформації засобами електронного зв'язку відповідно до вимог законодавства, належний протипожежний стан у приміщеннях обласної державної адміністрації та дотримання правил охорони праці;
- провадить діяльність, пов'язану з державною таємницею, організовує та здійснює заходи щодо забезпечення режиму секретності в обласній державній адміністрації відповідно до вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці;
- забезпечує висвітлення діяльності обласної державної адміністрації;
- виконує відповідно до цього Регламенту інші функції.
Керівник апарату призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу.
Керівник апарату має заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу.
На період відсутності керівника апарату обласної державної адміністрації його обов'язки виконує заступник керівника апарату обласної державної адміністрації.
Керівник апарату обласної державної адміністрації видає накази з питань, що належать до його компетенції.
Накази керівника апарату обласної державної адміністрації, що суперечать Конституції України, іншим актам законодавства, рішенням Конституційного Суду України та актам міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації.
Управління персоналом
Керівник апарату обласної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації організовують вивчення ділових і моральних якостей осіб, які претендують на зайняття посад державних службовців.
Прийняття працівників на роботу до обласної державної адміністрації на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, та звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Організація роботи з документами
Приймання, реєстрація і передання за призначенням вхідної кореспонденції, що надійшла до обласної державної адміністрації, реєстрація і відправлення вихідної кореспонденції, ведення довідкової картотеки на базі автоматизованих систем з діловодства покладається на адміністративне управління апарату обласної державної адміністрації.
41. Організація роботи з документами з грифом «Для службового користування» в обласній державній адміністрації здійснюється відповідно до Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 736, та виданого на підставі цього нормативного акта розпорядження голови обласної державної адміністрації.
Організація роботи з контролю за виконанням документів
Відповідальність за організацію і стан контролю виконання документів несуть голова обласної державної адміністрації, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов'язків), керівник апарату обласної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації.
Координацію роботи з контролю за виконанням документів здійснює керівник апарату обласної державної адміністрації.
У структурних підрозділах контроль за виконанням документів покладається на керівника структурного підрозділу, а безпосередній контроль у структурному підрозділі за виконанням документів здійснює посадова особа, відповідальна за контроль.
Безпосередній контроль за виконанням документів покладається на відділ організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації.
При підготовці відповідей на контрольні документи з резолюціями, у яких зазначено декілька виконавців, інформація надається головному виконавцю (першому в резолюції або конкретно визначеному у резолюції) не пізніше ніж за 2 дні до терміну, вказаного в документі або визначеного в резолюції.
Обов’язковому контролю підлягає виконання завдань, визначених актами законодавства, Президента України, Прем’єр-міністра України, розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації, дорученнями першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, розгляд звернень комітетів Верховної Ради України, запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад.
Контроль за своєчасним виконанням завдань, визначених актами законодавства, Президента України, Прем’єр-міністра України, розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації, дорученнями першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, а також за розглядом звернень комітетів Верховної Ради України, запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад та звернень громадян здійснюється відділом організаційної роботи та контролю апарату обласної державної адміністрації
- аналізу та узагальнення у визначені строки письмової інформації про стан виконання документів у цілому або окремих установлених ними завдань, що надходять від виконавців;
- систематичного аналізу статистичних та інших даних, що характеризують стан виконання документів;
- проведення періодичної комплексної або цільової перевірки організації та стану виконання завдань безпосередньо на місцях;
- розгляду питань діяльності (звітування) виконавців на засіданнях Колегії, нарадах у голови обласної державної адміністрації, першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, керівника апарату обласної державної адміністрації.
За результатами розгляду матеріалів, що містять відомості про можливий зрив своєчасного виконання документа або передбаченого ним окремого завдання, голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації дає доручення виконавцям вжити додаткових заходів для усунення причин, що можуть зумовити зрив виконання документа у визначений термін.
При неможливості виконання завдання в установлений термін виконавець вносить доповідну записку про перенесення терміну з обґрунтуванням причин, що унеможливлюють вчасне виконання завдання.
Пропозиції щодо продовження терміну виконання документа органу влади вищого рівня, центральному органу виконавчої влади подаються за 7 днів до закінчення встановленого строку. Якщо термін виконання документа менший ніж 7 днів – за 1 день до встановленого строку.
У разі неможливості виконання розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації, доручень першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації в установлені строки виконавцем, не пізніше ніж за 3 робочі дні до закінчення встановленого строку, подається голові обласної державної адміністрації, першому заступнику, заступникам голови обласної державної адміністрації доповідна записка про перенесення терміну з обґрунтуванням причин, що унеможливлюють вчасне їх виконання.
Організація розгляду звернень громадян та проведення
особистого прийому громадян
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації, керівник апарату обласної державної адміністрації встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
При продовженні терміну розгляду звернення, відповідальні виконавці готують проміжну відповідь з обґрунтуванням причин такого продовження та строків надання відповіді по суті порушеного питання.
У разі допущення порушень термінів розгляду звернень, виконавець подає доповідну записку на ім'я керівника, яке вказане у резолюції, із зазначенням причин, які зумовили порушення терміну розгляду.
Анонімні звернення розгляду не підлягають.
Письмові звернення, у яких порушені питання, вирішення яких не належить до повноважень обласної державної адміністрації, пересилаються для розгляду за належністю до органу, до компетенції якого відноситься вирішення питання по суті, у термін не пізніше 5 робочих днів із дня надходження до обласної державної адміністрації, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Рішення про направлення звернення за належністю приймають голова, перший заступник, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків), керівник апарату обласної державної адміністрації. Звернення направляється визначеному органу разом із супровідним листом, у якому міститься прохання повідомити заявника про результати розгляду його звернення.
Не розглядаються повторні звернення, що були предметом розгляду в обласній державній адміністрації від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає голова обласної державної адміністрації, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Графік особистого прийому громадян містить інформацію про місце проведення, дні та години прийому.
Організація правового забезпечення діяльності
обласної державної адміністрації
З питань організації та проведення правової роботи юридичне управління керується актами Міністерства юстиції України.
- правове забезпечення діяльності обласної державної адміністрації та організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативних документів обласної державної адміністрації її керівництвом, структурними підрозділами, апаратом та посадовими особами обласної державної адміністрації під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків;
- підготовка інформаційних, довідкових та інших матеріалів з питань застосування законодавства;
- представлення інтересів обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів у судах та інших органах влади під час розгляду правових питань або спорів.
- організовує та бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики, правильного застосування законодавства в обласній державній адміністрації та її структурних підрозділах, подає керівництву пропозиції щодо вирішення правових питань;
- розробляє та бере участь у розробленні проектів розпоряджень та доручень голови обласної державної адміністрації, наказів керівника апарату обласної державної адміністрації;
- здійснює правову експертизу проектів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, готує висновки у разі їх невідповідності актам законодавства та/або подає пропозиції щодо приведення таких проектів у відповідність до вимог чинного законодавства, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
- переглядає разом із структурними підрозділами обласної державної адміністрації розпорядження голови обласної державної адміністрації та інші документи з питань, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством, подає відповідні пропозиції голові обласної державної адміністрації;
- організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів обласної державної адміністрації, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів;
- організовує претензійну та позовну роботу, здійснює контроль за її проведенням;
- аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи;
- сприяє правильному застосуванню актів законодавства про працю;
- здійснює заходи, спрямовані на підвищення рівня правових знань працівників обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів;
- забезпечує в установленому порядку представлення інтересів обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів у судах та інших органах;
- готує інформаційні, довідкові та інші матеріали з питань застосування законодавства;
- визначає розпорядження голови обласної державної адміністрації, які носять нормативно-правовий характер та підлягають державній реєстрації в Головному територіальному управлінні юстиції у Львівській області;
- за дорученням керівництва обласної державної адміністрації виконує інші завдання щодо правового забезпечення діяльності обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів.
- здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;
- подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про управління;
- організовує роботу працівників управління, розподіляє обов’язки між ними, дає відповідні доручення щодо виконання покладених на управління завдань і доручень керівництва;
- визначає права та обов'язки працівників управління, подає на затвердження керівникові апарату обласної державної адміністрації посадові інструкції працівників управління;
- бере участь у засіданнях, нарадах та інших заходах під час обговорення питань, які мають відношення до правового забезпечення роботи обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів;
- подає пропозиції керівникові апарату обласної державної адміністрації щодо заохочення працівників або притягнення до відповідальності згідно із законодавством;
- за дорученням керівництва обласної державної адміністрації здійснює прийом громадян, представників підприємств, установ та організацій, розглядає їх звернення і вносить керівництву за результатами їх розгляду відповідні пропозиції.
Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи,
служби і комісії обласної державної адміністрації
71. З метою забезпечення участі громадян в управлінні державними справами при обласній державній адміністрації утворюється громадська рада відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року №996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» (зі змінами).
До складу Колегії за пропозицією громадських організацій, творчих спілок, підприємств, наукових установ та інших організацій можуть бути включені їх представники.
Кількісний та персональний склад Колегії обласної державної адміністрації визначається головою обласної державної адміністрації.
74. Засідання Колегії веде голова, а у разі його відсутності - особа, на яку покладено виконання обов'язків голови Колегії.Засідання Колегії проводиться у разі, коли у ньому беруть участь не менше ніж дві третини загальної кількості членів Колегії.
За результатами засідання Колегії оформляється протокол.
Рішення Колегії підписує голова колегії, а в разі відсутності – виконуючий обов’язки голови, головуючий на засіданні Колегії. Рішення Колегії та довідковий матеріал є невід’ємною частиною протоколу. Рішення Колегії мають свій бланк, дату прийняття та реєстраційний номер.
За результатами засідання Колегії голова може давати доручення, які зазначаються у протоколі та оформляються на відповідному бланку.
Рішення Колегії, як правило, реалізовуються шляхом видання розпоряджень або доручень голови обласної державної адміністрації.
Рішення Колегії з організаційних, процедурних і контрольних питань вносяться до протоколу засідання (без видання розпорядження чи доручення голови обласної державної адміністрації).
Порядок підготовки та проведення нарад
Порядок денний, аналітичні довідки про стан справ та обґрунтування причини внесення питання на розгляд надсилаються учасникам наради не пізніше ніж за один день до проведення наради, а з додаткових (позапланових) питань подаються у день проведення наради.
Прийняті на нарадах рішення оформляються протоколами не пізніше наступного робочого дня. У протоколі зазначаються прізвища та ініціали посадових осіб, які брали участь у нараді, питання, що розглядалися, і прийняті за результатами розгляду рішення. Протокол наради підписує головуючий та візує особа, яка вела протокол.
За результатами розгляду питань на нараді можуть видаватися в установленому порядку розпорядження або доручення голови обласної державної адміністрації, доручення першого заступника, заступників голови обласної державної адміністрації, накази та доручення керівника апарату обласної державної адміністрації.
Порядок внесення та розгляду проектів розпоряджень
голови обласної державної адміністрації
У разі коли розроблення проекту розпорядження доручено кільком структурним підрозділам обласної державної адміністрації чи її апарату або іншому органу, головним розробником є виконавець, зазначений першим.
У разі коли проект розпорядження стосується розвитку конкретної адміністративно-територіальної одиниці або інтересів окремої територіальної громади, такий проект надсилається відповідному органу місцевого самоврядування для розгляду та внесення пропозицій.
Головний розробник самостійно визначає зацікавлені структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарату та інші органи, виходячи із змісту основних положень проекту розпорядження.
Головний розробник організовує, спрямовує та координує роботу зацікавлених структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату та інших органів з розроблення проекту розпорядження, вживає вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей у їх позиціях щодо проекту розпорядження (проводить консультації, узгоджувальні наради, робочі зустрічі тощо), отримує від них інформаційно-аналітичні та інші необхідні матеріали.
84. Проекти розпорядження погоджують шляхом візування керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату, інших органів (якщо реалізація проекту розпорядження стосується їх діяльності), заступники голови (відповідно до розподілу обов’язків), керівник апарату обласної державної адміністрації. При цьому зазначається посада, ініціали і прізвище особи, яка візує проект розпорядження, а також дата візування. Проекти розпоряджень, які розробляються на виконання актів законодавства, указів, розпоряджень та доручень Президента України, доручень Прем’єр-міністра України, погоджуються структурними підрозділами обласної державної адміністрації не пізніше наступного робочого дня після їх подання головним розробником.
Якщо зацікавлені структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарату та інші органи не висловили своєї позиції щодо проекту розпорядження у визначений головним розробником термін, такий проект вважається погодженим без зауважень.
За результатами погодження проекту розпорядження головним розробником готується довідка про погодження (додаток 4), у якій зазначаються зацікавлені структурні підрозділи обласної державної адміністрації, апарату, інші органи, що:
погодили проект розпорядження без зауважень;
висловили зауваження та пропозиції, враховані головним розробником;
висловили зауваження та пропозиції, не враховані головним розробником;
не висловили своєї позиції щодо проекту розпорядження.
Довідка про погодження може не готуватись у разі, коли проект розпорядження стосується кадрових, організаційних (внутрішніх) питань діяльності обласної державної адміністрації, а також у випадках, коли керівники зацікавлених структурних підрозділів, апарату візують проект розпорядження.
Пояснювальна записка не подається до проектів розпоряджень з питань внесення змін до складу комісій, робочих груп або з інших організаційних, кадрових питань.
Подання пояснювальної записки до проектів розпоряджень нормативного характеру, у тому числі регуляторних актів, є обов’язковим.
Проекти розпоряджень з питань соціально-економічного розвитку області, у разі потреби, попередньо обговорюються на засіданнях Колегії обласної державної адміністрації.
Головний розробник разом з проектом розпорядження, який має ознаки регуляторного акта, подає:
копію рішення Державної регуляторної служби України про його погодження;
копію повідомлення про оприлюднення проекту.
Головний розробник під час візування проекту розпорядження голови обласної державної адміністрації проставляє напис «Підлягає / не підлягає оприлюдненню».
Термін опрацювання проекту розпорядження в апараті обласної державної адміністрації не повинен перевищувати 15 робочих днів.
У разі потреби зазначений термін може бути продовжено за обґрунтованим проханням посадової особи апарату обласної державної адміністрації.
Проект розпорядження, що його завізували керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату обласної державної адміністрації, які здійснювали його опрацювання, передається головним розробником керівникові апарату обласної державної адміністрації.
Якщо проект розпорядження стосується питань фінансово-економічної діяльності, то його в обов’язковому порядку візує директор департаменту фінансів обласної державної адміністрації.
У випадку, коли проект розпорядження стосується коштів обласного бюджету, проект розпорядження погоджує голова Львівської обласної ради.
Проекти розпоряджень щодо призначення (звільнення) на посади, включені до номенклатури посад, перебування на яких потребує оформлення допуску та надання доступу до державної таємниці, візує завідувач сектору з питань режимно-секретної роботи апарату обласної державної адміністрації (посадова особа, на яку покладено обов’язки щодо забезпечення режиму секретності в структурному підрозділі).
Положення, плани тощо, які затверджуються розпорядженням голови обласної державної адміністрації, візують головний розробник проекту розпорядження, заступники голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків) або керівник апарату обласної державної адміністрації.
У разі коли додатки до розпорядження торкаються фінансово-економічних питань, то вони в обов’язковому порядку візуються директором департаменту фінансів обласної державної адміністрації.
У разі коли проект розпорядження внесено в апарат обласної державної адміністрації з порушенням визначених у цьому розділі вимог, з порушенням вимог нормопроектувальної техніки, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації на наступний робочий день повертає головному розробникові проект розпорядження та матеріали до нього для надання пояснення й усунення зауважень.
- перевіряє проект розпорядження на відповідність Конституції та законам України, іншим актам законодавства;
- оцінює ефективність обраного правового шляху врегулювання проблеми.
У разі виявлення невідповідності проекту розпорядження чи його окремих положень актам законодавства, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації вносить зауваження до такого проекту та повертає його на доопрацювання головному розробникові з відповідними пропозиціями. У разі коли недоліки проекту розпорядження не можуть бути усунені шляхом доопрацювання, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації готує висновок (додаток 10).
Розпорядження голови обласної державної адміністрації нормативного характеру набирають чинності після реєстрації з дня їх оприлюднення, якщо самими розпорядженнями не встановлено більш пізній термін введення їх у дію.
Зареєстровані розпорядження голови обласної державної адміністрації надсилаються зацікавленим органам, підприємствам, установам та організаціям і посадовим особам згідно з планом розсилки, оприлюднюються на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації та опубліковуються в друкованих засобах масової інформації в установленому законодавством порядку.
Публічне обговорення проекту розпорядження
голови обласної державної адміністрації
Рішення про проведення публічного обговорення проекту розпорядження приймає голова обласної державної адміністрації на підставі пропозицій головного розробника або з власної ініціативи.
Пропозицію підписує головний розробник і візують керівники зацікавлених структурних підрозділів обласної державної адміністрації чи апарату або інші органи.
До пропозицій додаються проект розпорядження, завізований керівником структурного підрозділу обласної державної адміністрації, апарату або іншого органу, що є головним розробником, та план проведення публічного обговорення.
які верстви та групи населення повинні взяти участь в обговоренні;
яких результатів необхідно досягти;
які заходи передбачено здійснити під час обговорення;
термін проведення обговорення.
Головний розробник подає до департаменту внутрішньої та інформаційної політики обласної державної адміністрації проект розпорядження (у письмовому та електронному варіантах) разом з планом проведення публічного обговорення, обґрунтуванням необхідності його прийняття та інформацією про контактні телефони й адресу головного розробника.
Публічне громадське обговорення проекту розпорядження проводиться відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 (зі змінами), та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Пропозиції та зауваження, що надійшли у процесі публічного обговорення проекту розпорядження, розглядає, узагальнює та враховує під час доопрацювання проекту головний розробник.
Доопрацювання проекту розпорядження за результатами обговорення може бути підставою для звернення головного розробника щодо продовження терміну внесення такого проекту до голови обласної державної адміністрації.
Підготовка договорів, угод та меморандумів за участі обласної державної адміністрації
Проекти господарських, цивільно-правових, адміністративних договорів та угод, а також меморандумів, які підписуються уповноваженими посадовими особами обласної державної адміністрації, підлягають обов'язковій правовій експертизі в юридичному управлінні апарату обласної державної адміністрації.
Юридичне управління апарату обласної державної адміністрації здійснює правову експертизу поданих документів у триденний строк.
За відсутності зауважень проект договору візується начальником юридичного управління апарату обласної державної адміністрації.
У разі наявності зауважень чи заперечень юридичного управління апарату обласної державної адміністрації до наданих на правову експертизу документів про це повідомляється розробнику.
У цьому випадку розробник повинен усунути зауваження.
Якщо розробник не погоджується усунути висловлені зауваження, вважаючи їх безпідставними, його уповноважена особа повинна в письмовому вигляді подати заперечення на зауваження юридичного управління апарату обласної державної адміністрації з метою врегулювання розбіжностей.
У випадку, якщо розбіжності шляхом переговорів не будуть врегульовані, юридичне управління апарату обласної державної адміністрації у дводенний строк готує висновок, який передає розробнику разом із проектом договору (угоди), меморандуму.
Підготовка доручень голови обласної державної адміністрації
- за підсумками нарад за участю голови обласної державної адміністрації;
- для організації виконання нормативних актів, доручень та інших документів центральних органів виконавчої влади;
- для організації виконання розпоряджень голови обласної державної адміністрації;
- для оперативного вирішення інших невідкладних питань;
- на виконання рішень Колегії обласної державної адміністрації.
Проект доручення, завізований усіма посадовими особами, подають на підпис голові обласної державної адміністрації.
Доручення, які підписав голова обласної державної адміністрації, разом з електронною версією та з планом розсилки подають для реєстрації до адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації.
Підготовка доручень першого заступника та заступників голови
обласної державної адміністрації
- за підсумками нарад за участю першого заступника або заступників голови обласної державної адміністрації;
- для організації виконання нормативних актів, доручень та інших документів центральних органів виконавчої влади;
- для організації виконання розпоряджень голови обласної державної адміністрації;
- для оперативного вирішення інших невідкладних питань.
Проект доручення, завізований усіма посадовими особами, подають на підпис першому заступникові або заступникам голови обласної державної адміністрації.
Доручення, підписані першим заступником або заступниками голови обласної державної адміністрації, разом з електронною версією та з планом розсилки подають для реєстрації до адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації.
Підготовка проектів наказів керівника апарату
обласної державної адміністрації
Проекти наказів щодо призначення (звільнення) на посади, включені до номенклатури посад, перебування на яких потребує оформлення допуску та надання доступу до державної таємниці, візує завідувач сектору з питань режимно-секретної роботи апарату обласної державної адміністрації (посадова особа, на яку покладено обов’язки щодо забезпечення режиму секретності в структурному підрозділі).
Накази, які підписав керівник апарату обласної державної адміністрації, разом з електронною версією та з планом розсилки подають для реєстрації до адміністративного управління апарату обласної державної адміністрації.
Візування листів в обласній державній адміністрації
Взаємовідносини обласної державної адміністрації
з іншими органами державної влади та органами
місцевого самоврядування
131. Контроль за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади здійснюється відповідно до Порядку контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 1999 року №339, інших актів законодавства у цій сфері регулювання.
З метою врахування громадської думки щодо проекту акта законодавства з питань розвитку конкретної адміністративно-територіальної одиниці, що надійшов від інших державних органів для погодження обласною державною адміністрацією, може бути проведене його громадське обговорення.
Проект акта Кабінету Міністрів України подається на розгляд обласної державної адміністрації структурними підрозділами обласної державної адміністрації або апарату, чи іншими органами та розглядається в установленому цим Регламентом порядку.
Під час розгляду поданого обласною державною адміністрацією проекту акта Кабінету Міністрів України голова обласної державної адміністрації має право брати участь у засіданні Кабінету Міністрів України з правом дорадчого голосу.
Порядок інформування центральних органів виконавчої влади, обласної державної адміністрації та населення про найважливіші події, явища і тенденції суспільно-політичного, соціально-економічного та культурного становища в області