Додаток 1 до розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 19.04.2024 № 370/0/5-24ВА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
обласної військової адміністрації
_______________ № ___________
ПОРЯДОК
надання фінансової підтримки на створення в територіальних громадах відділень/будинків підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осібз інвалідністю, які потребують стороннього догляду, побутового догляду, на умовах співфінансування
- Цей Порядок визначає умови, механізм надання субвенції з обласного бюджету бюджетам територіальних громад на створення відділень/будинків підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю, облаштування будівель/приміщень (у тому числі прилеглих територій), призначених для надання соціальних послуг підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю, (далі – субвенція) в рамках реалізації Комплексної програми охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки цивільного населення у Львівській області на 2023 – 2026 роки, затвердженої розпорядженням начальника обласної військової адміністрації від 05.09.2023 № 795/0/5-23ВА.
- У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
надавач соціальних послуг - суб’єкт, що надає соціальні послуги підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю (далі - надавач соціальних послуг), утворений органами, зазначеними у частині першій статті 11 Закону Украни «Про соціальні прослуги», діяльність яких фінансується за рахунок коштів відповідного бюджету/бюджетів;
відділення/будинок підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю - установа, заклад або структурний підрозділ соціального обслуговування системи соціального захисту населення, що утворюється для надання соціальної послуги підтриманого проживання не менше ніж 12 особам похилого віку та/або повнолітнім особам з інвалідністю, які потребують догляду та підтримки;
соціальна послуга підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю - комплекс заходів з надання місця для проживання, навчання, розвитку та підтримки навичок самостійного проживання, допомоги в організації розпорядку дня, організації медичного патронажу, допомоги у веденні домашнього господарства (закупівля і доставка продуктів харчування, ліків та інших товарів, приготування їжі, косметичне прибирання), з представництва інтересів, надання допомоги в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами, інформації з питань соціального захисту населення, допомоги в отриманні безоплатної правової допомоги, спрямований на створення для отримувачів соціальної послуги соціально-побутових умов для самостійного проживання, захист їхніх прав та інтересів і залучення їх до життєдіяльності територіальної громади;
соціальна послуга стаціонарного догляду - комплекс соціальних та реабілітаційних заходів, що здійснюється згідно з індивідуальним планом протягом робочого дня суб’єкта, що надає соціальну послугу, і спрямований на створення умов забезпечення життєдіяльності осіб, які втратили/не набули здатність до самообслуговування, з наданням їм місця проживання.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у законах України «Про соціальні послуги», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та інших нормативно-правових актах.
- 3. Головним розпорядником коштів та відповідальним за виконання бюджетної програми є департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
- 4. Розпорядники коштів за бюджетами територіальних громад визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
- 5. Субвенція спрямовується на:
реконструкцію, капітальний, поточний ремонт наявних будівель/приміщень (у тому числі прилеглих територій), у яких суб’єкт, що надає соціальні послуги, надаватиме соціальні послуги підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю;
придбання матеріалів, обладнання та інвентарю, у тому числі довгострокового користування, для облаштування будівель/приміщень (у тому числі прилеглих територій), у яких суб’єкт, що надає соціальні послуги, надаватиме послуги підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю.
- 6. Умовами надання субвенції є наявність:
рішення органу місцевого самоврядування про створення відділення/будинку підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю;
приміщення, окремої будівлі, споруди або частини будівлі, прилеглих територій, що потребують реконструкції, капітального, поточного ремонту, або облаштування необхідним обладнанням, які є комунальною власністю територіальної громади і де суб’єкт надаватиме соціальні послуги підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю;
затверджених в установленому порядку документів, необхідних для виконання робіт з реконструкції, капітального, поточного ремонту приміщення (у тому числі прилеглих територій), у якому надавач соціальних послуг надаватиме соціальні послуги підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю з урахуванням вимог Державного стандарту соціальної послуги підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 07.06.2017 № 956, зареєстрованим Міністерством юстиції України від 30.06.2017 за № 806/30674 і Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 29.02.2016 № 198, зареєстрованим Міністерством юстиції України від 23.03.2016 № 432/28562;
гарантійного листа органу місцевого самоврядування стосовно використання коштів субвенції (відкриття об’єкту) до кінця поточного бюджетного року та забезпечення подальшого функціонування об’єкта, а саме: забезпечення належного утримання об’єкта за рахунок коштів бюджету територіальної громади та/або інших джерел, не заборонених законодавством (з подальшим наданням підтвердження запланованих видатків бюджету територіальної громади на відповідний бюджетний період).
- Співфінансуванням вважається наявність власного внеску органу виконавчої влади місцевого самоврядуваннята/або інших джерел, не заборонених законодавством, зокрема у вигляді:
- Пропозиції щодо витрат, на які буде спрямовано субвенцію згідно з пунктом 5, разом з відповідними документами, передбаченими пунктом 6 цього Порядку, подаються органами місцевого самоврядування упродовж 30 календарних днів з дня оприлюднення відповідного повідомлення на офіційному сайті обласної державної адміністрації про прийняття відповідних пропозицій.
Крім документів, передбачених абзацом першим цього пункту, суб’єкт подання пропозиції може подавати департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації інші документи (інформацію).
Пропозиції надаються у паперовому і електронному вигляді, з дотриманням вимог, зазначених у повідомленні про прийняття пропозицій та порядку отримання субвенції, для подальшого розгляду на засіданні комісії.
- Пропозиції щодо надання коштів розглядаються відповідно до цього Порядку комісією, утвореною у складі не менше п’яти осіб.
Персональний склад комісії затверджуються розпорядженням голови (начальника) обласної державної (військової) адміністрації.
Головою комісії є заступник голови обласної державної адміністрації. До складу комісії входять представники департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації та Головного управління Національної соціальної сервісної служби у Львівській області, голова комісії з питань соціального захисту, прав дітей, людини та учасників бойових дій Львівської обласної ради, а також представники інших органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та інститутів громадянського суспільства (за згодою).
Члени комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
Формою роботи комісії є засідання. Комісія на першому засіданні затверджує регламент її роботи. Засідання комісії веде голова, у разі його відсутності – заступник голови комісії.
Засідання комісії проводяться відповідно до потреби, про що повідомляється учасникам засідання не пізніше ніж за два робочі дні до його проведення.
Засідання комісії вважається правочинним, якщо на ньому присутні більше половини її складу.
Пропозиції членів комісії приймаються більшістю голосів членів комісії, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає голова комісії.
За підсумками засідання комісії оформляється протокол, який підписується головою комісії, її секретарем і всіма присутніми на засіданні членами комісії.
У разі необхідності отримання додаткової інформації комісія може зробити перерву у засіданні і має право звернутися до суб’єкта подання пропозиції, оформивши таке рішення у вигляді додаткового протоколу.
- Розподіл субвенції для створення відділень/будинків підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю, облаштування будівель/приміщень (у тому числі прилеглих територій) здійснюється за розпорядженням начальника обласної військової адміністрації на підставі протоколу комісії, у межах бюджетних асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на відповідний рік.
- 11. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок субвенції здійснюється відповідно до законодавства.
- Фінансування видатків на фінансову підтримку для створення відділень/будинків підтриманого проживання або стаціонарного догляду для осіб похилого віку та/або повнолітніх осіб з інвалідністю у територіальних громадах здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на відповідний рік за КПКВК 0819770 «Інші субвенції з місцевого бюджету», з наступною їх передачею у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного бюджету територіальної громади.
Передача у вигляді міжбюджетного трансферту здійснюється відповідно до чинного законодавства. Між сторонами, які прийняли рішення про передачу такого міжбюджетного трансферту, укладаються відповідні договори.
- Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні та необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Державної казначейської служби України та операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
- Розпорядники коштів за бюджетами територіальних громад подають на запит департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації, інформацію про стан використання коштів субвенції.
- 15. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
- Залишки невикористаних коштів субвенції повертаються до обласного бюджету у порядку, визначеному бюджетним законодавством.
Т.в.о. директора департаменту
соціального захисту населення
обласної державної адміністрації Роман АНДРЕС